Electrische verfspuit?!

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Electrische verfspuit?!

Post by Figuur »

WTF? dacht ik bij mezelf toen ik vanochtend de nieuwe praxis binnenliep in ons dorpje. Er was een demonstratie over een elektrische verfspuit waar ik in eerste instantie al hard om moest lachen.
Maar tot mijn verbazing werkte het ding echt! Dunne straaltje (net geen airbrush) tot een straal van een diameter van 15cm (en zijn grotere broer 22cm) Ook de vorm van de straal is regelbaar, rond of een streep(vlak). Op zijn kop spuiten kannie zelfs ook, makkelijk schoon te maken. En het resultaat zag er goed uit.

Wagner Verfspuit W640
Verven doe je in de meeste gevallen met een kwast of met een roller. Maar er is nog een manier. Verven met een verfspuit.

Met name in de professionele omgeving is het verfspuiten een begrip.
Grote voordelen zijn
? Nauwkeurigheid; moeilijke plekken of materialen zijn eenvoudig te schilderen met een verfspuit. Denk hierbij aan bijvoorbeeld materialen met veel ribbels of oneffenheden zoals tuinhout, een garagedeur, een rieten/rotan stoeltje, spijlen van een stoel of box, een radiator, enz
? Kwaliteit; doordat de lucht ongeveer 30-35 graden wordt is de verf veel sneller droog en hecht de verf vele malen beter. Het voordeel hiervan is dat de verflaag veel langer meegaat dan na het opbrengen met kwast of roller
? Snelheid; doordat je de verf in dunne lagen aanbrengt is het snel droog en kan vrij snel een tweede en indien nodig een derde laag aangebracht worden.
? Zuinigheid, Je gebruikt de verf in meeste gevallen verdunt
? De machine is nevelarm en bij goed gebruik nevelvrij. Hierdoor zijn er
weinig tot geen afplak werkzaamheden.
? Bijna alle soorten verf zijn geschikt om te spuiten (behalve latex)

Image

Het ding kost iets van 77 euro

Echt ideaal voor bumpers, spiegels, scooters, etc. Serieus!

Helaas behoorde ik niet tot een van de eerste 50 bezoekers ook al stond ik er om 6 uur voor de deur. Zodoende liep ik een waardebon van 100 euro mis en kon ik mijn verfapparaat wel vergeten voorlopig:(

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Dat klinkt niet verkeerd. En laat ik nou ook nog eens korting krijgen bij de Praxis....

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Figuur »

Anouschka wrote:Dat klinkt niet verkeerd. En laat ik nou ook nog eens korting krijgen bij de Praxis....

Ja vanwege de opening kreeg ik hier ook korting. Koste ze dan slechts 67,50 voor het kleine apparaat en 93 voor zijn grotere broer. Maakt verder geen reet uit, de grote kan alleen wat breder spuiten.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

dat ziet er netjes uit... beste uitvinding sinds het 220V/16A lasapparaat! :)

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Gelukkig krijg ik altijd korting! Lang leve de Vendex kortingspas! Zal het eens gaan overleggen hier...

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Anouschka wrote:Dat klinkt niet verkeerd. En laat ik nou ook nog eens korting krijgen bij de Praxis....

Anouschka wrote:Gelukkig krijg ik altijd korting! Lang leve de Vendex kortingspas! Zal het eens gaan overleggen hier...

JAJAJA, WE WETEN HET WEL!!!

of doen we een inkoopactie...?

;)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Anouschka wrote:Gelukkig krijg ik altijd korting! Lang leve de Vendex kortingspas! Zal het eens gaan overleggen hier...

Korting is mooi meegenomen, maar ik heb meer interesse in ervaringen met het apparaat, ogenschijnlijk is het best te gebruiken voor delen als bumpers, spoilers e.d.

Wie heeft er ervaring mee :?: :?:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

zoiets heb ik ook op mijn stofzuiger...... ja,......stofzuiger 8)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Uhm, ik werk bij de praxis in Amersfoort. Heb daar meerder malen ff gekeken bij de demo's van wagner. In de winkel gebruiken ze alleen maar huis-tuin-en keukenverf op waterbasis. Dit omdat de machine met andere oplosmiddelen bijna niet meer schoon te krijgen is. Dus voor meubeltjes enzo is t een prima apparaat, maar om je auto te spuiten, zou ik persoonlijk toch voor een goed pistool (een die niet oplost in thinner ofzo) op een compressor gaan. Wanneer iemand hier ervaring heeft met zon wagner toestel op alkydbasis of 2-k lakken hoor ik daar graag meer over.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tommmm »

kakanox wrote:dat ziet er netjes uit... beste uitvinding sinds het 220V/16A lasapparaat! :)

van welk merk is dat dan. vandaag bij de gamma geweest voor idd een thuislasapparaat maar die man vertelde dat ik een extra groep moest trekken voor elk apparaat. en jah mensen van de gamma. die vertrouw je dus help...
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,

To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

pffff mijn industriele electrode lasaparaat werkt goed hoor op 16A!!

je moet dus wel ff kijken of je 16A stoppen hebt, maar alle bij de praxis te krijgen (kinzo?) lasapparaten zijn 16A max geloofk.

alleen wil jij electrode lassen? :roll:
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

q01z wrote:pffff mijn industriele electrode lasaparaat werkt goed hoor op 16A!!

je moet dus wel ff kijken of je 16A stoppen hebt, maar alle bij de praxis te krijgen (kinzo?) lasapparaten zijn 16A max geloofk.

alleen wil jij electrode lassen? :roll:

nee, ik ken alleen MIG. hoe werkt electrode eigenlijk precies?

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Zeg zo'n verfspuit is op compressor toch veel goedkoper en net zo goed? Lijkt me wel makkelijk als je geen compressor hebt staan :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Ja maar ik begrijp dat men beweert hier geen nevel te hebben als je spuit..

iets wat bij een compressor wel gebeurd!

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Figuur »

Brutus wrote:Ja maar ik begrijp dat men beweert hier geen nevel te hebben als je spuit..

Ja dat beweerde de demonstrateur in de winkel ook al, had iets te maken met de lucht die er uit komt, die is warm. En ook de druk die er achter zit is slechts 0,7 bar.

Maareh, hij beweerde dat je er alle soorten lakken mee kon spuiten behalve latex. Er zit een klein trechterschepje bij waarmee je kunt meten of de viscositeit goed is, of dat je hem (meer) moet verdunnen. Het apparaat kon ook schoongemaakt worden met thinner schijnt...

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Figuur wrote:
Brutus wrote:Ja maar ik begrijp dat men beweert hier geen nevel te hebben als je spuit..

Ja dat beweerde de demonstrateur in de winkel ook al, had iets te maken met de lucht die er uit komt, die is warm. En ook de druk die er achter zit is slechts 0,7 bar.

Maareh, hij beweerde dat je er alle soorten lakken mee kon spuiten behalve latex. Er zit een klein trechterschepje bij waarmee je kunt meten of de viscositeit goed is, of dat je hem (meer) moet verdunnen. Het apparaat kon ook schoongemaakt worden met thinner schijnt...

ik ben HEEEEL benieuwd... wie gaat me voor? :D

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

voor kleine dingen is het wel leuk, maar alsnog denk ik dat je beter afbent met een kleine compressor en een verfspuit, kost iets meer maar dan heb je ook wat.

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Figuur »

Drake wrote:voor kleine dingen is het wel leuk, maar alsnog denk ik dat je beter afbent met een kleine compressor en een verfspuit, kost iets meer maar dan heb je ook wat.

Ja maar dat electrische ding geeft constant dezelfde hoeveelheid lucht. Kan een kleine compressor het spuitwerk bijhouden?

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

kakanox wrote:........ik ben HEEEEL benieuwd... wie gaat me voor? :D

Ik ben ook HEEEEEEEEEEEEEEL benieuwd naar de mogelijkheden en het uiteindelijke resultaat :?: :?:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Ik denk dat ik dit ding binnenkort toch maar ga halen. Onze auto's moeten binnenkort op de foto en de skirts/bumpers moeten nog gespoten worden.

Ga dus even vragen of het ECHT een goed resultaat geeft of niet... en zo niet, dan hang ik ze op daar! :twisted:

Post Reply