Mijn nieuwe liefde!
Moderator: webmasters
JAAA inderdaad devil-cup veerpootbrug maar dan wel ??n met een hoop extra gezeur. paste namelijk niet met de 106 rally inlaatspullen dus is de boel enigzins aangepast en dat heeft vrij veel tijd gekost. Ik had namelijk de veerpootbrug netjes pas in de lege uitgemeten carosserie gezet en daar moeren voor ingelast. toen de boel eenmaal een motorblok had moest het dus aangepast.
P.
P.
Verder nog wat actueel nieuws:
1.
AX is door de APK! Daarvoor moest ik de aandrijfas links vervangen en de remklauwen achter weer gangbaar maken.
Klauwen achter gaan elk jaar weer vast zitten omdat ze relatief weinig te doen hebben en er wel een hoop troep op de glijdende gedeeltes komt.
Er bleek een klein scheurtje te zitten in de ashoes aan de bakzijde. Daar zet je niet zo makkelijk een andere hoes op. Dus snel een andere as geregeld bij demontagebedrijf.
Probleempje: er is een 205/Saxo naaf op mijn veerpoten gezet. En die naven hebben langere splines die helemaal doorlopen tot aan de tripoide koppeling van de as. Verreweg de meeste AX assen hebben nog de kortere splines. Resultaat is dat de veerpoot een paar milimeter verder naar buiten komt te staan. Da's al vervelend genoeg, want daarmee krijg je de veerpoot nog maar met moeite netjes op de fuseekogel.
Minstens zo vervelend is dat de aandrijfas zelf de wiellagers op zijn plaats houdt. Met een as met korte splines op deze naaf liggen de wiellagers dus feitelijk half los.
Maar goed, hij is goedgekeurd. Nu snel opnieuw op de brug om de as passend te maken. Dat is op zich zo te doen met wat voorzichtig slijpwerk. Er hoeft maar een piepklein randje metaal van af.
2.
Ik heb eindelijkeindelijkeindelijkeindelijk een stalling gevonden. Hoera!
Weliswaar weer drie kwartier van huis, maar deze keer niet door filegevoelig gebied. Verder staat er een brug en is er vrijwel dagelijks klushulp te vinden.
Het AXje staat vanaf nu Calimero te wezen in een schuur volVolvo's.
Nu is ie in ieder geval verlost van nog een winter buiten staan. En ik kan een boel kleine klusjes gaan doen.
De grootste klus, opknappen van de body (er begint hier en daar roest te komen, ook langs de gelaste naden) blijft nog wel even een probleem. Maar daar verzin ik volgend jaar wel wat voor!
Kerstgroeten,
Antoine
1.
AX is door de APK! Daarvoor moest ik de aandrijfas links vervangen en de remklauwen achter weer gangbaar maken.
Klauwen achter gaan elk jaar weer vast zitten omdat ze relatief weinig te doen hebben en er wel een hoop troep op de glijdende gedeeltes komt.
Er bleek een klein scheurtje te zitten in de ashoes aan de bakzijde. Daar zet je niet zo makkelijk een andere hoes op. Dus snel een andere as geregeld bij demontagebedrijf.
Probleempje: er is een 205/Saxo naaf op mijn veerpoten gezet. En die naven hebben langere splines die helemaal doorlopen tot aan de tripoide koppeling van de as. Verreweg de meeste AX assen hebben nog de kortere splines. Resultaat is dat de veerpoot een paar milimeter verder naar buiten komt te staan. Da's al vervelend genoeg, want daarmee krijg je de veerpoot nog maar met moeite netjes op de fuseekogel.
Minstens zo vervelend is dat de aandrijfas zelf de wiellagers op zijn plaats houdt. Met een as met korte splines op deze naaf liggen de wiellagers dus feitelijk half los.
Maar goed, hij is goedgekeurd. Nu snel opnieuw op de brug om de as passend te maken. Dat is op zich zo te doen met wat voorzichtig slijpwerk. Er hoeft maar een piepklein randje metaal van af.
2.
Ik heb eindelijkeindelijkeindelijkeindelijk een stalling gevonden. Hoera!
