Kirsten aka kirsten (AX 1.4 TRS '90)
Moderator: webmasters
Kirsten aka kirsten (AX 1.4 TRS '90)
Hoi, ik ben nieuw hier. Mijn naam is Kirsten, ik kom uit Deventer en ik rijd sinds een paar jaar in mijn tweede AX. De eerste was een 1.0E uit 1987, deze is een 1.4 TRS uit 1990. Ik ben al sinds de eerste een echte AX fan, maar van techniek weet ik vrijwel niets.
Onlangs kwam ik erachter dat de injector niet goed meer is. Een nieuwe kost 1200 euro. Dat was dus meteen het doodsvonnis voor mijn AXje. Ik zit nu eigenlijk te wachten tot ie er helemaal mee ophoudt, want ik heb geen geld voor nog meer reparaties.
Maar als het zover is ga ik gewoon weer sparen voor de volgende. Als ik een beetje een leuke kan vinden natuurlijk, want dat is tegenwoordig niet zo makkelijk meer.
Ik hoop dat dit een beetje een goede introductie was. Ik zal zsm een foto van mijn auto maken.
Groetjes!
Kirsten
Onlangs kwam ik erachter dat de injector niet goed meer is. Een nieuwe kost 1200 euro. Dat was dus meteen het doodsvonnis voor mijn AXje. Ik zit nu eigenlijk te wachten tot ie er helemaal mee ophoudt, want ik heb geen geld voor nog meer reparaties.
Maar als het zover is ga ik gewoon weer sparen voor de volgende. Als ik een beetje een leuke kan vinden natuurlijk, want dat is tegenwoordig niet zo makkelijk meer.
Ik hoop dat dit een beetje een goede introductie was. Ik zal zsm een foto van mijn auto maken.
Groetjes!
Kirsten
whoeoeoeoeoe 1200,- voor een injector?? damn.. ik wist niet dat die dingen van goud waren??
geloof dat een nieuw injectiehuis (waar de injector inzit) net 300,- kost ofzo
ze proberen je dus duidelijk te belazeren (of ik moet echt dom zijn )
zoiezo zijn deze injectiehuizen nog wel te vinden 2e hands voor een paar tientjes!!
maar iig, Welkom hier!! veel plezier op ons forum, maar dat moet vast wel lukken!
geloof dat een nieuw injectiehuis (waar de injector inzit) net 300,- kost ofzo
ze proberen je dus duidelijk te belazeren (of ik moet echt dom zijn )
zoiezo zijn deze injectiehuizen nog wel te vinden 2e hands voor een paar tientjes!!
maar iig, Welkom hier!! veel plezier op ons forum, maar dat moet vast wel lukken!
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
q01z wrote:whoeoeoeoeoe 1200,- voor een injector?? damn.. ik wist niet dat die dingen van goud waren??
geloof dat een nieuw injectiehuis (waar de injector inzit) net 300,- kost ofzo
ze proberen je dus duidelijk te belazeren (of ik moet echt dom zijn )
zoiezo zijn deze injectiehuizen nog wel te vinden 2e hands voor een paar tientjes!!
maar iig, Welkom hier!! veel plezier op ons forum, maar dat moet vast wel lukken!
Ik heb wel vertrouwen in de monteur die mij heeft geholpen. Hij vertelde me dat een reparatie 1200,- kostte. En dat zijn zus (ook AX) hetzelfde probleem had gehad. Hij heeft er toen eentje op de sloop gehaald (ook nog 350,-) en dat ding bleek ook stuk. En kon niet meer geruild. Ik denk niet dat deze mensen mij willen belazeren, omdat ze me al heel vaak uit de brand hebben geholpen. Maar ja, ik weet er zelf niks van, dus ze kunnen mij alles wijsmaken.
Dat is overigens niet het enige hoor. De remmen zijn niet goed meer, er moet een nieuwe distributieriem op en ook de versnellingsbak vertoont nu kuren. En aangezien ik zelf niets kan, wordt dat toch echt te veel. De auto is het niet meer waard.
Maar ik zie heeeeeeeeeeeeel erg tegen het moment op dat hij er echt mee ophoudt
Dank voor je welkom trouwens! Misschien leer ik hier nog iets
Hey, welkom hier
Niet toevallig wat meer details van die monteur gekregen wat er precies mee is?
