Ik vind dat nou net niet kloppen. Als de koplampen aan moeten om gezien te worden moeten toch ook de achterlichten aan!? Ben wel benieuwd naar jullie mening over het hele verhaal over licht overdag en achterlichten.
overdag licht voeren
Moderator: webmasters
overdag licht voeren
Vanuit Brussel komt er begin 2006 een voorstel om koplampen van auto's ook overdag aan te zetten. Nadeel schijnt te zijn dat de auto meer gaat verbruiken. Nou wordt er verteld dat dan maar de achterlichten uit moeten blijven
Ik vind dat nou net niet kloppen. Als de koplampen aan moeten om gezien te worden moeten toch ook de achterlichten aan!? Ben wel benieuwd naar jullie mening over het hele verhaal over licht overdag en achterlichten.
Ik vind dat nou net niet kloppen. Als de koplampen aan moeten om gezien te worden moeten toch ook de achterlichten aan!? Ben wel benieuwd naar jullie mening over het hele verhaal over licht overdag en achterlichten.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Licht aan ook overdag!
altijd gewoon.. het scheelt qua zicht echt zo belachelijk veel.. vooral als het beetje vochtig is!
verbruik, tsja euhmm een 1.1 leverd 40kw ofzo? (ff uit me hoofd
) en jou lampjes verbruiken maximaal (2*55 + 2*15=) 140watt..
das dus 140 watt aan lampjes, op 40.000watt aan vermogen!
goh wat zal dat schelen in verbruik.. ok, je hebt niet altijd 40kw en je verliest ngo wat in de bedrading.. maar euhm als je dus 2.5% verschil mag merken is dat echt veel.
1:20 wordt dan dus 1:19,5
zeker weer die milieufreaks?
altijd gewoon.. het scheelt qua zicht echt zo belachelijk veel.. vooral als het beetje vochtig is!
verbruik, tsja euhmm een 1.1 leverd 40kw ofzo? (ff uit me hoofd
das dus 140 watt aan lampjes, op 40.000watt aan vermogen!
goh wat zal dat schelen in verbruik.. ok, je hebt niet altijd 40kw en je verliest ngo wat in de bedrading.. maar euhm als je dus 2.5% verschil mag merken is dat echt veel.
1:20 wordt dan dus 1:19,5
zeker weer die milieufreaks?
-
Henk Bats
- Drempelkiller

- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik rij al jaren ALTIJD met licht aan, deed iedereen het maar je wordt stukken beter zichtbaar en zeker op de overbekende polderwegen.
Theoretisch zal het verbruik hoger zijn, uiteindelijk komt de energie benodigd om je verlichting te laten branden via je brandstof in de auto.
Groetjes, Henk
Theoretisch zal het verbruik hoger zijn, uiteindelijk komt de energie benodigd om je verlichting te laten branden via je brandstof in de auto.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Nagenoeg ook altijd met licht aan, alleen in woonwijken en het oude centrum op een heldere dag niet. Met al die drempels is dat best wel verblindend. Gaat toch niet harder dan 30 a 40 dan.
Er zijn NU gewoon nog steeds mensen die zonder licht rijden in de spits
Er zijn NU gewoon nog steeds mensen die zonder licht rijden in de spits
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
Henk Bats
- Drempelkiller

- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Volgens mij is het in Zweden al jaren verplicht om overdag gedimd grootlicht te voeren, en jouw 340 was een Hollandse Zweed of mischien wel een Zeedse Hollander, oh sorry voor jouw natuurlijk geen Hollander maar een LimburgerPopmart wrote:Bij mn Volvo 340 uit '91 die ik 2 maanden in het bezit heb gehad, gingen de lampen automatisch aan als ik de motor startte. In het begin dacht ik dat een handige harry geknoeid had met de bedrading
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
citro-power
- AX Master

- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Ik rij altijd met mijn lampen aan. Dat deed ik zelfs al op mijn brommer.
Maar hoe zit het nou met dat meer verbruiken als je met licht aan rijdt.
Als ik heel simpel denk lijkt het me dat worden de lichten gevoedt door de accu. De accu wordt dan weer bijgeladen door de dynamo. En deze draait altijd mee als de motor loopt. Dus of de lampen nu aan of uit zijn, dat maakt dan toch niks uit.
Of maak ik nu een denk fout?
Maar hoe zit het nou met dat meer verbruiken als je met licht aan rijdt.
Als ik heel simpel denk lijkt het me dat worden de lichten gevoedt door de accu. De accu wordt dan weer bijgeladen door de dynamo. En deze draait altijd mee als de motor loopt. Dus of de lampen nu aan of uit zijn, dat maakt dan toch niks uit.
Of maak ik nu een denk fout?



. C 1