Weliswaar weer drie kwartier van huis, maar deze keer niet door filegevoelig gebied. Verder staat er een brug en is er vrijwel dagelijks klushulp te vinden.
Het AXje staat vanaf nu Calimero te wezen in een schuur volVolvo's.
Nu is ie in ieder geval verlost van nog een winter buiten staan. En ik kan een boel kleine klusjes gaan doen.
De grootste klus, opknappen van de body (er begint hier en daar roest te komen, ook langs de gelaste naden) blijft nog wel even een probleem. Maar daar verzin ik volgend jaar wel wat voor!
Kerstgroeten,
Antoine
Vorige week de AX weer onder het stof uit getrokken.
Ergste troep eraf gewassen. Maar hij moet deze zomer maar eens goed in de was gezet worden.
Verder vond ik deze winter gelukkig mijn korte 106GTI aandrijfas terug. Dus die zit er nu onder ipv de verkeerde 1.1 as. De versleten as die eronder uit kwam was trouwens ook een verkeerde, maar dan aangepast met een slijper. Dat ga ik dus met mijn 1.1 as ook doen. Dan heb ik er lekker eentje in reserve liggen.
Afgelopen zondag heb ik een dagje slalom gereden. Dat was wel weer genieten. De eerste keer sinds augustus vorig jaar dat ik weer op het circuit reed.
Enige probleempje is dat de AX brandstof eruit gooit in de bochten.
Ik weet niet zeker of dat nu aan de tankdop ligt, of aan de ontluchting of zo. Dat wordt nog even puzzelen.
Ergste troep eraf gewassen. Maar hij moet deze zomer maar eens goed in de was gezet worden.
Verder vond ik deze winter gelukkig mijn korte 106GTI aandrijfas terug. Dus die zit er nu onder ipv de verkeerde 1.1 as. De versleten as die eronder uit kwam was trouwens ook een verkeerde, maar dan aangepast met een slijper. Dat ga ik dus met mijn 1.1 as ook doen. Dan heb ik er lekker eentje in reserve liggen.
Afgelopen zondag heb ik een dagje slalom gereden. Dat was wel weer genieten. De eerste keer sinds augustus vorig jaar dat ik weer op het circuit reed.
Enige probleempje is dat de AX brandstof eruit gooit in de bochten.
Ik weet niet zeker of dat nu aan de tankdop ligt, of aan de ontluchting of zo. Dat wordt nog even puzzelen.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ik heb een stuk tuinslang gebruikt. originele benzineleiding kost je minstens 40 euro dit werkt ook best prima...
dampretourslang loopt van de bovenkant van je tank (in het midden ong.) naar je RA wielkast, daar hangt een plastic ding dat weer in de vulmond uitkomt.
als je tank dus vol is loopt het er daar dan uit, loopt via de tank meestal naar links over de uitlaat naar beneden (gaat lekker stinken achter je ). Daarnaast zal je een akelige benzinelucht in je auto hebben.
Is ook HEEL indrukwekkend bij het tankstation, gewoon nonchalant volgooien, dan ontstaat er een plas onder je auto... en daarna gewoon instappen en wegrijden is niet gevaarlijk nl., vervliegt meteen, vooral als het bij de hete uitlaat komt.
dampretourslang loopt van de bovenkant van je tank (in het midden ong.) naar je RA wielkast, daar hangt een plastic ding dat weer in de vulmond uitkomt.
als je tank dus vol is loopt het er daar dan uit, loopt via de tank meestal naar links over de uitlaat naar beneden (gaat lekker stinken achter je ). Daarnaast zal je een akelige benzinelucht in je auto hebben.
