achterklepspoiler

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

achterklepspoiler

Post by first »

Volgende week haal ik mijn ax op. Daar er geen achterklepspoiler op zit zou ik er graag een op willen hebben. Hoe lastig is het om het zelf te doen? Heb nog niet eerder dergelijke dingen gedaan.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Het is zoooo simpel.. en leuk!

De scharnierpunten van je raam.. die haal je los.. (eerst gasveren los halen!!).. Dan die zwarte ronde doppen boven op je raam verwisselen voor de pootjes van de spoiiler!

Boel weer vast draaien.. vergeet niet de rubber ringen tussen het glas en je spoilerpootjes te stoppen.. anders heb je geen heel raam meer! maar duizend stukjes!

Tis een karweitje van niks.. ik heb het in mijn eentje gedaan, maar met zn tweeen is het een stuk makkelijker!

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Ik geloof dat ik tegen die tijd maar iemand zoek die ff kan helpen. Zo in mijn eentje denk ik niet dat ik eraan begin. Ik moet eerst eens even kijken hoe de auto erbij staat en of er nog wat aan moet gebeuren. zo ja, dan hoop ik iemand van het forum te kunnen strikken :lol:
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

tsja moet je maar dichterbij komen wonen :P
me zus woont dan wel in Enschede.. maar dat zegt nog niet dat ik daar ook woon ;)

2 mensen id idd wel zo handig! dan kan 1 iemand de klep ondersteunen zodat je zelf netjs de 2 moertjes los kan schroeven, ff schoonmaken en dan weer vastschroeven met spoiler!

voor die rubber ringetjes kan je ook 2 stukjes fiets-binneband nemen :) werkt ook goed!
Image

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

ohw, maar jij komt wel ff naar enschede om een nieuwe axrijder te helpen met dingen waar zij helemaal niets van weet, toch!? :lol:

ff zonder gekheid. Als er nog wat moet gebeuren hoop ik dat er iemand is die me kan helpen en een en ander uit kan leggen. Ben benieuwd naar de werking van de motoren ook zou ik graag dingen zelf willen kunnen naast het olie peilen. Het is wel handig met een oudere auto.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik heb het ook gedaan, eerste project aan m'n auto, ik kon ook nix zelf, en het is echt heel makkelijk.
Klep open, iemand laten vasthouden. Twee moertjes eraf, dopjes eraf, spoiler erop, moertjes weer vast (VAST IS VAST! Niet te strak aandraaien anders springt je ruit. Maar dat is echt het enige dat mis kan gaan).
En dan de kont van je auto met een foto pimpen op het forum he? ;)

Image
Image
Kijk uit, een Cactussssss

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Maar op welke punten zet je de spoiler vast? En wat moet zo'n ding kosten? zo rijk ben ik nou ook weer niet. :lol:
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

spoiler is een heel slim ontwerp, je schroef m vast op de plek waar je nu die 2 ronde doppen ziet, die doppen haal je weg en precies op die plek komt je spoiler :)

spoilertje kost tussen de 15 en 30 euro, vaak niet in de goede kleur, dus zal je er een kwastje of spuitbusje verf tegenaan moeten gooien. (zie hiervoor FAQ :))
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Kan maar op 1 manier!
De twee dopjes die je op de 1e foto ziet haal je eraf met de twee moertjes aan de binnenkant van je klep. Er zitten er maar twee, kan niet missen!
Spoiler gaat erop op precies die twee plekjes.

Een spoiler kost je tussen 10 en 50 euro. Daarbij komen eventueel een paar tientjes om 'm in de goeie kleur te krijgen.
Je vindt ze op de sloop, of marktplaats of dit forum.
Kijk uit, een Cactussssss

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Ik heb een witte spoiler liggen. Maar ik wil em op mijn blauwe ax gaan monteren. Dus als jij een gave spoiler kan vinden in een andere kleur dan wit die nog voor de rest netjes is wil ik wel ruilen. Ik moet em toch gaan overspuiten.....

Maakt voor mij niet uit, en jij hebt em dan gelijk in de goeie kleur. Als je hem komt ophalen help ik nog mee om hem ter plekke te monteren ook. :)

Groeten Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

first wrote:Ik geloof dat ik tegen die tijd maar iemand zoek die ff kan helpen. Zo in mijn eentje denk ik niet dat ik eraan begin. Ik moet eerst eens even kijken hoe de auto erbij staat en of er nog wat aan moet gebeuren. zo ja, dan hoop ik iemand van het forum te kunnen strikken :lol:


Spoilertje monteren stelt niets voor, 2x gedaan op mn eigen AX, beide keren zonder problemen, en ik zit nog wel aardig in de buurt, dus daar moet nog wel een keer wat mee te regelen zijn lijkt me

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Denk erom:

HAAL EERST DE GASVEREN LOS!!!

een gewaarschuwd mens telt voor 2
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Sander wrote:Denk erom:

HAAL EERST DE GASVEREN LOS!!!

een gewaarschuwd mens telt voor 2


Bij het monteren van de mijne volgens mij ook gedaan ja, is wat makkelijker om dan de klep op zn plek te houden

Post Reply