Dat noem ik nog eens een duidelijk verhaal, ook ik moet zeer binnenkort de rechter aandrijfas vervangen. Tekst en foto zijn zo duidelijk dat ik het nu wel aandurf.
In Rotterdam zijn aandrijfassen te koop voor ?71 en nog een paar centen weet iemand of dit orgineel Citroën is of is het imitatie, en hoe zijn de ervaringen met deze aanbieder.
Thanx, altijd leuk als je je ervaring kan delen
Waar ergens in Rotterdam kun je die aandrijfassen kopen? voor die prijs denk ik dat het gereviseerde zijn, die zijn ook goed.
Ik zie overigens dat je in Nieuwerkerk a/d Yssel woont, ik woon er vlakbij, mocht je hulp nodig hebben Het lijkt me dan een leuk idee om er een duidelijke fotoverslag van te maken voor op het forum.
Klik op Link wordt op o.a. Marktplaats aangeboden.
Als ik aan het vervangen ga en nog vragen en hulp nodig heb weet ik waar ik terecht kan, bedank voor het aan bod alvast.
Ik heb destijds voor 75 euro een nieuwe aandrijfas gekocht voor m'n vorige AX. Heb ik gedaan bij de Graaf utosloperij in Leiden. Hun verkopen ook nieuwe voor weinig.
Inzetten was een makkie. Inderdaad die onderste draagarm een paar tikken geven (zet er wel even een blok hout tussen om op te slaan). As er recht uittrekken. En pas op dat je de keerring niet beschadigd. Die hoef je namelijk niet per se te vervangen (doen ze in de garage ook niet als je t laat doen).
Het is een klusje die je in 30-40 minuten gedaan kan hebben.
Ik heb toen wel gelijk de bakolie ververst. Gewoon uit onderhoud.
aandrijfas voor ?75 euro bij Stahlie aan de boezemweg (of boezemstraat) in rotterdam en ook bij autosloperij Benelux aan de langeweg (of rijksstraatweg) in zwijndrecht - vlak bij afslag 23 van de a16
en als ik nu de het oude ruber verweider heel de zooi schoonmaak en een nieuw rubber en een bult vet ertussen knal. af en toe beetje vet erbij en dan tikt en slijt hij dus niet verder. heeft iemand dit toevallig al geprobeerd?
Mailen naar Joost@axclub.net... en ze komen in de lijst met how-to's
Hmm, email rammelt vanavond aan alle kanten, komt wellicht van het weekend wel.
@Wouter (ik zie dat je ook in delft woont): van Leeuwen vroeg in juni iets van 170/180 eu voor het vervangen, incl as, en iets van 120 eu voor een losse as. Bemmel weet ik niet. De rest pb ik je wel
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Rio97 wrote:Inmiddels een pdf'je gemaakt, met die mooie foto van Sohail 2,7 mb groot. Mailen?
Bedankt nog voor jr pdf'je, handige zaken print ik altijd uit echter het pdf'je van jouw is niet te printen. Mocht je in de gelegenheid zijn een printbaar exemplaar te mailen dan hou ik me aanbevolen.