iemand met verstand van computers? Check dit ff aub
Moderators: Rock's, webmasters
iemand met verstand van computers? Check dit ff aub
Er zijn overal op allerlei forums etc. heel veel discussies over het volgende:
Heeft met normaal pc gebruik het nut om meer dan 1024 Mb ram te hebben?
Dan bedoel ik dus wel spellen, videobewerking etc.
Maar geen zware autocad constructies van een paar gb per bestandje of geavanceerde borduurprogramma's etc. voor in de industrie.
Ik weet dat met win98 het zeker geen nut heeft om meer dan 512Mb te hebben.
Hoe zit dat met Windows Xp?
Iemand die hier met zekerheid een antwoord op kan geven?
Op tweakers wordt overal verteld dat meer dan 1Gb in principe onzin is.
Dit idee heb ik zelf ook eigenlijk.
Heeft met normaal pc gebruik het nut om meer dan 1024 Mb ram te hebben?
Dan bedoel ik dus wel spellen, videobewerking etc.
Maar geen zware autocad constructies van een paar gb per bestandje of geavanceerde borduurprogramma's etc. voor in de industrie.
Ik weet dat met win98 het zeker geen nut heeft om meer dan 512Mb te hebben.
Hoe zit dat met Windows Xp?
Iemand die hier met zekerheid een antwoord op kan geven?
Op tweakers wordt overal verteld dat meer dan 1Gb in principe onzin is.
Dit idee heb ik zelf ook eigenlijk.
Heb inmiddels meer dan 3000 computers gebouwd.
En meer dan 1GB geheugen is met Windows XP niet echt nuttig.
In sommige gevallen zal er een verschil zijn. Maar zo klein dat het nauwelijks nut heeft.
Het verschil van 512 naar 1024 is wel groot. Bijna iedere nieuwe computer heeft bij ons 1GB geheugen.
Als je op CTRL - ALT - DEL drukt en dan taakbeheer en dan prestaties... Dan kun je zien hoeveel geheugen je computer gebruikt.
Hij pakt standaard ook harde schijf ruimte als geheugen. Dat is traag geheugen maar daar staan dingen in die die weinig gebruikt. Of als je hoofdgeheugen vol is gaat ie op schijf verder. Dus check it out.

En meer dan 1GB geheugen is met Windows XP niet echt nuttig.
In sommige gevallen zal er een verschil zijn. Maar zo klein dat het nauwelijks nut heeft.
Het verschil van 512 naar 1024 is wel groot. Bijna iedere nieuwe computer heeft bij ons 1GB geheugen.
Als je op CTRL - ALT - DEL drukt en dan taakbeheer en dan prestaties... Dan kun je zien hoeveel geheugen je computer gebruikt.
Hij pakt standaard ook harde schijf ruimte als geheugen. Dat is traag geheugen maar daar staan dingen in die die weinig gebruikt. Of als je hoofdgeheugen vol is gaat ie op schijf verder. Dus check it out.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Eriks wrote:koop liever 512mb goed (merk) en snel geheugen!
Snel geheugen is maar een NIHIL verschil. Het meeste geheugen is standaard al CAS 2.5 / 3 / 3 / 8.
De meerprijs voor CAS 2 geheugen is zonde van je geld. Dan is 1024 MB cas 2.5 geheugen dus weer sneller dan 512 CAS 2.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Hangt er vanaf wat je allemaal met je computer doet maar in principe is het voor normaal gebruik al teveel.
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E

