Gezien de kosten nu al laat ik het verder tunen voorlopig wel uit m'n hoofd
Gisteren en vandaag bezig geweest om de kabelboom aan te pakken. De zogenaamd aangepaste kabelboom had 18 kabels minder uit de ecu-stekker dan dat standaard is, en dat hebben we nu maar eens rechtgetrokken.
Hier zie je de kabelboom zoals ik hem gekregen heb bij de motor:
De stekker die in de ecu komt miste maar liefst 18 kabels, keurig afgeknipt op de rand van de pinnetjes
. Daarom de pinnetjes eruit gehaald, nieuwe draden gesoldeerd en op de juiste plaatsen weer teruggestopt
De kabels uit de oude kabelboom konden hier natuurlijk goed voor gebruikt worden
Hier de bewuste stekker, in stukjes
De aangepaste boom weer terug bij de auto
Alles klaar dus maar eens gestart, en jawel, reactie
helaas alleen niet een goede reactie
ploffen en knallen als een idioot
Toch nog maar eens goed naar de draden van de bobine gekeken, en die bleken dus verkeerd om aan de stekker bij de ecu te zitten (de enige 2 draden waarbij ik er van uitging dat het wel goed zat, zoals ik hem gekregen had), wie verzint zoiets nou??? Draden omgewisseld, en ja hoor..... HIJ LOOPT
Jullie snappen natuurlijk dat ik erg blij ben over dit heugdelijke feit, en dat ik graag naar Nieuwegein kom as zondag, maar dat zit er helaas nog niet in..... volgende keer ben ik er weer
en dan met de 16v
Komt er een nieuwjaarsmeeting toevallig?