Van Monopoint naar Webers

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

laten we 't hopen dat ik weer dat heerlijke geluid in/om m'n auto krijg, dan gaat m'n radio e.d. toch eruit, samen met de achterbanken de bijrijdersstoel :lol:
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

hoezo problemen met apk,.. hij wordt bij stationair gemeten,.. gewoon afspreken met de keurmeester dattie de stationair schroef terugdraait,.. stationair afstellen is niet zo'n probleem

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

dat kan natuurlijk ook als je geluk hebt. :lol:
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Simpele Ziel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 499
Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
Location: 040-079-073

Post by Simpele Ziel »

Sorry dat ik zo'n oud topic upkick maar ik vind het zonde om er een nieuw topic voor aan te maken.

Ik heb mijn oog laten vallen op de AX GTI U9 die Barry hier te koop aan biedt.
Nou staat erbij dat hij nog afgesteld moet worden(dubbele Webers). Zit hier iemand die dit kan of die eventueel weet waar dat kan? Dit omdat de auto nog gekeurd moet worden.
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

en ik ben wel eens benieuwd hoe je zo;n sport spruitstuk op je standaart 1.4 singelpoint kop omgebouwd...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Simpele Ziel wrote:Sorry dat ik zo'n oud topic upkick maar ik vind het zonde om er een nieuw topic voor aan te maken.

Ik heb mijn oog laten vallen op de AX GTI U9 die Barry hier te koop aan biedt.
Nou staat erbij dat hij nog afgesteld moet worden(dubbele Webers). Zit hier iemand die dit kan of die eventueel weet waar dat kan? Dit omdat de auto nog gekeurd moet worden.


@simpele, waar het waarschijnlijk kan:
biesheuvel
van kronenburg
bedrijfje in goes waarvan ik den naam vergeten ben.

het is daar echter niet goedkoop, maar je krijgt er dan ook rollerbank resultaten bij.. prijzen zullen varieren tussen de 100 en 300,- (ik zou zeggen, bel ze ff :P)

op de sleutelmeeting (citro-forum, heb je al gelezen toch?) schijnt ook iemand rond te huppelen die carb-goeroe is..

master-arnie kon iig zn sportje draaiende krijgen, evenals Denny.. PeterM kan het wellicht ook, ik weet aleen uiteraard niet of hun tijd/zin hebben.
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

@stefan:

in principe is het niet moeilijk: het spruitstuk vd sport heeft een flens, deze teken je netjes over op papier of iets professionelers..
en hetzelfde doe je met de flens van je inlaatspruitstuk van je monopoint..

je hebt nu 2 tekeningen.. daarmee ga je naar een vreselijke frezer, die laat je even lachen.. hij werkt het geheel uit in autoCAD en gooit het door zn CNC heen..

je stopt deze flens (verloop) tussen je kop en je sportspruitstuk en TADA! enige wat je dan verder merkt is dat: je geen voorverwarmd spruitstuk meer kan hebben en dat dus af moet sluiten (door de flens daar niet open te maken) en dat je weer een cm minder ruimte hebt aan de achterkant van je carb.. en dus nog minder luchtfilter.. mjah.. wrom zou je filters willen op dubbele carbs :roll:
Image

Post Reply