Speling op fuseekogel gevaarlijk?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin

Speling op fuseekogel gevaarlijk?

Post by Browny »

Is dit gevaarlijk?
Namelijk nog geen tijd om deze te vernieuwen.
De GT kloenkt aan beide kanten af en toe.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Het mag niet voor de APK en is dus gevaarlijk. En vice versa.
Maar hoe gevaarlijk, dat hangt ervanaf aan wie je het vraagt. Overigens kom je ook door de APK als je ze vol vet spuit. Zoals de garage waar ik was zei "daar hebben die steekproefcontroleurs toch geen verstand van".
Kijk uit, een Cactussssss

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Ik bedoel gevaarlijk in de zin van; kan het in ene keer losschieten als je hard rijdt en wat gebeurd er dan?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

je auto kan stuurloos worden, das een risico, hoe groot dat de kans is weet ik niet...
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

peter wrote:je auto kan stuurloos worden, das een risico, hoe groot dat de kans is weet ik niet...

mmm, das zeker een risico, sturen is wel handig op z'n tijd.

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by GTE »

pcrodent wrote:Het mag niet voor de APK en is dus gevaarlijk.

:lol:

een beetje slechte massa op je achterlichten zodat je achterlicht net zo vrolijk mee knippert als je knipperlicht, zij het gering, mag ook niet, ook gevaarlijk?
ruitenwisserblad dat strepen trekt? ook gevaarlijk?

de APK is een wassen neus in veel gevallen, maar houdt gelukkig wel de grootste schroothopen van de straat

Ivar, 't lijkt mij als er speling op zit dat je dit ook merkt met rijden, wat mij niet fijn lijkt. vergeet niet op hoge snelheden als je wiel dan ook maar iets wiebelt het door de snelheid vermeerderd wordt waardoor 't een en ander kan loswiebelen. Ik kwam vandaag op de zuilense ring RECHTS tegen de vangrail aan geparkeert een knalgele Alfa 33 tegen die wat witte krassen in 't asfalt had achtergelaten, en 100m verderop LINKS lag een linker voorband :roll: :shock:

je fusee zit volgens mij wel redelijk goed vast maar ik zou met de ophanging (en remmerij) wel voorzichtig zijn

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

het is niet zo ver dat ik er ook maar iets van merk met rijden, met 170 nog steeds geen probleem, alleen met bochtjes maken een drempel op ofzo, hoor ik het bekende tikje wat bij de 1.0 een fuseekogeltje was.

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bz10 »

je kan ff kijken of je erg veel speling hebt als je er een bandenlichter
tussen houdt en wat wrikt.

komt ie los dan heb je geen tijd meer :lol:

anders gewoon gezond verstand gebruiken

geen drempels met 180 nemen etc

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

je kan het min of meer testen.
overigens wel slecht voor je aandrijfassen.

HARD wegtrekken met het stuur volledig uitgedraaid, naar beide kanten een keer proberen. Je merkt 't vanzelf of ie dan losklapt of niet... Zo wel, dan kost het je een nieuw voorscherm e.d. :)

Kans dat het bij een GT losklapt is sowieso klein, de stabilisatorstang zet er aardig wat spanning op, trekt 'm naar boven nl.

Maar ook hier geldt weer: Beter voorkomen dan genezen. Ellen krijgt binnenkort 2 nieuwe, die klappert ook nl...

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

bedankt voor alle reacties.
We willen eerst ff kijken wat er allemaal aan de GT moet gebeuren en dan gaan we kijken of we hem door de apk heen gaan slepen.
Hij is niet echt in superstaat en misschien is het dus ook niet lonend hem op te knappen. :oops:
Maar we hebben er niet zoveel voor betaald dus als ie tot maart het blijft doen is het ook goed.

Post Reply