Help CO % te hoog wat nu
Moderator: webmasters
Help CO % te hoog wat nu
Kreeg mijn auto gister terug van de APK en wat blijkt finaal afgekeurd, de meeste problemen al opgelost alleen wat me zorgen baart is een CO percentage van 1.9% het gaat om een 1.1 TGE uit 92. Aan zo'n injectie kun je weinig afstellen dat is nogal vervelend. Heb alle vacuum slangen gecontroleerd deze zijn goed. Er zat een sportluchtfilter op alles helemaal terug gebouwd naar origineel en computer opnieuw laten inregelen. Moet van de week weer terug naar de keuring enig idee waar ik nog meer zou kunnen kijken om het CO omlaag te krijgen>>???
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Probleem heb ik vroeger ook gehad.
Bij mij kwam het omdat ik tankte bij een of andere low budget pomp.
Met slechte benzine.
Ik zat ruim over het MAX CO heen. Heb er toen Shell V-Power ingegooit. En zo'n injectie cleaning goedje. Merk was iets van Weijn ofzo.
Daarna was de uitstoot opeens uitstekend.
Dus probeer dat eens. Shell V-Power of BP-Ultimate.
Anders zou je lambda sensor nog stuk kunnen zijn. Maar het eerste is goedkoper om te testen.
Bij mij kwam het omdat ik tankte bij een of andere low budget pomp.
Met slechte benzine.
Ik zat ruim over het MAX CO heen. Heb er toen Shell V-Power ingegooit. En zo'n injectie cleaning goedje. Merk was iets van Weijn ofzo.
Daarna was de uitstoot opeens uitstekend.
Dus probeer dat eens. Shell V-Power of BP-Ultimate.
Anders zou je lambda sensor nog stuk kunnen zijn. Maar het eerste is goedkoper om te testen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Ik zou eerst eens goede benzine proberen met zo'n flesje.
Bij mij was het echt veel te hoog. En daarna ruim eronder.
Zonder ook maar iets vervangen te hebben.
Bij mij was het echt veel te hoog. En daarna ruim eronder.
Zonder ook maar iets vervangen te hebben.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Starter
- Posts: 14
- Joined: SatNov05, 2005 2:55:35 AM
pfoei, gaatjes boren ,, fout helemaal stout.
neem zo'n stelschroef die je in de slangen vind van LPG systemen.
je weet wel zo'n dikke bout in een buisje, bouw in het omloop systeem een T stuk en hang daar die regelschroef aan.
even open of dicht schroeven en je CO zakt als een plumpudding in elkaar.
die andere truuk van die injectie reiniger is ook goed,beter zelfs.
denk aan Fort T of wynns bijvoorbeeld , injectie reiniger brandstofstysteem reiniger en dergelijke.
vervang je bougie's en stel je kleppen wil ook wel eens helpen, controleer verdeelkap rotor en bougie kabels, een slechte vonk is ook vaak de oorzaak.
laat je lambda sonde even doormeten.
als alles niet helpt kan je nog maar 1 ding doen.
gooi ongeveer op 15 ltr benzine 50 cc acceton en 1 ltr brandspiritis.
rijd hier niet mee maar laat je motor stationair even de co test doen met die reut in je tank.
ikzelf deed dit middels een klein reserve tankje gekoppelt middels een externe brandstofpomp aan je injectie systeem.
was wel leuk, je ging zowat van jezelf af van de uitlaat dampen,, oftewel je word er high van haha.
greets van wupke.
neem zo'n stelschroef die je in de slangen vind van LPG systemen.
je weet wel zo'n dikke bout in een buisje, bouw in het omloop systeem een T stuk en hang daar die regelschroef aan.
even open of dicht schroeven en je CO zakt als een plumpudding in elkaar.
die andere truuk van die injectie reiniger is ook goed,beter zelfs.
denk aan Fort T of wynns bijvoorbeeld , injectie reiniger brandstofstysteem reiniger en dergelijke.
vervang je bougie's en stel je kleppen wil ook wel eens helpen, controleer verdeelkap rotor en bougie kabels, een slechte vonk is ook vaak de oorzaak.
laat je lambda sonde even doormeten.
als alles niet helpt kan je nog maar 1 ding doen.
gooi ongeveer op 15 ltr benzine 50 cc acceton en 1 ltr brandspiritis.
rijd hier niet mee maar laat je motor stationair even de co test doen met die reut in je tank.
ikzelf deed dit middels een klein reserve tankje gekoppelt middels een externe brandstofpomp aan je injectie systeem.
was wel leuk, je ging zowat van jezelf af van de uitlaat dampen,, oftewel je word er high van haha.
greets van wupke.

kreazyV8wuppo wrote:gooi ongeveer op 15 ltr benzine 50 cc acceton en 1 ltr brandspiritis.
rijd hier niet mee maar laat je motor stationair even de co test doen met die reut in je tank.
ikzelf deed dit middels een klein reserve tankje gekoppelt middels een externe brandstofpomp aan je injectie systeem.
was wel leuk, je ging zowat van jezelf af van de uitlaat dampen,, oftewel je word er high van haha.
greets van wupke.
en dan vind je mij stout


