Henk Bats (AX 11E S6 '89 - AX 14GT S6 '89 - CX 25RI '85)
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Henk Bats (AX 11E S6 '89 - AX 14GT S6 '89 - CX 25RI '85)
Ik struin al een tijdje over de site van de AX Club, vanaf begin oktober 2004, maar ben eigenlijk de laatste maanden wat frequenter aanwezig. De reden daarvan is dat om onze als tweede auto in gebruik zijnde AX behoefte had aan wat extra onderhoud. Hierna volgt onze AX geschiedenis en het ontstaan van mijn besmetting met het Citroën virus.
Het verhaal zoals ook op onze web-site http://www.xj-79-zg.nl.tt te zien is;
Toen mijn schoonvader begin 1989 (afgifte deel I d.d.31-05-1989) aan een nieuwe auto toe was, zijn Visa Club van 1980 was aan vervanging toe, viel het oog op weer een Citroën en wel een AX 11E.
De AX nu
Maar uiteindelijk bleek dat de gezondheid steeds minder werd en het rijden in de AX beperkte zich van korte bekende ritjes naar ons in Nieuwerkerk ad IJssel en zijn andere dochter en schoonzoon in Barendrecht.
In januari 1990 kreeg ik met mijn eigen auto een aanrijding, met aan boord mijn schoonouders, er was voorlopig niet meer te rijden met die auto.
Op dat moment zei mijn schoonvader neem mijn auto maar mee, en als we naar jullie toe willen komen of ergens anders naar toe willen moet je ons wel even brengen.
Zo heeft de AX uiteindelijk vanaf januari 1990 dienst gedaan als 2e auto, en heeft tot 19-08-1997 op naam van mijn schoonvader gestaan en vanaf die datum is de auto overgeschreven op onze naam.
Onze zoon Michel, hoe leuk eigenlijk is van het zelfde bouwjaar 1989 als de AX, en is dus samen met de AX aan het volwassen worden.
Nog ongeveer 14 maanden, Michel wordt dan 18 jaar, zal de auto na het behalen van zijn rijbewijs wel een nieuwe stuurman krijgen.
De auto is nieuw gekocht bij Automobielbedrijf Van Splunder in Ridderkerk en ongeveer vanaf 1994 in onderhoud bij Automobielbedrijf K.F. van der Weyden.
In al die jaren zijn er geen schokkende reparaties uitgevoerd, elk jaar een kleine onderhoudsbeurt met APK.
Reparaties welke door de jaren zijn uitgevoerd zijn onder andere het vervangen van de banden (Michelin 135/70x13), uitlaat achterste demper (1995), rechter aandrijfas hoes (1996), remblokken (2000), complete uitlaat vervangen (2002) en tussendoor nog een keer een koplamp vernieuwd door een opspringend stuk ijzer (1995).
Er is door de jaren heen wel wat schade gereden en schade veroorzaakt door vernieling in de vorm van een grote kras op de motorkap.
De andere schades zijn geweest rechterachterdeur (1989) opnieuw gespoten met na nu blijkt een verkeerde kleur of lak soort, de deur wordt snel mat en ziet er anders uit (wel jammer), schade aan de voorzijde bumper, gril en motorkap veroorzaakt door iemand die met parkeren er behoorlijk hard achteruit tegen aan reed en met het indraaien onder de carport voor ons huis hebben wij het linker voorscherm gekraakt.
Een van de zaken die wij de afgelopen weken hebben aangepakt is het vervangen van het gekraakte linker spatscherm. In ??n koop heb ik op de sloop een linkervoorscherm een rechtervoorscherm en een motorkap in de zelfde kleur op de kop kunnen tikken (zie bij logboek en foto?s op onze web-site).
Onze AX heeft eigenlijk altijd zeer trouw zijn werk gedaan zonder voor noemenswaardige problemen te zorgen.
Het laatste jaar doe ik de meeste onderhoud zaken zelf, met eigenlijk als doel om de auto zo lang mogelijk in een goede conditie te houden.
Motorisch is dat absoluut geen probleem, de motor heeft pas 46.000 km gelopen en de techniek is redelijk simpel (carburateur en nog geen elektronica) maar de carrosserie geeft af en toe wat meer problemen en wel met name de rechterdorpel aan de voorzijde gaat sporen van roest vertonen.