Hoop in iig dat je nog enige tijd van je AX mag genieten!
Niet toevallig wat meer details van die monteur gekregen wat er precies mee is?
Hoop in iig dat je nog enige tijd van je AX mag genieten!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
kirsten wrote:Ik heb wel vertrouwen in de monteur die mij heeft geholpen. Hij vertelde me dat een reparatie 1200,- kostte. En dat zijn zus (ook AX) hetzelfde probleem had gehad. Hij heeft er toen eentje op de sloop gehaald (ook nog 350,-) en dat ding bleek ook stuk.
Om te beginnen Welkom
Ik heb een ZX gehad met dezelfde 1.4i motor, en heb ook zitten stoeien met het injectiehuis. Als ik jouw berichten hier lees, kan ik maar ??n conclusie trekken, of je bedoelt iets anders of de monteur rekent alles om naar Franse Franken ofzoiets
De injector voor een 1.4i kost nieuw c.a. ?300 incl btw, dit is alleen de injector, de rest is goedkoper. Het gasklephuis wat eronder zit kost ?250, stel je koopt een compleet nieuw injectiehuis, dan ben je nog lang geen ?1200 kwijt, een kompleet injectiehuis koop je op de sloop voor ?20 of max. ?50. Injectiehuizen die al gedemonteerd en getest zijn worden met garantie voor c.a. ?170 verkocht door Bart-Ebben of De Vos, dit zijn demontagebedrijven die gespecialiseerd zijn in Citroen/Peugeot.
Ik had in mijn ZX een compleet injectiehuis uit een AX-GT uit 1989 van de sloop gehaald voor ?20, de ZX heeft daarna als een zonnetje gelopen.
Mocht je je afvragen waarom de injector stuk is (als dat het is?)
Dat ligt aan de zwavelvrije/arme benzine, zwavel smeert de injector.
Alle benzine auto's ongeachte het merk hebben er tegenwoordig last van, nieuw, oud, veel of weinig kilometers.
Ik tankte af en toe in Belgie, daar zit meer zwavel in de benzine en dat vind de injector lekker
Xantia 1.9D Sensation (Import)
Hoi Kirsten welkom hier,
heb net zoals bovenstaande goed nieuws. het kost echt zo veel niet
en er zijn er genoeg te vinden 2de hands. De Distributieriem is ook maar 1 twintigste deel van die 1200 euro om hem te kopen en erop te leggen.
we duimen met je mee hoor, en met deze club rijden spontaan axjes VEEL langer
heb net zoals bovenstaande goed nieuws. het kost echt zo veel niet
en er zijn er genoeg te vinden 2de hands. De Distributieriem is ook maar 1 twintigste deel van die 1200 euro om hem te kopen en erop te leggen.
we duimen met je mee hoor, en met deze club rijden spontaan axjes VEEL langer
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Welkom en 1200 euro dat kan niet alleen de injector zijn. Die dingen die passen perfect in je broekzak en liggen overal op de sloop . Dus het hoeft echt niet duur te zijn. Als je wilt moet je eens vragen wat er nog meer mee is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Welkom en 1200 euro dat kan niet alleen de injector zijn. Die dingen die passen perfect in je broekzak en liggen overal op de sloop . Dus het hoeft echt niet duur te zijn. Als je wilt moet je eens vragen wat er nog meer mee is.
Vind ik persoonlijk erg lastig, als die kleine dingen die in je broekzak vallen op de sloop
Voor de eerder genoemde ?1200 zit er waarschijnlijk een AX om de injector heen
Xantia 1.9D Sensation (Import)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
nou, sleutelteam maar weer op gang dan?
zag dat Jeffrey nog een vijfbakje had liggen, richtprijs voor een bak is anders op de sloop zo'n 75-100 euro. Tip: pak een BX-bak, loopt ie iets rustiger op de snelweg en wordt ie dus zuiniger. Remmetjes zullen ook nog wel ergens rondslingeren (moet eens kijken wat ik nog heb liggen in de stallingen), en een injectiehuis... vast wel ergens te vinden.
...compleet met computer, spruitstuk en al zit je gemiddeld op zo'n 50 euro.