Is ook HEEL indrukwekkend bij het tankstation, gewoon nonchalant volgooien, dan ontstaat er een plas onder je auto... en daarna gewoon instappen en wegrijden is niet gevaarlijk nl., vervliegt meteen, vooral als het bij de hete uitlaat komt.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
edwin ss50 wrote:ja en die benzine damp brand toch alleen maar op dus dat is niet zo gevaarlijk
ja idd, in een emmer benzine een aansteker doven is een stuk makkelijker als in de nevel die erboven hangt!
verder, tuinslang als benzineleiding kan, maar zal niet zo lang meegaan als de originele leiding, omdat het type rubber er niet voor geschikt is.
als hij het er in de bochten uitgooit, dan lijkt het me toch meer dat er ergens wat 'lekt'.. bout je rechterachterwiel eens los en kijk eens hoe nat het daar is na een stukkie rotonde rijden.
verder, wanneer gaan we tegen elkaar slalommen?
tank is uit 1995 maar volgens mij lekt gewoon de dop. had indertijd niet zo'n zin om op een circuit te zoeken naar het altijdzoekzijndetankdopsleuteltje dus heb er maar een willekeurige dop uit volgens mij de 10E ingedraaid. verse dop en goed rubbertje zou het moeten doen. rubbertje mag overigens iets groter qua diameter want er zit volgens mij een klein extra gaatje in de rand rond de tankopening.
P.
P.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
kakanox wrote:edwin ss50 wrote:ja en die benzine damp brand toch alleen maar op dus dat is niet zo gevaarlijk
paniekzaaier... bij mij is er een liter of 10 uitgelopen met draaiende motor en stilstaand, dus de uitlaat achteraan zo heet mogelijk.
geen brand gezien.
Wat is de ontbrandingstempratuur van benzine en hoe warm is je uitlaat?
/edit; te lui om op te zoeken...
Freude am Fahren.
He, dit zie ik nu pas:
Eeehhh, neejj. Geen kaartje gezien? Wanneer is dat geweest?
Rob GT wrote:We waren al bang dat er iets ernstigs was gebeurd! Niemand had ineens nog je nummer... of hoorde nog iets van je.
Ben zelfs nog even bij je thuis geweest om te kijken hoe dat erbij stond. Heb je het kaartje nog gezien?
Eeehhh, neejj. Geen kaartje gezien? Wanneer is dat geweest?
AX is overigens van de week helemaal gepoetst met cleaner en staat nu weer strak in de was te glimmen als een verse keutel in de maneschijn.
Verder bougies nagekeken. En die zagen er nog perfect uit, vervangen was onzin.
Verder wat aan het klooien geweest met vervangen van de koelvloeistof. Er kwam 3,8 liter uit. Maar ik kreeg er maar ongeveer 2,5 liter weer in. Ontluchting op de kachel en op de radiateur waren open, maar gooiden de de vloeistof er vrolijk weer uit. Daar zit dus geen lucht. Inmiddels van Peter begrepen dat ik ook op het thermostaathuis de retourslang nog even los moet halen. Dat ga ik morgen of overmorgen nog even doen.
Verder krijgt ie verse olie + filter en verse DOT 5.1
Ook ga ik de remklauwen voor even helemaal los halen, alle aanslag eraf en weer goed in het vet zetten. Dan moet ie weer remmen als een stootblok.
Verder bougies nagekeken. En die zagen er nog perfect uit, vervangen was onzin.
Verder wat aan het klooien geweest met vervangen van de koelvloeistof. Er kwam 3,8 liter uit. Maar ik kreeg er maar ongeveer 2,5 liter weer in. Ontluchting op de kachel en op de radiateur waren open, maar gooiden de de vloeistof er vrolijk weer uit. Daar zit dus geen lucht. Inmiddels van Peter begrepen dat ik ook op het thermostaathuis de retourslang nog even los moet halen. Dat ga ik morgen of overmorgen nog even doen.
Verder krijgt ie verse olie + filter en verse DOT 5.1
Ook ga ik de remklauwen voor even helemaal los halen, alle aanslag eraf en weer goed in het vet zetten. Dan moet ie weer remmen als een stootblok.
KMvrtr wrote:He, dit zie ik nu pas:Rob GT wrote:We waren al bang dat er iets ernstigs was gebeurd! Niemand had ineens nog je nummer... of hoorde nog iets van je.
Ben zelfs nog even bij je thuis geweest om te kijken hoe dat erbij stond. Heb je het kaartje nog gezien?
Eeehhh, neejj. Geen kaartje gezien? Wanneer is dat geweest?
Ergens halvewege maart denk ik! Jammer hoor