Het sleutelen aan auto?s had ik jaren niet veel meer gedaan hoofdzakelijk kwam dit door het zakelijk rijden met een lease auto vanaf ongeveer 1983 tot heden.
Op het moment dat ik als 18 jarige mijn BE rijbewijs had gehaald, het was toen 1965, ben ik op zoek gegaan naar een niet te dure auto, dat werd een blauwe Citroën 2CV (kenteken HT-62-18, bouwjaar 1962, 425cc en 15,4PK voor de prijs van 1.300 gulden).
De eerste 2CV
Op mijn kamer werden alle te demonteren plaatdelen uitgedeukt en gespoten tot af en toe ontsteltenis van mijn moeder. Toen de auto na maanden klaar was kwam op een zondag het zwakke punt plotseling aan het licht, na een noodstop te hebben moeten maken voor een autobus die geen voorrang gaf, moest ik remmen voor een auto met daarachter een crossauto (met zware U-balk als achterbumper). Het resultaat laat zicht raden, remmen en ? pedaal op de grond. Oorzaak bleek later remleiding bij een achterwiel gebarsten waarschijnlijk al bij de eerste noodstop. Resultaat eend total-loss.
Andere gekocht een grijze van bouwjaar 1963 (kenteken MG-72-84) met volgens mij iets van 18PK, ondertussen was het 1968 geworden en moest ik in militaire dienst (Luchtmacht). Opleiding in Nijmegen vervolg in Deelen (Arnhem) en van af dat moment vanuit Ridderkerk (toenmalige woonplaats) iedere week op en neer. Na de opleiding in Deelen richting Duitsland (2e Groep Geleide Wapens in Erle), met z?n drie?n bijna 18 maanden op en neer naar Duitsland.
Erle, Duitsland
Camping, Duitsland
Rucphen, Nederland
In 1970 mijn eerste nieuwe auto gekocht een lichtblauwe 2CV4 (kenteken 89-96-NG en ik dacht voor 4.350 gulden) wat een vooruitgang 435cc het vermogen weet ik niet exact meer, maar met een beetje geluk toch 120km/h.
1970 Luxemburg
2CV 4
Voor: nieuwe 2CV Achter: oude 2CV met AMI motor
Ondertussen had ik van een collega een AMI 6 gekregen met een slechte carrosserie maar een zeer goede motor met als ultieme uitdaging de AMI motor in de eend, en wel de MG-72-84 van 1963 te bouwen. Na alle boeken van Piet Olyslager, zowel van de AMI als de 2CV, uitgeplozen te hebben moest het volgen ons wel mogelijk zijn. Het simpelst was, zo hadden wij ontdekt als de gehele vooras van de AMI in de 2CV werd gezet.
Die ontdekking klopte ook helemaal, de vooras was gemonteerd, motor en versnellingsbak als een geheel er voorgehangen, assen met nu homokinetische koppelingen en geen enkelvoudige kruiskoppelingen gemonteerd, elektrisch de zaak geregeld en starten alles werkte.
Nog even het stuurvast zetten op het stuurhuis op de vooras, jammer helaas paste niet!!!
Wat was er aan de hand? Wat bleek nu, de stand van de uitgaande as van het stuurhuis lag niet in lijn met het stuur van de 2CV. Goede raad was duur, kruiskoppeling in de stuurbuis gelast (APK nog nooit van gehoord) en alles werkte weer. Dit race monster (nou ja 602cc) heeft nog een aantal jaren gereden, onder andere door mijn vader die tijdelijk zonder auto zat.
Na meer dan 100.000 km in 1974, ik was ondertussen getrouwd, de blauwe 2CV4 ingeruild voor een nieuwe oranje 2CV6 (kenteken 17-DG-16) met deze auto hebben wij zelfs met 4 volwassenen aan boord alle bergen in de Zwitserse Alpen wel beklommen.
2CV 6 in de Zwitserse Alpen, 1975
Euromast, Rotterdam Met links mijn schoonvader
In 1980 hebben we onze laatste nieuwe auto gekocht wederom een Citroën en wel een groene VISA Club (kenteken GL-34-NK) welke wij ongeveer in 1985 hebben verkocht.
Eerste Visa was van ons Achterste van mijn schoonvader 1980
Lukmanier pas, 1981 Tessin, Zwitserland
Daarna kwam in 1990 de al eerde besproken AX voor de deur staan.
Zoals blijkt uit het hele verhaal zijn we behoorlijk besmet met het Citroën virus, en ik vrees dat we er nooit meer van zullen genezen.
