achteras GTI
Moderators: denny, vtspower, webmasters
achteras GTI
Ik ben met mijn achterwiel tegen een stoeprand aangeklapt, nu staat het wiel helemaal scheef. Nu moet waarschijnlijk de achteras vervangen worden, moet je hiervoor een achteras van een ax GTI monteren of zijn andere assen ook hetzelfde?
Peter
Peter
TTF wrote:je kunt een achteras van een 106 nemen, neem dan wel een beetje een sportief model vanwege de stabilisator stangen enzo, ook past die van een 106gti/rallye dan heb je schijf achter...
Spreekt voor zich natuurlijk... maar die van een Saxo past ook.
En misschien ook die van een *****??? Iemand die dat weet?
/edit joost past niet
Achteras 205 gaat niet passen.
Let wel even op. Het kan zijn dat je remleidingen naar achteren niet zo maar passen op je nieuwe achteras. Kan bijvoorbeeld zijn dat er nu opeens een een remdrukverdeler tussen zit, of dat ie een andere maat wartel op je remleiding nodig heeft. Hoeft geen probleem te wezen, is allemaal prima op te lossen. Hetzij door even nieuwe remleidingen naar achteren te trekken, hetzij door verloopstukjes te maken.
Maar het is wel handig om even op te letten. T'is net iets meer werk dan de vier bouten van de achteras los en weer vast schroeven.
Let wel even op. Het kan zijn dat je remleidingen naar achteren niet zo maar passen op je nieuwe achteras. Kan bijvoorbeeld zijn dat er nu opeens een een remdrukverdeler tussen zit, of dat ie een andere maat wartel op je remleiding nodig heeft. Hoeft geen probleem te wezen, is allemaal prima op te lossen. Hetzij door even nieuwe remleidingen naar achteren te trekken, hetzij door verloopstukjes te maken.
Maar het is wel handig om even op te letten. T'is net iets meer werk dan de vier bouten van de achteras los en weer vast schroeven.
-
- AX liefhebber
-
- AX Spaster Mammer
PeterZ wrote:oja bedankt voor de tips, kun je wel de achteras van een GT eronder hangen en dan de 4-gaats trommels overzetten?
gr Peter
Dan heb je wel dunnere torsie-asjes volgens mij (edit: volgens Drake niet ), en volgens mij moet je dan ook inderdaad andere remleiding-aansluitingen (hoe heten die dingen?) hebben.
Geloof dat 106 Rallye/XSI Ph1 en AX GTI identiek is.
Last edited by kevin.broke on FriDec23, 2005 12:17:27 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
kakanox wrote:Drake wrote:Torsiestangen zijn net zo dik als van een GT , vorige week nog opgemeten
jah? ok. dan heb ik niks gezegd welke heeft dan de dikkere? Diesel?
fabeltje, ligt hier ook, opgemeten en net zo dik, of er moeten verschillende diesel assen zijn.
enige wat tot nu toe echt dikker is, is het vts asje maar die is standaard niet van een ax.