-
- AX Spaster Mammer
snel geheugen merk je in principe idd niets van.
Geheugen is wel zo goedkoop dat ik gewoon 1GB zou aanschaffen. De 2GB reepjes zijn toch nog veel te duur, dus koop gewoon 1 reep van 1GB en prik er later 1GB bij als het nodig is.
Nu heb je er nog nagenoeg niks aan, tenzij je HEEL veel multitaskt, zoals ik weleens doe (heb meestal 15 sites open staan ofzo, Photoshop = ook bijna standaard, dan grabit en soulseek, winamp, msn, flashfxp, reason en soms nog wat andere toepassingen)
Geheugen is wel zo goedkoop dat ik gewoon 1GB zou aanschaffen. De 2GB reepjes zijn toch nog veel te duur, dus koop gewoon 1 reep van 1GB en prik er later 1GB bij als het nodig is.
Nu heb je er nog nagenoeg niks aan, tenzij je HEEL veel multitaskt, zoals ik weleens doe (heb meestal 15 sites open staan ofzo, Photoshop = ook bijna standaard, dan grabit en soulseek, winamp, msn, flashfxp, reason en soms nog wat andere toepassingen)
1 gig is interresant als je veel games speeld, hl2 bijvoorbeeld slokt aardig wat geheugen en dan zelfs met 1 gig loopt het vol, lagere timings is leuk voor als je gaat overklocken en geld teveel hebt , en nu zie ik daar 99% van de mensen daar niet aan beginnen.
Last edited by Drake on MonDec05, 2005 1:28:35 PM, edited 1 time in total.
kakanox wrote:Geheugen is wel zo goedkoop dat ik gewoon 1GB zou aanschaffen. De 2GB reepjes zijn toch nog veel te duur, dus koop gewoon 1 reep van 1GB en prik er later 1GB bij als het nodig is.
Je zal alsnog 2x*** moeten hebben ivm dual channel (vanuitgaande dat browny een DC bordje heeft) , dus 2x512 en dan kan je er later altijd nog 2x512 bijproppen (meeste dual channel borden hebben 4 sloten)
Drake wrote:1 gig is interresant als je veel games speeld, hl2 bijvoorbeeld slokt aardig wat geheugen en dan zelfs met 1 gig loopt het vol, lagere timings is leuk voor als je gaat overklocken en geld teveel hebt , en nu zie ik daar 99% van de mensen daar niet aan beginnen.
Ik speel zelf ook hl2 en cod2, geweldige spellen. Ze zijn idd sneller geworden en minder schokkinder toen ik 2x256mb omruilde voor 2x512mb. En gelijk een nieuwe videokaart erin gedaan. Loopt allemaal als een zonnetje hiero...
[offtopic]
@drake : speel jij ook wel eens online?
[/offtopic]
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
-
- AX super weirdo
Browny wrote:Rock's wrote:Tsja,........ ik twijfel een beetje....
als je eruit bent, zou je dat dan a.s.a.p. willen posten.
Ik stel jouw ideeen hierover erg op prijs!
Hahahahahahahaha

ik kom wel een beetje lastig door de text heen........., maar meer dan 1Gb is in principe onzin.
Nog ff iets persoonlijks.....
Borduurprogramma's ?....... borduren is toch tijdsbesteding voor 65+ vrouwtjes ?.... wat moet jij daar nou weer mee

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Ik merk er weinig van. Heb ook 1 gigh intern. Van 256 naar 512 is een stuk aantrekkelijker.
Het verschil van 512 en 1 Gb scheelt weinig. Ik kan wel wat meer processoren achter elkaar uitvoeren, en soms meer dingen tegelijk doen (zoals muziek, branden, spel opstarten ofzo)..
Maar kwa snelheid merk ik er niets van. Werd mij ook afgeraden trouwens. Ik wou bij mijn huidige oude 512 1 gb bij plaatsen. Maar men zei dat het geen nut had, aangezien ik van 512 erbij al weinig zou merken. Maarja toch bijgeklungeld!
Het verschil van 512 en 1 Gb scheelt weinig. Ik kan wel wat meer processoren achter elkaar uitvoeren, en soms meer dingen tegelijk doen (zoals muziek, branden, spel opstarten ofzo)..
Maar kwa snelheid merk ik er niets van. Werd mij ook afgeraden trouwens. Ik wou bij mijn huidige oude 512 1 gb bij plaatsen. Maar men zei dat het geen nut had, aangezien ik van 512 erbij al weinig zou merken. Maarja toch bijgeklungeld!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**