Groetjes, Henk
Het verhaal zoals ook op onze web-site http://www.xj-79-zg.nl.tt te zien is;
Toen mijn schoonvader begin 1989 (afgifte deel I d.d.31-05-1989) aan een nieuwe auto toe was, zijn Visa Club van 1980 was aan vervanging toe, viel het oog op weer een Citroën en wel een AX 11E.
De AX nu
Maar uiteindelijk bleek dat de gezondheid steeds minder werd en het rijden in de AX beperkte zich van korte bekende ritjes naar ons in Nieuwerkerk ad IJssel en zijn andere dochter en schoonzoon in Barendrecht.
In januari 1990 kreeg ik met mijn eigen auto een aanrijding, met aan boord mijn schoonouders, er was voorlopig niet meer te rijden met die auto.
Op dat moment zei mijn schoonvader neem mijn auto maar mee, en als we naar jullie toe willen komen of ergens anders naar toe willen moet je ons wel even brengen.
Zo heeft de AX uiteindelijk vanaf januari 1990 dienst gedaan als 2e auto, en heeft tot 19-08-1997 op naam van mijn schoonvader gestaan en vanaf die datum is de auto overgeschreven op onze naam.
Onze zoon Michel, hoe leuk eigenlijk is van het zelfde bouwjaar 1989 als de AX, en is dus samen met de AX aan het volwassen worden.
Nog ongeveer 14 maanden, Michel wordt dan 18 jaar, zal de auto na het behalen van zijn rijbewijs wel een nieuwe stuurman krijgen.
De auto is nieuw gekocht bij Automobielbedrijf Van Splunder in Ridderkerk en ongeveer vanaf 1994 in onderhoud bij Automobielbedrijf K.F. van der Weyden.
In al die jaren zijn er geen schokkende reparaties uitgevoerd, elk jaar een kleine onderhoudsbeurt met APK.
Reparaties welke door de jaren zijn uitgevoerd zijn onder andere het vervangen van de banden (Michelin 135/70x13), uitlaat achterste demper (1995), rechter aandrijfas hoes (1996), remblokken (2000), complete uitlaat vervangen (2002) en tussendoor nog een keer een koplamp vernieuwd door een opspringend stuk ijzer (1995).
Er is door de jaren heen wel wat schade gereden en schade veroorzaakt door vernieling in de vorm van een grote kras op de motorkap.
De andere schades zijn geweest rechterachterdeur (1989) opnieuw gespoten met na nu blijkt een verkeerde kleur of lak soort, de deur wordt snel mat en ziet er anders uit (wel jammer), schade aan de voorzijde bumper, gril en motorkap veroorzaakt door iemand die met parkeren er behoorlijk hard achteruit tegen aan reed en met het indraaien onder de carport voor ons huis hebben wij het linker voorscherm gekraakt.
Een van de zaken die wij de afgelopen weken hebben aangepakt is het vervangen van het gekraakte linker spatscherm. In ??n koop heb ik op de sloop een linkervoorscherm een rechtervoorscherm en een motorkap in de zelfde kleur op de kop kunnen tikken (zie bij logboek en foto?s op onze web-site).
Onze AX heeft eigenlijk altijd zeer trouw zijn werk gedaan zonder voor noemenswaardige problemen te zorgen.
Het laatste jaar doe ik de meeste onderhoud zaken zelf, met eigenlijk als doel om de auto zo lang mogelijk in een goede conditie te houden.
Motorisch is dat absoluut geen probleem, de motor heeft pas 46.000 km gelopen en de techniek is redelijk simpel (carburateur en nog geen elektronica) maar de carrosserie geeft af en toe wat meer problemen en wel met name de rechterdorpel aan de voorzijde gaat sporen van roest vertonen.
Het sleutelen aan auto?s had ik jaren niet veel meer gedaan hoofdzakelijk kwam dit door het zakelijk rijden met een lease auto vanaf ongeveer 1983 tot heden.
Op het moment dat ik als 18 jarige mijn BE rijbewijs had gehaald, het was toen 1965, ben ik op zoek gegaan naar een niet te dure auto, dat werd een blauwe Citroën 2CV (kenteken HT-62-18, bouwjaar 1962, 425cc en 15,4PK voor de prijs van 1.300 gulden).
De eerste 2CV
Op mijn kamer werden alle te demonteren plaatdelen uitgedeukt en gespoten tot af en toe ontsteltenis van mijn moeder. Toen de auto na maanden klaar was kwam op een zondag het zwakke punt plotseling aan het licht, na een noodstop te hebben moeten maken voor een autobus die geen voorrang gaf, moest ik remmen voor een auto met daarachter een crossauto (met zware U-balk als achterbumper). Het resultaat laat zicht raden, remmen en ? pedaal op de grond. Oorzaak bleek later remleiding bij een achterwiel gebarsten waarschijnlijk al bij de eerste noodstop. Resultaat eend total-loss.
Andere gekocht een grijze van bouwjaar 1963 (kenteken MG-72-84) met volgens mij iets van 18PK, ondertussen was het 1968 geworden en moest ik in militaire dienst (Luchtmacht). Opleiding in Nijmegen vervolg in Deelen (Arnhem) en van af dat moment vanuit Ridderkerk (toenmalige woonplaats) iedere week op en neer. Na de opleiding in Deelen richting Duitsland (2e Groep Geleide Wapens in Erle), met z?n drie?n bijna 18 maanden op en neer naar Duitsland.
Erle, Duitsland
Camping, Duitsland
Rucphen, Nederland
In 1970 mijn eerste nieuwe auto gekocht een lichtblauwe 2CV4 (kenteken 89-96-NG en ik dacht voor 4.350 gulden) wat een vooruitgang 435cc het vermogen weet ik niet exact meer, maar met een beetje geluk toch 120km/h.
1970 Luxemburg
2CV 4
Voor: nieuwe 2CV Achter: oude 2CV met AMI motor
Ondertussen had ik van een collega een AMI 6 gekregen met een slechte carrosserie maar een zeer goede motor met als ultieme uitdaging de AMI motor in de eend, en wel de MG-72-84 van 1963 te bouwen. Na alle boeken van Piet Olyslager, zowel van de AMI als de 2CV, uitgeplozen te hebben moest het volgen ons wel mogelijk zijn. Het simpelst was, zo hadden wij ontdekt als de gehele vooras van de AMI in de 2CV werd gezet.
Die ontdekking klopte ook helemaal, de vooras was gemonteerd, motor en versnellingsbak als een geheel er voorgehangen, assen met nu homokinetische koppelingen en geen enkelvoudige kruiskoppelingen gemonteerd, elektrisch de zaak geregeld en starten alles werkte.
Nog even het stuurvast zetten op het stuurhuis op de vooras, jammer helaas paste niet!!!
Wat was er aan de hand? Wat bleek nu, de stand van de uitgaande as van het stuurhuis lag niet in lijn met het stuur van de 2CV. Goede raad was duur, kruiskoppeling in de stuurbuis gelast (APK nog nooit van gehoord) en alles werkte weer. Dit race monster (nou ja 602cc) heeft nog een aantal jaren gereden, onder andere door mijn vader die tijdelijk zonder auto zat.
Na meer dan 100.000 km in 1974, ik was ondertussen getrouwd, de blauwe 2CV4 ingeruild voor een nieuwe oranje 2CV6 (kenteken 17-DG-16) met deze auto hebben wij zelfs met 4 volwassenen aan boord alle bergen in de Zwitserse Alpen wel beklommen.
2CV 6 in de Zwitserse Alpen, 1975
Euromast, Rotterdam Met links mijn schoonvader
In 1980 hebben we onze laatste nieuwe auto gekocht wederom een Citroën en wel een groene VISA Club (kenteken GL-34-NK) welke wij ongeveer in 1985 hebben verkocht.
Eerste Visa was van ons Achterste van mijn schoonvader 1980
Lukmanier pas, 1981 Tessin, Zwitserland
Daarna kwam in 1990 de al eerde besproken AX voor de deur staan.
Zoals blijkt uit het hele verhaal zijn we behoorlijk besmet met het Citroën virus, en ik vrees dat we er nooit meer van zullen genezen.
Groetjes, Henk
Last edited by Henk Bats on WedFeb22, 2012 6:38:05 PM, edited 10 times in total.
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Marc, bedankt voor je reactie.
Maar eh "Kodak" "boxcamera" en dan nog geen "gras" ik denk dat ik ergens iets gemist heb
Maar eh "Kodak" "boxcamera" en dan nog geen "gras" ik denk dat ik ergens iets gemist heb
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Henk, prachtig verhaal en schitterende foto's
Net de foto's van mijn ouders. En op de camping een ID op de foto meegenomen
Ik hoop dat jullie AX nog een tijdje in goede staat in jullie bezit blijft.
Mocht je ooit weer een 2CV erbij nemen, ik weet in Delft nog een goede eendendokter voor het onderhoud!
Net de foto's van mijn ouders. En op de camping een ID op de foto meegenomen
Ik hoop dat jullie AX nog een tijdje in goede staat in jullie bezit blijft.
Mocht je ooit weer een 2CV erbij nemen, ik weet in Delft nog een goede eendendokter voor het onderhoud!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Glenn@nl en Rio97 en nogmaals q01z bedankt voor jullie positive reacties.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Heey Henk,
Erg leuk verhaal! En wat is het altijd genieten om foto's te zien uit de tijd dat nog ?chte auto's gemaakt werden.
Bij ons thuis hebben we ook een Visa gehad, en deze is verkocht toen ik ongeveer 1 jaar oud was (daarna alleen maar Ford ) . Waarschijnlijk heb ik in het kinderzitje hetzelfde virus opgelopen.
Erg leuk verhaal! En wat is het altijd genieten om foto's te zien uit de tijd dat nog ?chte auto's gemaakt werden.
Bij ons thuis hebben we ook een Visa gehad, en deze is verkocht toen ik ongeveer 1 jaar oud was (daarna alleen maar Ford ) . Waarschijnlijk heb ik in het kinderzitje hetzelfde virus opgelopen.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Joost wrote:leuk verhaal ik mis mijn 2cvtje nog wel eens
Ik heb er 4 versleten, nou ja versleten, maar het kriebelt nog steeds en ik weet bijna zeker dat als de gelegenheid zich voordoet er weer een komt.
Popmart wrote:En wat is het altijd genieten om foto's te zien uit de tijd dat nog ?chte auto's ..............
We zijn bezig om alle foto's en dia uit het grijze verleden te digitaliseren, mogelijk is daar is een topic aan te wijden in de toekomst? Ik heb van de VISA (1980) nog de orginele folder, zullen we ook wel eens digitaal maken.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Hoi AX'ers,
We hebben onze web-site ondertussen een beetje vernieuwd.
www.xj-79-zg.nl.tt
Mocht je op en/of aanmerkingen hebben spui het in ons gastenboek
Groetjes, Henk
We hebben onze web-site ondertussen een beetje vernieuwd.
www.xj-79-zg.nl.tt
Mocht je op en/of aanmerkingen hebben spui het in ons gastenboek
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
q01z wrote:het ziet er steeds beter uit!
maar rijdt een 1.1 echt zo langzaam?
Niet hard mischien zo'n 150km/h maar wel altijd sorry.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
pcrodent wrote:....Wordt ie ook gelijk minder smerig dan achter die bumper...
Ik heb ondertussen wel ontdekt, voor de zoveelste keer eigenlijk , dat die jongens bij Citoen zo gek nog niet zijn.
Bij een geringe lekkage, van het tankje of de aansluiting op de pomp, loopt de rommel gewoon op straat maar bij mij druppelt als de zaak niet goed dicht is in de achterbak.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Vanavond hebben we de koplampen die we van Joost (PCRodent) heb overgenomen gemonteerd en voorzien van 2 nieuwe H4 lampen.
Voordat de koplampen vanavond gemonteerd konden worden moesten ze afgelopen week eerst opgeknapt worden, glas verwijderen, oude kit verwijderen, schoonmaken en daarna weer in elkaar kitten.
Even een rondje gereden in het donker, wat een verschil in lichtopbrenst ten opzichte van de oude Duplo koplampen we kunnen nu weer zien waar we rijden.
Op onze site zijn diverse foto's van het koplampunit opknapbeurtje te vinden (http://www.xj-79-zg.nl.tt).
Groetjes, Henk
Voordat de koplampen vanavond gemonteerd konden worden moesten ze afgelopen week eerst opgeknapt worden, glas verwijderen, oude kit verwijderen, schoonmaken en daarna weer in elkaar kitten.
Even een rondje gereden in het donker, wat een verschil in lichtopbrenst ten opzichte van de oude Duplo koplampen we kunnen nu weer zien waar we rijden.
Op onze site zijn diverse foto's van het koplampunit opknapbeurtje te vinden (http://www.xj-79-zg.nl.tt).
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl