Hoi ik heb een AX 1.1 injectie.
Maar hij is er mee opgehouden , oftewel de accu hoogstwaarschijnlijk.
Nu is mijn vraag ik heb er een accu ingestopt 44aH 210 A DIN 350 A EN , en of dit een goede accu is , omdat deze ramleeg en ik dus ook niet weet of deze fatsoenlijk oplaad als ik hem zou starten met startkabels.
Kan misschien iemand mij hiet emer over uitleggen , en hoe lang het duurt met dit weer voordat ie vol zit ?
Groetjes alvast
Erik cornelissen
Accu??
Moderators: denny, vtspower, webmasters
als de accu tot op de druppel (dus heelmaal) leeg is, dan kan de dynamo m niet meer opladen, niet schrikken.. breng m naar een profile of kwikshit en laat m daar laden, hun beschikken over echte acculaders die zo'n accu wel weer vol kunnen stoppen. Dit hoeft niet duur te zijn en is soms zelfs gratis.
maar begrijp ik nu goed dat je nieuwe accu ook al leeg is? is het dan niet je dynamo die is overleden?
hoe heb je geconcludeerd dat je accu het niet meer doet?
als de auto eenmaal gestart is heb je namelijk geen accu meer nodig, ok niet helemaal waar.. maar dan gebruikt hij vooral de dynamo, als de auto dus ook met startkabels niet wil starten en daarna niet wil blijven lopen, dan is het hoogstwaarschijnlijk een probleem bij de dynamo.
als de auto wel blijft lopen dan werkt de dynamo in ieder geval, dan kan de spanningsregelaar nog wel kapot zijn, waardoor de accu niet meer bijgeladen wordt.
multimeter pakken en meten is weten..
accu met motor uit is +- 12/12.5 volt
accu met motor aan is +-14.5/14.6 volt
overigens, bij een collega viel ook steeds dr auto uit en kon het niet gevonden worden in accu of dynamo.. daar bleek een kabelbreuk te zitten in de kabelboom van het dashboard.. dit voor het geval dat het bovenstaande allemaal goed is
maar begrijp ik nu goed dat je nieuwe accu ook al leeg is? is het dan niet je dynamo die is overleden?
hoe heb je geconcludeerd dat je accu het niet meer doet?
als de auto eenmaal gestart is heb je namelijk geen accu meer nodig, ok niet helemaal waar.. maar dan gebruikt hij vooral de dynamo, als de auto dus ook met startkabels niet wil starten en daarna niet wil blijven lopen, dan is het hoogstwaarschijnlijk een probleem bij de dynamo.
als de auto wel blijft lopen dan werkt de dynamo in ieder geval, dan kan de spanningsregelaar nog wel kapot zijn, waardoor de accu niet meer bijgeladen wordt.
multimeter pakken en meten is weten..
accu met motor uit is +- 12/12.5 volt
accu met motor aan is +-14.5/14.6 volt
overigens, bij een collega viel ook steeds dr auto uit en kon het niet gevonden worden in accu of dynamo.. daar bleek een kabelbreuk te zitten in de kabelboom van het dashboard.. dit voor het geval dat het bovenstaande allemaal goed is
Ik ben der achtergekomen, ik rijd altijd grote afstanden +/- 50 KM per keer , en ik merkte op een gegeven moment dat de motor moeite had met ronddraaien als gevolg van de accu , dus hij is geleidelijk aan naar de knoppe gegaan.
Ik kwam bij een kennis die nog een accu had staan namelijk 44aH 210 A DIN 350 A EN, maar die is dus wel leeg heb hem netjes afgevuld met gedistileerd water en er in gezet maar nu doet ie uitteraard nog niks.
Ik kan hem dus wel starten met startkabels en dan blijft ie ook mooi lopen , maar mijn vraag was eigenlijk meer of de accu die ik erin gezet heb geschikt is , en als ik nu die 50 KM ga rijden of ie dan weer vol zit, anders heb ik een probleem als ik zover van huis sta
Ik weet het niet zo'n heel slimme vraag , zou volgens mij iedereen wel moeten weten , maar toch.......
Groetjes Erik Cornelissen
Ik kwam bij een kennis die nog een accu had staan namelijk 44aH 210 A DIN 350 A EN, maar die is dus wel leeg heb hem netjes afgevuld met gedistileerd water en er in gezet maar nu doet ie uitteraard nog niks.
Ik kan hem dus wel starten met startkabels en dan blijft ie ook mooi lopen , maar mijn vraag was eigenlijk meer of de accu die ik erin gezet heb geschikt is , en als ik nu die 50 KM ga rijden of ie dan weer vol zit, anders heb ik een probleem als ik zover van huis sta
Ik weet het niet zo'n heel slimme vraag , zou volgens mij iedereen wel moeten weten , maar toch.......
Groetjes Erik Cornelissen
Maar als het de dynamo of v-snaar was geweest dan zou je het stroomciruitlampje (dat accu-tje) op je dashboard al eens om aandacht moeten hebben zien schreeuwen. Mijn v-snaar stond een beeetje slap en dat lampje sprong al aan...
Of je lampje moet stuk zijn. Maar dat zie je als je de auto start...
Of je lampje moet stuk zijn. Maar dat zie je als je de auto start...
Kijk uit, een Cactussssss
Re: Accu??
erocs wrote:\Nu is mijn vraag ik heb er een accu ingestopt 44aH 210 A DIN 350 A EN , en of dit een goede accu is , omdat deze ramleeg en ik dus ook niet weet of deze fatsoenlijk oplaad als ik hem zou starten met startkabels.
44Ah is ruim voldoende voor een AX.
- Startkabels eraan, de motor van de hulpauto laten draaien en starten maar.
- Als de accu echt goed leeg is, zal de motor van je AX afslaan als je de kabel afkoppelt.
- In dat geval start de auto weer met de kabels en laat beide motoren een kwartier draaien.
- Gebruik niet al te dunne startkabels en hou ze in de gaten.
- Na een kwartier is de accu genoeg opgeladen om de motor zelfstandig te kunnen laten draaien.
- Ga nu een ritje maken van min. een half uur.
Bovenstaande methode heb ik afgelopen zomer toegepast bij een auto waar de accu goed leeg was, 0,2V gaf de meter aan. Nu 6 maanden later start en rijd de auto nog steeds prima op dezelfde accu.
Xantia 1.9D Sensation (Import)