Heb je wel zoveel mogelijk van je oude benzine eruit gereden?
Beste resultaat had geweest als je al heel wat kilometers met die BP ultimate had rondgereden.
Dan had die injectiecleaner ook zijn werk maximaal kunnen doen.
Beste resultaat had geweest als je al heel wat kilometers met die BP ultimate had rondgereden.
Dan had die injectiecleaner ook zijn werk maximaal kunnen doen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

mhh de garage waar ik het wou laten doen deed het niet meer, zat nog zo'n 10 liter in me tank, 25 liter bp erbij in gedaan, kan eventueel nog het truukje doen met valse lucht onderaan mijn spruitstuk komt wel een slangetje binnen die prongelijk los laten voor de APK of is dat geen stom idee
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Lambdasonde
Ik had ook een te hoog CO, 8/9%. Oplossing is lambdasonde eruit halen, uurtje in een bak terpetine gooien, erin zetten, en alles is weer oke! Nieuwe lambdasonde kost 90 euro..
Probleem had ik ook afgelopen maand toen AXje nieuwe APK moest.
Zorgen dat je motor goed warm is wanneer hij voor APK moet! Dus voordat hij gekeurd word even 30km rijden, en als hij warm is beetje schoonblazen door goed door te trekken. Daarna komt hij er makkelijk doorheen!
Probleem schijnt bij zulke kleine motortjes de katalysator te zijn, deze begint pas goed te werken wanneer deze goed warm is. Tevens is het ook zo dat als je motortje verhoogd stationair loopt (motor koud) hij rijker loopt dus meer uitstoot!
Dus goed warm rijden voordat hij naar de keurmeester gaat. En even schoonblazen wanneer motor warm is.
Zorgen dat je motor goed warm is wanneer hij voor APK moet! Dus voordat hij gekeurd word even 30km rijden, en als hij warm is beetje schoonblazen door goed door te trekken. Daarna komt hij er makkelijk doorheen!
Probleem schijnt bij zulke kleine motortjes de katalysator te zijn, deze begint pas goed te werken wanneer deze goed warm is. Tevens is het ook zo dat als je motortje verhoogd stationair loopt (motor koud) hij rijker loopt dus meer uitstoot!
Dus goed warm rijden voordat hij naar de keurmeester gaat. En even schoonblazen wanneer motor warm is.
De lambda sonde in een bak terpentine gooien... is een tijdelijke oplossing 
Een lambda sonde raakt na verloop van tijd verzadigd. Zeker als je hem probeerd schoon te weken in vloeistof.
Maar je bent wel weer een jaartje verder met de APK

Een lambda sonde raakt na verloop van tijd verzadigd. Zeker als je hem probeerd schoon te weken in vloeistof.
Maar je bent wel weer een jaartje verder met de APK

"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
te hoge CO oplossen = MEER LUCHT MEER LUCHT MEER LUCHT.
CO is een stof die niet zomaar ontstaat en zodra er voldoende zuurstof bijkomt bij voldoende temperatuur snel weer reageert als volgt:
2CO + 1O2 = 2 CO2
In je uitlaat is het tussen de 300 en de 1200 graden, dus daar ligt het niet aan.
Conclusie: Je auto krijgt dus te weinig zuurstof, of denkt teveel zuurstof te krijgen.
Carb: bijstellen, misschien kan je ze ook reinigen? te weinig kennis van.
Inj: nalopen, injectorreiniger erin donderen, fatsoenlijke benzine gebruiken en opnieuw in laten lopen. Deze injectiesystemen reageren nogal traag op een continu verkeerde waarde en zal dus tijd nodig hebben als je het originele luchtfilter monteert. Daarom zou andersom (origineel luchtfilter erop en bij de garage eraf en sportluchtfilter erop ?n met motorkap open meten) nog weleens kunnen werken.
CO is een stof die niet zomaar ontstaat en zodra er voldoende zuurstof bijkomt bij voldoende temperatuur snel weer reageert als volgt:
2CO + 1O2 = 2 CO2
In je uitlaat is het tussen de 300 en de 1200 graden, dus daar ligt het niet aan.
Conclusie: Je auto krijgt dus te weinig zuurstof, of denkt teveel zuurstof te krijgen.
Carb: bijstellen, misschien kan je ze ook reinigen? te weinig kennis van.
Inj: nalopen, injectorreiniger erin donderen, fatsoenlijke benzine gebruiken en opnieuw in laten lopen. Deze injectiesystemen reageren nogal traag op een continu verkeerde waarde en zal dus tijd nodig hebben als je het originele luchtfilter monteert. Daarom zou andersom (origineel luchtfilter erop en bij de garage eraf en sportluchtfilter erop ?n met motorkap open meten) nog weleens kunnen werken.
co omlaag.
Wat ik gedaan heb met onze ax.? Ik heb een busje reinigingsvloeistof eringedaan. En eigenlijk wat ik nooit zo doen. Het luchtfilter eruit halen.
ik zat aan een waarde van 0,3 hihihi. moet kunnen toch.
Zou ik als ik jouw was ook doen.
pechie.
ik zat aan een waarde van 0,3 hihihi. moet kunnen toch.
Zou ik als ik jouw was ook doen.
pechie.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.