geen druk op remsysteem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
geen druk op remsysteem
Hallo,
Ik heb het volgende remprobleem:
Op een gegeven moment kon ik mijn rempedaal helemaal intrappen, zonder dat er tegendruk kwam. Als ik het rempedaal helemaal tot de bodem indruk heb ik wel het idee dat er geremd word, maar dat heb ik zo weinig mogelijk gedaan (vooral met handrem en terugschakelen geremd).
Het niveau van de remvloeistof was ook wat gedaald, dus heb ik alle remmen gecheckt. Bleek dat rechtsachter de remcilinder lek was, heb ik vervolgens vervangen.
Nu wil ik het remsysteem ontluchten, maar om een 1 of andere reden komt er nog steeds geen druk op het systeem (er komt geen remvloeistof uit de ontluchtingsnippel, ook niet na 50x pompen). Uit het geval onder het remvloeistofreservoir hoor ik na het intrappen van het rempedaal een puffend geluid (is dit normaal?). Wat kan er in vredesnaam aan de hand zijn?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen...
Ik heb het volgende remprobleem:
Op een gegeven moment kon ik mijn rempedaal helemaal intrappen, zonder dat er tegendruk kwam. Als ik het rempedaal helemaal tot de bodem indruk heb ik wel het idee dat er geremd word, maar dat heb ik zo weinig mogelijk gedaan (vooral met handrem en terugschakelen geremd).
Het niveau van de remvloeistof was ook wat gedaald, dus heb ik alle remmen gecheckt. Bleek dat rechtsachter de remcilinder lek was, heb ik vervolgens vervangen.
Nu wil ik het remsysteem ontluchten, maar om een 1 of andere reden komt er nog steeds geen druk op het systeem (er komt geen remvloeistof uit de ontluchtingsnippel, ook niet na 50x pompen). Uit het geval onder het remvloeistofreservoir hoor ik na het intrappen van het rempedaal een puffend geluid (is dit normaal?). Wat kan er in vredesnaam aan de hand zijn?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen...
Dat lijkt me een kapotte hoofdremcilinder.Dat is dat ding waar de 4 remleidingen aan vast zitten aan de bestuurderskant tegen het schutbord. Hij zit op die zwarte koektrommel (rembekrachtiger). Check die ook meteen, daar kan het puffen ook vandaan komen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Bedankt voor je antwoord!
Ben eens gaan wat gaan checken in de ATH handleiding over de rembekrachtiger en kwam het volgende testje tegen (volgende keer maar eerst even daar kijken voordat ik een vraag post...
)
Bij mij geen verschil...
kan het pedaal al helemaal naar beneden drukken, veranderd ook niets...
pedaal komt omhoog, dus rembekrachtiger zal defect zijn (of lek)...
gebeurd ook niet...
Denk dus dat inderdaad de bekrachtiger stuk is, zou die hoofdremcilinder ook stuk zijn (kan ik geen testje voor vinden)? Of zal ik eerst maar proberen de bekrachtiger te vervangen?
Ben eens gaan wat gaan checken in de ATH handleiding over de rembekrachtiger en kwam het volgende testje tegen (volgende keer maar eerst even daar kijken voordat ik een vraag post...

3.5 Rembekrachtiger
Controleren op juiste werking
- Trap bij stilstaande motor het rempedaal enkele malen stevig in. Als gevolg hiervan zal de onderdruk uit de rembekrachtiger verdwijnen.
Bij mij geen verschil...
- Start de motor terwijl u het rempedaal ingetrapt houdt. Als de rembekrachtiger goed functioneert, zal het rempedaal een stukje naar beneden zakken doordat nu weer onderdruk ontstaat.
kan het pedaal al helemaal naar beneden drukken, veranderd ook niets...
Controleren op lekkage
- Trap het rempedaal in terwijl de motor loopt.
- Zet de motor af maar houd het rempedaal gedurende ongeveer 30 seconden ingetrapt.
- Als de pedaalhoogte zich nu niet wijzigt, werkt de rembekrachtiger goed. Als het pedaal omhoog gaat, is de rembekrachtiger defect.
pedaal komt omhoog, dus rembekrachtiger zal defect zijn (of lek)...
- Trap het rempedaal bij stilstaande motor een aantal malen met normale kracht in. De eerste keer moet het rempedaal laag blijven, daarna moet het steeds iets hoger komen.
gebeurd ook niet...
Denk dus dat inderdaad de bekrachtiger stuk is, zou die hoofdremcilinder ook stuk zijn (kan ik geen testje voor vinden)? Of zal ik eerst maar proberen de bekrachtiger te vervangen?
Beste test voor de bekrachtiger. Trap het rembedaal in als je hem niet meer dan een paar centimeter in kan trappen is je bekrachtiger kapot. Als je je pedaal ook als de motor uit staat een paar keer helemaal tot de bodem in kan trappen heb je of te weinig remvloeistof of je hoofdremcilinder is kapot
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
gelukkig. Dan is het denk ik toch je hoofdremcilinder. Als je rembekrachtiger het niet doet is het namelijk net of je een baksteen in probeert te trappen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
berend wrote:Ik ben voor het ontluchten rechtsachter begonnen, maar daar komt dus niets uit (ook niet na 50x pompen)...
Ben toch even langs de garage geweest om het daar te laten checken. Daar zeiden ze dat het ontluchten wel vaker een probleem is bij ax'jes en ze het wel even zouden bekijken.
Ze kwamen erachter dat er lucht in de hoofdremcilinder zat en deze daarom moeilijk op gang kwam.
Het is de garage gelukt om de boel te ontluchten en hij remt nu weer als een dolle!