Versnellingsbakje vervangen lukt mij tegenwoordig in 2 uur, injectiehuis + kabelboom is een uurtje werk, remmetjes afhankelijk van wat er moet gebeuren maximaal een uurtje of 5. Distributie kan je meteen met de bak
meenemen en een goeie flikt 't in een 2 uur.
Situatieschets:
Een leuke beun doet 't voor 25 per uur, dan krijg je 't volgende rekensommetje:
- 5 uur remmen + onderdelen (gokje 75 euro) = 200 euro
- 2 uur bak vervangen + de bak + keerringen = 170 euro
- 2 uur distri vervangen + onderdelen = 100 euro
- 1 uur injectiehuis + onderdelen = 75 euro
Dan kom ik op een kleine 550 euro uit...
/edit ga jij je effe lekker in een hoekje zitten schamen : Joost
zag dat Jeffrey nog een vijfbakje had liggen, richtprijs voor een bak is anders op de sloop zo'n 75-100 euro. Tip: pak een BX-bak, loopt ie iets rustiger op de snelweg en wordt ie dus zuiniger. Remmetjes zullen ook nog wel ergens rondslingeren (moet eens kijken wat ik nog heb liggen in de stallingen), en een injectiehuis... vast wel ergens te vinden.
...compleet met computer, spruitstuk en al zit je gemiddeld op zo'n 50 euro.
Versnellingsbakje vervangen lukt mij tegenwoordig in 2 uur, injectiehuis + kabelboom is een uurtje werk, remmetjes afhankelijk van wat er moet gebeuren maximaal een uurtje of 5. Distributie kan je meteen met de bak
meenemen en een goeie flikt 't in een 2 uur.
Situatieschets:
Een leuke beun doet 't voor 25 per uur, dan krijg je 't volgende rekensommetje:
- 5 uur remmen + onderdelen (gokje 75 euro) = 200 euro
- 2 uur bak vervangen + de bak + keerringen = 170 euro
- 2 uur distri vervangen + onderdelen = 100 euro
- 1 uur injectiehuis + onderdelen = 75 euro
Dan kom ik op een kleine 550 euro uit...
/edit ga jij je effe lekker in een hoekje zitten schamen : Joost
kakanox wrote:heb jij ff pech dat ik weinig tijd heb
Dan is er nog zoiets als tijd maken om een mede-AX rijdster te helpen, ik vind je laatste zin persoonlijk een beetje...??? Eerst iemand lekker maken dat je het allemaal effe kunt en dan zeggen dat ze pech heeft omdat je geen tijd heb, wat moet die dame nou denken van ons en het forum
Vanwege een vervelende gebeurtenis met iemand die ik heel veel voor niets heb geholpen met zijn ZX, heb ik me sinds kort voorgenomen om niet zomaar weer een vreemde te gaan helpen. Bij deze maak ik echter een uitzondering, vanwege het vorige bericht, mocht je hulp nodig hebben dan stuur je maar een mail/PB. Ik vraag enkel de brandstofkosten als vergoeding en die vallen reuze mee met een zuinige diesel
PS: Die "iemand" is niet ??n van jullie hier, hij zit gelukkig niet hier op het forum.
Xantia 1.9D Sensation (Import)
ZX1.4i wrote:PS: Die "iemand" is niet ??n van jullie hier, hij zit gelukkig niet hier op het forum.
heb zoiets al eens op citroen-forum gelezen, in ieder geval het "probleem" komt vaker voor.
maar goed Kirsten er is goede hoop, we kennen axjes die afschreven werden voor de meest belachelijke dingen en die door club sleutelaars nu al 2 apk's verder zijn.
als er iets is gewoon vragen
moet je nog een werkend injectiehuis?
hij staat in Utrecht met 4 wielen voor 150 euro http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=7260
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Joost wrote:ZX1.4i wrote:PS: Die "iemand" is niet ??n van jullie hier, hij zit gelukkig niet hier op het forum.
heb zoiets al eens op Citro?n-forum gelezen, in ieder geval het "probleem" komt vaker voor.
Er zijn gelukkig ook lui die heel dankbaar zijn
En dat houd de boel hier gezellig
Xantia 1.9D Sensation (Import)
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Hoi Kirsten, een beetje laat maar alsnog van harte welkom bij de
Citroën AX Club Veel plezier hier en wie weet tot ziens op een meeting
Citroën AX Club Veel plezier hier en wie weet tot ziens op een meeting
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw