Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Het probleem nu is dat er geen vonk komt Na zoeken op het forum bij de engelsen kan dat aan de bdp-sensor of de bobine liggen). Vanavond met de multimeter aan de slag geweest om te zien wat het probleem is, en daaruit bleek dat de bobine teveel weerstand heeft. Dit hoort +/- 10200 Ohm te zijn en is ca 14500 ohm Dus nu op zoek naar een nieuwe bobine, schijnt een bekend probleemgeval te zijn van de 16v
Dan zou hij dus moeten starten, maar das nog even afwachten
Dan zou hij dus moeten starten, maar das nog even afwachten
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
peter wrote:Het probleem nu is dat er geen vonk komt Na zoeken op het forum bij de engelsen kan dat aan de bdp-sensor of de bobine liggen). Vanavond met de multimeter aan de slag geweest om te zien wat het probleem is, en daaruit bleek dat de bobine teveel weerstand heeft. Dit hoort +/- 10200 Ohm te zijn en is ca 14500 ohm Dus nu op zoek naar een nieuwe bobine, schijnt een bekend probleemgeval te zijn van de 16v
Dan zou hij dus moeten starten, maar das nog even afwachten
Hmm ik denk niet dat ie helemaal stuk is, want volgens mij zou die dan nog wel iets moeten doen. Heb daarmee met de ZX wel ervaring, als er 1 stuk is loopt ie wel maar enorm rot.
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
Vandaag een nieuwe bobine gescoord bij de plaatselijke Peugeot dealer. Waarom? Bij de Citroen dealer maar liefst 360 euro!!! Peugeot: ? 137,- Het is exact dezelfde, zelf het doosje staat Citroen op! Helaas heb ik na de bobinewissel nog steeds geen vonk en begin zo langzamerhand een beetje radeloos te worden Daarom zit ik nu te overwegen een originele kabelboom te zoeken of het schema zelf na te bouwen. De kabelboom die ik nu heb mist een aantal dingen, en daar loop ik nu waarschijnlijk op vast :S
Helaas, hij doet t dus nog steeds niet....
Helaas, hij doet t dus nog steeds niet....
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
De kabelboom die ik er bij gekregen heb komt uit een rally-ax, en daar hadden ze dus van alles afgehaald wat ze niet nodig waren. Ik mis uiteraard het toetsenbordje voor de startblokkering, maar die is uitgeschakeld in de ecu zelf. Verder mis ik de volgende dingen en dus ook de bedrading ernaar toe. Lambda zou voor het starten niet uit mogen maken, aanslaan moet ook zonder kunnen.
- Lambasonde
- Klopsensor
- Brandstofafsluitschakelaar
- Klep active koolstoffilter brandstofdamp afzuigsysteem
- Diagnose aansluiting
Deze kabelboom heeft dus in een rijdende ax 16v gezeten, en mij was verteld dat ik behalve de stekkers nog een 3-tal draden op de + en 1 op de - moest aansluiten. Uiteraard gedaan, maar de reden voor het niet vonken nog niet gevonden.
De stekker die naar de bobine loopt geeft signaal en ook de juiste waarden, signaal naar de BDP sensor, gasklepsensor, watertempsensor en absolute druk inlaatspruitstuk is allemaal goed. Meer is er niet, dus ik sta voor een raadsel. Ik zal eerst een mailtje sturen naar de chipper die de blokkering eruit gehaald heeft, mischien dat het niet helemaal goed gegaan is....
- Lambasonde
- Klopsensor
- Brandstofafsluitschakelaar
- Klep active koolstoffilter brandstofdamp afzuigsysteem
- Diagnose aansluiting
Deze kabelboom heeft dus in een rijdende ax 16v gezeten, en mij was verteld dat ik behalve de stekkers nog een 3-tal draden op de + en 1 op de - moest aansluiten. Uiteraard gedaan, maar de reden voor het niet vonken nog niet gevonden.
De stekker die naar de bobine loopt geeft signaal en ook de juiste waarden, signaal naar de BDP sensor, gasklepsensor, watertempsensor en absolute druk inlaatspruitstuk is allemaal goed. Meer is er niet, dus ik sta voor een raadsel. Ik zal eerst een mailtje sturen naar de chipper die de blokkering eruit gehaald heeft, mischien dat het niet helemaal goed gegaan is....
-
- Vlotte starter
- Posts: 25
- Joined: SunOct02, 2005 12:24:34 AM
- Location: Omgeving Utrecht
peter wrote:Vandaag een nieuwe bobine gescoord bij de plaatselijke Peugeot dealer. Waarom? Bij de Citroën dealer maar liefst 360 euro!!! Peugeot: ? 137,- Het is exact dezelfde, zelf het doosje staat Citroën op! Helaas heb ik na de bobinewissel nog steeds geen vonk en begin zo langzamerhand een beetje radeloos te worden Daarom zit ik nu te overwegen een originele kabelboom te zoeken of het schema zelf na te bouwen. De kabelboom die ik nu heb mist een aantal dingen, en daar loop ik nu waarschijnlijk op vast :S
Helaas, hij doet t dus nog steeds niet....
Kabelboom nabouwen is veel werk, heb ik ook gedaan voor m'n 1.6... maar dan weet je wel wat je hebt!
ik vind het wel aan te raden...
heb bijv. ook een kabelboom gekocht van een AX GTI... en die bleek bij betere inspectie te sluiten als de ziekte. heb daarmee een computer verpest
overigens: die kabelboom van jou, is die niet nodig om je ontsteking te laten werken? >> Hebben ze geen standalone race-ontsteking gebruikt?
misswibbel @ 1:23
courtesy of Kevin
courtesy of Kevin
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
peter wrote:Vandaag een nieuwe bobine gescoord bij de plaatselijke Peugeot dealer. Waarom? Bij de Citroën dealer maar liefst 360 euro!!! Peugeot: ? 137,- Het is exact dezelfde, zelf het doosje staat Citroën op! Helaas heb ik na de bobinewissel nog steeds geen vonk en begin zo langzamerhand een beetje radeloos te worden Daarom zit ik nu te overwegen een originele kabelboom te zoeken of het schema zelf na te bouwen. De kabelboom die ik nu heb mist een aantal dingen, en daar loop ik nu waarschijnlijk op vast :S
Helaas, hij doet t dus nog steeds niet....
kakanox wrote:
Kabelboom nabouwen is veel werk, heb ik ook gedaan voor m'n 1.6... maar dan weet je wel wat je hebt!
ik vind het wel aan te raden...
heb bijv. ook een kabelboom gekocht van een AX GTI... en die bleek bij betere inspectie te sluiten als de ziekte. heb daarmee een computer verpest
overigens: die kabelboom van jou, is die niet nodig om je ontsteking te laten werken? >> Hebben ze geen standalone race-ontsteking gebruikt?
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
volgens mij moet de lambda het wel doen hoor, als die een signaaltje geeft wat niet klopt dan gaat ie op de nood regeling lopen volgens mij, maar als hij helemaal geen signaaltje geeft doet hij het niet.
ik geloof dat de anwb daar een fiets dynamo voor gebruikt, om een klein stroompje te geven en dan gaat hij op de nood regeling en kun je nog naar de garage rijden.
ik geloof dat de anwb daar een fiets dynamo voor gebruikt, om een klein stroompje te geven en dan gaat hij op de nood regeling en kun je nog naar de garage rijden.