stoelrails

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

stoelrails

Post by Kakelbont »

Je kunt de railsen van de stoel losschroeven aan beide kanten. Dus de enkele geleiderails tegen de zijkant, en die in het midden waar ook het verstelmechanisme aan zit.

Na de inbouw van andere stoelen (half leder 8)) is vind ik de railsen niet echt lekker gaan. Ik kan ze gewoon overzetten van de vorige stoelen, maar die gingen ook al niet geweldig.

Nu mij vraag;
Zijn deze railsen bij de dealer los te koop, en weet iemand wat zo'n setje kost? Anders word het een tripje naar de sloop.

Groeten Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Het zelfde probleem gehad, opgelost door goed schoon maken en ligt in te vetten. Probleem ontstaat meestal door ophoping van aangekoek vuil.

Controleer of er in de rail geen kunsstof glijbokjes weg of stuk zijn

Ook controleren tijdens het monteren, voor definitief vastzetten of alles nog soepel loop.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

rails was echt overleden, er zat teveel speling op en het stelmechanisme was ook ingesleten. Ik heb trouwens geen nieuwe meer gekocht, mijn 'oude' railsen waren nog uitstekend na wat schoonmaakwerk. :)

Maar het is allemaal weer opgelost;\

-Ik ben de stoelen eruit gaan halen met het idee de railsen en mechanismen van mijn originele stoelen erin te monteren. Deze had ik al uit elkaar gehaald en schoongemaakt en gevet, en gaan als de gelagerde bliksem 8).

Maar toen kwam het, van de halfleren stoelen was er 1stoel van een ouder type waarbij de rails niet losgeschroefd kan worden, maar vastgelast zit aan het frame :?

Ikke balen totdat ik op het idee kwam om dan maar de bekleding over te zetten. De zitting is zo over te steken maar de rugleunig vereist wat meer werk. Het is effe een gepriel maar wel te doen. Je moet dus de veertjes en haakjes in de rugleuning losmaken, en een stripje beneden aan de rugleuning wat om het frame klemt, en dan kan je hem zo met beleid eraf schuiven. Oja en de hoofdsteunen effe losmaken natuurlijk.

Het is allemaal netjes gelukt en ik zal binnenkort weleens foto's posten 8)

Groeten Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

axen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: WedOct26, 2005 9:30:08 AM
Location: Beverwijk

stoelrails.

Post by axen »

Die van mij hebben ook flinke speling, ik wil ze ook gaan vervangen, maar hoe krijg ik ze op een fatsoenlijke mannier los, zonder dat ik de boel ga slopen.

Welke maat torx moet ik hebben, is dat een 6 of een 4. Ze zitten wel verschrikkelijk vast. moet ik linksom draaien, of is het beter om rechtsom te draaien. dat hoor je wel eens.

alvast bedankt.
axen.....
ik wil weer een Citroën ax rijden, ik verveel me zo, het lijkt me weer leuk. Die astra gaat me vervelen, na 306000 kilometer is er nog steeds niets ernstigs aan de hand..............Ach hij komt er nog wel eens.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

maat weet ik niet uit mn hoofd. Gewoon linksom draaien, meteen een ezelsbruggetje voor je Links=Los Zit met 4 boutjes vast
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

maat is T40!

zorg voor een goed hard bitje, dus geen wegwerp spul, want dat kan je ook echt wegwerpen dan! ;)
Image

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Sander wrote:maat weet ik niet uit mn hoofd. Gewoon linksom draaien, meteen een ezelsbruggetje voor je Links=Los Zit met 4 boutjes vast


En Rechts = Roestvast :)

axen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: WedOct26, 2005 9:30:08 AM
Location: Beverwijk

stoelrails

Post by axen »

oke, klonk mischien stom, maar ik wilde het zeker weten, ga het van het weekend even proberen, om het zaakje los te krijgen.

axen
ik wil weer een Citroën ax rijden, ik verveel me zo, het lijkt me weer leuk. Die astra gaat me vervelen, na 306000 kilometer is er nog steeds niets ernstigs aan de hand..............Ach hij komt er nog wel eens.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Is heel makkelijk, het is mij zelfs gelukt :lol:
Succes!
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply