Kachelverlichting? Nu Kachel Zelf.. Lees Onderaan!

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

Joris wrote:
FoxHunter wrote:ow haha dommmm :violent1: Loop ik de hele tijd tegen aan te hikken haha... Zit er zeker achter... Humm

Sterker nog het IS m ;)

Maar hoe kan dat.. Dat ding is wel gewoon warm :S Hoe kan het dan dat ik "Lauw warme" lucht krijg :?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

voel eens onder de motorkap of je dikke radiatorslang warm wordt, zoniet ook jouw thermostaat zit dicht of moet ontlucht worden
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

is warm, ontluchting ook prima, thermostaat, warm...
Klik Hier!!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

FoxHunter wrote:is warm, ontluchting ook prima, thermostaat, warm...

zondag maar es kijken dan...

wist je trouwens dat er zo'n schuifje zit waarmee je warm/koud kan regelen?
Image

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

denk je dat ik dom ben ofzow :?

JAAAAAAAAAAH, die zit toch rechts van het stuurd, die je naar boven en naar beneden moet douwen om zo'n knipperend pijltje te krijgen op je dashbord, of heet dat beeldscherm :? :(
Klik Hier!!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

FoxHunter wrote:denk je dat ik dom ben ofzow :?

JAAAAAAAAAAH, die zit toch rechts van het stuurd, die je naar boven en naar beneden moet douwen om zo'n knipperend pijltje te krijgen op je dashbord, of heet dat beeldscherm :? :(

neej links, moet je draaien dan gaat er zo'n blauw lampje branden..

pff ik mag ook nooit es grapje maken :cry:
Image

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

ik maakte maar een grapje hoor ;)
Klik Hier!!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

FoxHunter wrote:ik maakte maar een grapje hoor ;)

snif snif, beejte je zwager pesten he.. ;)
Image

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

Rustig, Rustig... Er zal nog genoeg tijd komen voor jou om mij te pesten :lol:
Klik Hier!!

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

Zou iemand mij kunnen helpen met het plaatsen van een foto/ tekening van de kachelunit??

Wil graag weten hoe het in elkaar zit, en hoe ik gemakkelijk de type 2 kan vervangen (radiateur)... Heb alleen geen type 2 instructieboekje!

Dank u wel alvast :)
Klik Hier!!

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

Zou iemand voor mij uit de vraagbaak van een type 2, het demonteren en monteren van de kachelradiateur kunnen plaatsen??? Dank uu!
Klik Hier!!

Dirk
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Dirk »

he foxhunter,
ouwe oudenoordganger. Ik heb ook kachelradiator problemen. Join the club. Het is een weekje goed gegaan na het opnieuw vullen en ontluchten van het koelcircuit. Maar rijd nu voor de tweede keer in een zwembad rond. Echt niet fijn. Bij mij moet de kachelradiator er dus zowiezo uit. Moet het hele dashbord los om het te vervangen? anyone? Ben namelijk niet zo van het afzegen want de radiator pas net een jaartje uit en hoop nog iets van garantie te kunnen claimen.

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

ik begin ook niet aan zagen! Ik wou er morgen aan beginnen maar helaas is de radiateur er dan nog niet..

Ik hoop in het weekend van de 23ste eraan te beginnen. Die nokjes hoef jhe opzich niet te zagen, ik ga ze proberen met een fohn warm te maken en om te buigen. Hopen dat de radiateur er dan zo uit kan, mocht het lukken daarna weer warm maken om weer om te buigen als de nieuwe erin zit.

Anders gaat het hele dash eruit, misschien ook wel beter voor een keertje. Moet ook mn dash verlichting gaan vervangen dan (voor de zekerheid). Duss.. Maar bij mij lekt hij nog niet, wordt gewoon niet warm. Kan je vertellen dat het heel vervelend is als het vriest zoals vanacht!
Klik Hier!!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

FoxHunter wrote:ik begin ook niet aan zagen! Ik wou er morgen aan beginnen maar helaas is de radiateur er dan nog niet..

Ik hoop in het weekend van de 23ste eraan te beginnen. Die nokjes hoef jhe opzich niet te zagen, ik ga ze proberen met een fohn warm te maken en om te buigen. Hopen dat de radiateur er dan zo uit kan, mocht het lukken daarna weer warm maken om weer om te buigen als de nieuwe erin zit.

Anders gaat het hele dash eruit, misschien ook wel beter voor een keertje. Moet ook mn dash verlichting gaan vervangen dan (voor de zekerheid). Duss.. Maar bij mij lekt hij nog niet, wordt gewoon niet warm. Kan je vertellen dat het heel vervelend is als het vriest zoals vanacht!

Dat buigen kan je wel schudden denk ik, dat spul is echt wel stevig, en volgens mij niet gemaakt om te buigen, bovendien zal je dr met een brander op moeten om het warm genoeg te maken.
Ik heb de oude gewoon afgezaagd, en een nieuwe gehaald met afneembare pijpjes, die je zo los en vast kunt schroeven in de kachelradiator zelf, ok, tis bij mn type2 een klotewerk om weer vast te krijgen, maar een heel stuk eenvoudiger dan het hele dash dr uit trekken.

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX1.4i »

FoxHunter wrote:Zou iemand voor mij uit de vraagbaak van een type 2, het demonteren en monteren van de kachelradiateur kunnen plaatsen??? Dank uu!

Ik heb iets beters geregeld, nee niet een andere AX :wink:
Buks uit Delft stelt zijn Haynes-AX ter beschikking, die ga ik straks halen en bestuderen, zo hebben we morgen toch nog een handig boek waar de hele procedure in staat :P

Nou maar hopen op mooi weer en niet te lage temperaturen :?

@Dirk, ja het hele dashbord moet eruit, ??n troost het schijnt bij een AX niet zoveel werk te zijn als bij een ZX, om maar te zwijgen van een Xantia :?. Morgenvroeg rond 08:30 ben ik in Nieuwegein om samen met FoxHunter dit klusje aan te pakken, je ben welkom om te komen kijken :P
Xantia 1.9D Sensation (Import)

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

moet wel goedkomen :) Meteen ff lampjes van dash veranderen :) Hopen dat het niet gaat regenen, tegen de kou kunnen we ons kleden!

Had graag de kachel aangezet voor je in de autp, maar dat gaat niet lukken:P haha!
Klik Hier!!

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX1.4i »

Heb de Haynes, die ga ik straks bestuderen als ik de bak met afhaal-voer op heb :P

Heb je niet een paar terras verwarmers :lol:
De buren zullen wel weer denken, wat een stelletje idioten dat ze in het donker al beginnen met sleutelen, nou en laat ze maar denken :wink:
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Dirk
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Dirk »

ZX1.4i wrote:@Dirk, ja het hele dashbord moet eruit, ??n troost het schijnt bij een AX niet zoveel werk te zijn als bij een ZX, om maar te zwijgen van een Xantia :?. Morgenvroeg rond 08:30 ben ik in Nieuwegein om samen met FoxHunter dit klusje aan te pakken, je ben welkom om te komen kijken :P

Ja, lees het nu pas. Hoop dat jullie al een eind gevorderd zijn. Had dan toch op de fiets moeten komen, want mijn auto staat stil met een hele gore binenkant. Te vies om in te zitten. Heb uit ellende toch maar voor de optie met zagen gekozen en een nieuwe met losse pijpjes besteld. Op de sloop adviseerde ze mij om een nieuwe te kopen omdat 4 van de 5 gebruikte lek zijn. en voor 20 euro meer heb je een nieuwe heb ik gemerkt. Nu maar hopen dat ie langer mee gaat als de vorige !!!

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

Jammer dat je er niet bij was! Maar hij doet het weer. Alles gedemonteerd, schijnt er alleen maar slangen omgedraaid te zijn :S Maarja hieronder kan je meer lezen met eventueel fotos!

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=2966&start=140
Klik Hier!!

Post Reply