handremtest in faq?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
handremtest in faq?
Ik las in de faq een testje om je handrem te controleren... Is daarmee te controleren of de kabel het doet ja of nee?
Anders voer ik hem morgen ff uit om mijn ax.
Anders voer ik hem morgen ff uit om mijn ax.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
-
- AX Master Spammer
Re: handremtest in faq?
first wrote:Ik las in de faq een testje om je handrem te controleren... Is daarmee te controleren of de kabel het doet ja of nee?
Anders voer ik hem morgen ff uit om mijn AX.
Test is op zich uit te voeren, bij mij merkte ik zelf niets aan de handrem, maar voor de apk kwam ik er dus niet door.
Sommige mensen zweren ook bij "10 klikjes = volledig blokkeren". Dus als je je handrem omhoog trekt, dat ie 10x klikt, dan moet de auto niet meer van z'n plaats te krijgen zijn, wat je ook doet. (probleem is alleen dat de meeste mensen niet m??r kracht hebben dan de handrem van hun auto probeer anders op een helling).
Dit is net zoals de andere handremtest geen maat voor APK-waardigheid. Het kan eerder een indicatie zijn als er iets echt niet deugt, en dan moet er ook wel wat aan gebeuren...
Dit is net zoals de andere handremtest geen maat voor APK-waardigheid. Het kan eerder een indicatie zijn als er iets echt niet deugt, en dan moet er ook wel wat aan gebeuren...
Kijk uit, een Cactussssss
Hoeveel werk is het om de handremkabels te vervangen. En wat kosten ze ongeveer.
Als ik vol aan de handrem trek gebeurt er onder het rijden niets merkbaars. Op een helling rolt ie gewoon terug naar achteren.
De handremkabel is een keer losgeschoten op de snelweg en heeft daardoor een tiental kilometers over de grond geschuurd. hehe.
Maar dat is vast niet het enige. Heb dat ding al zo vaak gestelt...
Lijkt wel of die kabel gewoon oprekt.
Als ik vol aan de handrem trek gebeurt er onder het rijden niets merkbaars. Op een helling rolt ie gewoon terug naar achteren.
De handremkabel is een keer losgeschoten op de snelweg en heeft daardoor een tiental kilometers over de grond geschuurd. hehe.
Maar dat is vast niet het enige. Heb dat ding al zo vaak gestelt...
Lijkt wel of die kabel gewoon oprekt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
het kunnen net zogoed de versleten stelnokjes zijn in de remtrommel
maar kabeltjes kosten: Handremkabel AX L=R 18,38euro bij iddstechnique
op de remtestbank een goedwerkende achterrem
en een slechtwerkende handrem
dan zijn of de stelnokjes verrot of de handremkabels
maar kabeltjes kosten: Handremkabel AX L=R 18,38euro bij iddstechnique
op de remtestbank een goedwerkende achterrem
en een slechtwerkende handrem
dan zijn of de stelnokjes verrot of de handremkabels
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Precies wat je zegt, pcrodent, ik heb minder kracht dan de handrem. Als ik hem niet strak genoeg aantrek dan loopt hij weg. En dat strak genoeg krijg ik niet voor mekaar...dat is voor mij dan weer te strak. Misschien dat het ook een kwestie van stellen is, zou ook kunnen.
Ik heb vandaag de handrem geprobeerd....Was nogal een fiasco Ik parkeer hem en zie hem weer achteruit weglopen met de handrem erop. Als ik stilsta, trek de handrem aan, zet hem in zijn 1 en laat koppeling opkomen. Auto rijdt gewoon weg. Hij is dus niet onder de indruk van de handrem.... Maar naar mijn mening zou het ook nog wel eens aan de hendel kunnen liggen.
Idd. Die hendel is niets meer dan een hefboom.
Je hebt gewoon precies hetzelfde als mij.
Ik ga binnenkort de kabels vervangen en het mechanisme in de trommel bekijken. Toch pas in februari APK. Dus dan hoeft ie pas te werken.
Je hebt gewoon precies hetzelfde als mij.
Ik ga binnenkort de kabels vervangen en het mechanisme in de trommel bekijken. Toch pas in februari APK. Dus dan hoeft ie pas te werken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Master Spammer
pcrodent wrote:Hmmz aan die hendel kan weinig kapotgaan... En als de kabel knapt ofzo dan voel je ineens geen weerstand meer op dat ding volgens mij.
Ik kan je wel zeggen, om die hendel te slopen moet je goed je best doen, letterlijk dan wel, had een beitel nodig om dat ding te mollen in de sloper, kabels kreeg ik niet los omdat ze achter die handrem vast zaten
Zou inderdaad kwestie van afstellen van de achterremmen kunnen zijn, redelijk eenvoudig te testen of de achterremmen uberhaupt nog iets doen door em op te krikken en de rem ff in te trappen, doet ie dan niets dan is het puur een afstellingskwestie, of de remschoenen zijn op