Tja de titel zegt het al, wat is beter; een katloze pijp of een pijp met een lege kat? Ik heb een keer het verhaal gehoord dat de kat zorgt voor een druk golf die terug gaat naar de cylinders en zo helpt op de cylinders leeg te trekken of zoiets, maar wat is hier van waar. Ik had altijd het idee dat een pijp zonder kat beter is dan een lege kat vanwege de turbulentie die jecreeert in de kat.
Wat is dus het beste?
Wat is beter, een katloze pijp of een pijp met lege kat?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Een pijp met lege kat zorgt niet alleen voor turbulentie...
Het zorgt voor het geluid van een gorgelende gootsteen. Niet om aan te horen.
Gewoon een stuk pijp ertussen. Oftewel de complete tussenpijp van een AX zonder kat kopen en de flenzen omlassen. Dan ben je klaar en klinkt het perfect.
Of om ze op de APK nog voor de gek te houden. Nog beter dus. Op een af andere manier een pijp door je kat heen laten lopen. Zonder teveel diameter te verliezen.
Lege kat is in ieder geval bagger.
Het zorgt voor het geluid van een gorgelende gootsteen. Niet om aan te horen.
Gewoon een stuk pijp ertussen. Oftewel de complete tussenpijp van een AX zonder kat kopen en de flenzen omlassen. Dan ben je klaar en klinkt het perfect.
Of om ze op de APK nog voor de gek te houden. Nog beter dus. Op een af andere manier een pijp door je kat heen laten lopen. Zonder teveel diameter te verliezen.
Lege kat is in ieder geval bagger.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
De weg van de minste weerstand. Vaag geluid is een vorm van weerstand.
Dus katloze pijp.
Dus katloze pijp.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.