handrem probleem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
handrem probleem
Mijn auto loopt weg terwijl ik de handrem er op heb. Vanmiddag trok ik de handrem aan na parkeren. Vervolgens liep de auto achteruit bijna de weg op. Het is me al vaker opgevallen dat hij wel erg makkelijk door de handrem loopt.Als ik hem nog verder aantrek krijg ik hem er niet meer af. Kan het ook de handremkabel zijn???
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
wellicht kan je het! ligt eraan hoe handig je bent natuurlijk..
bij de achterremmen zie je de 2 kabels (beide kanten 1 ) aankomen, hier zie je een kunststof stelmoer die geborgt is met een metalen moertje (heel dun moertje).
door deze aan te draaien (of losser) kan je de handrem bijstellen!
ik weet ff niet welke kant je op moet draaien zo, maar dat kan je wel uitvinden.. je moet de auto wel ff op assteuntjes ofzo zetten, zodat je wielen er aan beide kanten tegelijk afkunnen, dan kan je wellicht er ook nog beetje voor zorgen dat ze ongeveer precies een beetje op hetzelfde moment beginnen te remmen en ook even hard.. (remverschil met handrem mag niet voor apk, tis verder niet zo erg) .
Als je kabel speling heeft (door ouderdom) wordt het 'ietsje' lastiger, hiervoor moet de remtrommel open en dat gaat aleen met preciesie zoekwerk naar het juiste palletje icm het juiste gereedschap. verder stelt het kabel vervangen niet zo veel voor.
bij de achterremmen zie je de 2 kabels (beide kanten 1 ) aankomen, hier zie je een kunststof stelmoer die geborgt is met een metalen moertje (heel dun moertje).
door deze aan te draaien (of losser) kan je de handrem bijstellen!
ik weet ff niet welke kant je op moet draaien zo, maar dat kan je wel uitvinden.. je moet de auto wel ff op assteuntjes ofzo zetten, zodat je wielen er aan beide kanten tegelijk afkunnen, dan kan je wellicht er ook nog beetje voor zorgen dat ze ongeveer precies een beetje op hetzelfde moment beginnen te remmen en ook even hard.. (remverschil met handrem mag niet voor apk, tis verder niet zo erg) .
Als je kabel speling heeft (door ouderdom) wordt het 'ietsje' lastiger, hiervoor moet de remtrommel open en dat gaat aleen met preciesie zoekwerk naar het juiste palletje icm het juiste gereedschap. verder stelt het kabel vervangen niet zo veel voor.
-
- AX Spaster Mammer
Joost wrote:nieuwe apk was het
ik vermoed alleen dat je iets harder moet trekken aan de hendel
2 wielen die niet blokkeren is bijzonder te noemen
ja, of die kabel is gewoon niet strak genoeg gespannen...
...advies: laat die bak ff nakijken bij een ander bedrijf, doen ze als het goed is wel kostenloos als ze er daarmee een klantje bij kunnen krijgen. zeg vooral niet waar je 'm gekocht hebt...
als ze met veel gebreken komen, probeer nog een bedrijf
kakanox wrote:als ze met veel gebreken komen, probeer nog een bedrijf
niet echt een sterk advies natuurlijk, 'in geval van gebreken ander bedrijf proberen' volgens mij moet je die gebreken dan oplossen?
je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat het geen nieuwe auto is en sommige dingen zijn niet zo erg.. je zou je in dit geval ook aan kunnen gaan leren om m in de versnelling te parkeren.. dan rolt hij ook niet weg!
Bij vorst is dit ook beter, dan vriest de handrem iig niet vast!
Als hij op een heuveltje staat moet er, geloof ik, wel de handrem op. Anders loopt hij uberhaupt weg, heb ik al ondervonden. Ik parkeerde toen in arnhem , op een heuveltje , en vergat de handrem.....hij stond wel in de versnelling, maar hij liep wel weg.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!