Simon aka simsken (AX 1.4 GT '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by simsken »

Ik kon vandaag toch niet veel doen, dus heb maar een beetje op internet rond gezocht.

Ik heb nu een andere einddemper besteld:
Image

Link

Is een universeel ding, van rvs, 50? Moet er zelf een ophangbeugel bij maken, en passend maken etc. Maar daar red ik mij wel mee

Verder heeft mijn broer vandaag 2 nieuwe koplampen besteld, witte knipperlichten en 2 spiegels

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Gelijk dat demperschotje eruit en brullen maar :lol:
Freude am Fahren.

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

Zow...daar zal wel een flink geluid uit komen :) maar doe je em enkel of dubbel (kzie er namelijk 2 op de foto)

Enne sterkte met je knie!
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by simsken »

Er komt een enkele onder. Dubbel vind ik toch net iets te overdreven en geeft ook een hoop extra gepruts.

Ik ben erg benieuwd of het wat is of niet. Als ik hem binnen heb (ik verwacht maandag/dinsdag) dan maak ik wel wat foto's en een beoordeling of het wat is of niet. Geluid zal er wel uitkomen :P

Ik heb hem via http://www.maxicartuning.nl besteld. Hier staan wel meer leuke setjes op voor weinig geld!

zwelling in knie is trouwens al behoorlijk minder geworden, maar nog niet helemaal weg, ik neem morgen dus nog lekker een dagje vrij 8)

simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by simsken »

Nu heb ik nog een probleem dat bij beide remklauwen de ontluchtings nippels met geen enkele mogelijkheid los te krijgen zijn.

Welke type auto's hebben nog meer dezelde remklauwen als een Citroën ax GT?

peugeot 106? 205? andere Citroën's?

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Ik heb eens even zitten lezen.. jeetje...wat een werk heeft daarin gezeten en nog..wel erg mooi opgeknapt! Mijn complimenten en sterkte met je knie.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

kl*te remnippels.. ook altijd hetzelfde liedje! het lijkt wel een hit! (we moeten een cd opnemen :roll:)

euhm de 106 3 gaats heeft volgens mij zelfde klauwen, 4 gaats weet ik niet..

zal ik anders es een rodnje schuur doen of ik nog wat heb liggne?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

simsken wrote:Nu heb ik nog een probleem dat bij beide remklauwen de ontluchtings nippels met geen enkele mogelijkheid los te krijgen zijn.

Welke type auto's hebben nog meer dezelde remklauwen als een Citroën AX GT?

peugeot 106? 205? andere Citroën's?

ook niet met een flinke dreun er RECHT bovenop en dan iets doordraaien en terugdraaien?

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by edwin ss50 »

anders zet je er een setje 205 remmen op, van een 1.1 of 1.4, die zijn hetzelfde als een ax diesel.
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v

simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by simsken »

Met geen mogelijkheid los te krijgen, k*t aluminium! Warmgestookt, geklopt, alles geprobeerd, nu zijn ze beide afgebroken :roll:

Bij de sloop kost een klauw 35? per stuk, nieuw 110? ongeveer per stuk. Dit vind ik wel aardig prijzig voor 2 rotnippels wie niet los willen.

Ik ben bang dat klauwen van andere types een andere aansluiting hebben, maar pa wil misschien nog wel ff bij een 106 sloper kijken wat daar op zit.

Misschien dat iemand nog 2 klauwen heeft liggen met nippels wie wel los willen? van GT voor een schappelijke prijs...

Ik ga nog wel proberen het spul uit te boren, en dan een goede tap zoeken voor de nippels, maar ben bang dat dat op niks uitloopt...

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

simsken wrote:Met geen mogelijkheid los te krijgen, k*t aluminium! Warmgestookt, geklopt, alles geprobeerd, nu zijn ze beide afgebroken :roll:

Bij de sloop kost een klauw 35? per stuk, nieuw 110? ongeveer per stuk. Dit vind ik wel aardig prijzig voor 2 rotnippels wie niet los willen.

Ik ben bang dat klauwen van andere types een andere aansluiting hebben, maar pa wil misschien nog wel ff bij een 106 sloper kijken wat daar op zit.

Misschien dat iemand nog 2 klauwen heeft liggen met nippels wie wel los willen? van GT voor een schappelijke prijs...

Ik ga nog wel proberen het spul uit te boren, en dan een goede tap zoeken voor de nippels, maar ben bang dat dat op niks uitloopt...

ik ga je suc6 wensen met die nippel zooi.

ik heb uiteindelijk een nieuwe nippel gekocht met een hele remklauw eraan vast.(wel goedkoper als de genoemde 110 euro)
mocht je een nieuwe versieren moet je ook bouten kopen aangezien de montage van die beestjes tegenwoordig anders is
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

simsken wrote:

ik heb eerdaags 2 goede klauwen van een GT type2 PM me anders even.

bestuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bestuur »

Heb ooit ook eens dat probleem gehad..uitboren tappen nieuwe erin en gaan!!

Oeps dat was Joris!

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

simsken wrote:Met geen mogelijkheid los te krijgen, k*t aluminium! Warmgestookt, geklopt, alles geprobeerd, nu zijn ze beide afgebroken :roll:

Dejavu..... ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem, nippels afgebroken en proberen uit te boren maar niet gelukt.
Kheb de sloop al gebeld en die hebben altijd wel wat AXen staan en een klauw kost 20-25 euro dus opzich niet te duur, ik test wel ff de nippels voor ik uberhaupt met demonteren begin :) ben wel gek maar niet achterlijk :D en dan maar hopen dat ik wat goed spul kan vinden :?
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

alle nippels zitten vast. Makkelijkste manier is met een ringsleuteltje en een klein hamertje. ringsleutel erop en met kleine tikken het nippeltje losslaan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by simsken »

Sander wrote:alle nippels zitten vast. Makkelijkste manier is met een ringsleuteltje en een klein hamertje. ringsleutel erop en met kleine tikken het nippeltje losslaan.

Was het maar zo simpel, bij gietijzeren klauwen gaat dat wel, maar bij aluminium klauwen is het een heel ander verhaal.
Wat ik gedaan heb is klauw demonteren, zuiger etc allemaal er uit halen, warmstoken, dan laten schrikken, sleutel er op, draaien, en kloppen tegelijk, maar het breekt gewoon af.
Het aluminium vreet zich helemaal in in het staal van de nippels en vormt als het ware 1 geheel. En dus met geen mogelijkheid los te krijgen (bij mij althans).

Maarja, de volgende optie voor vandaag wordt de boor en de tap :wink:

Als dat niet lukt, tjah, andere klauwen denk ik :(

simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by simsken »

Dit zijn dus de klauwen met de eigenwijze nippels

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

die foto verklaard ookalles volgens mij :roll:

maaruhm, ik heb mijn magazijn doorzocht,maar niets meer gevonden.. ik heb ze volgens mij al en keer verkocht :D
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

wel nog nette remblokjes :)

simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by simsken »

Nu heb ik wel een probleem, we hebben het spul opgeboord en opnieuw getapt maar dat is niks geworden.

Dus nu moeten er 2 andere klauwen komen, moeilijk moeilijk want volgende week zaterdag zit de sloop ook dicht.

Zijn dit speciale GT klauwen omdat ze van aluminium zijn? zijn er ook andere klauwen (gietijzer of?) wie er zo op passen? ik moet toch wel remmen hebben...

Post Reply