ax op dieet
Moderators: Rock's, webmasters
PeterM wrote:Verslik me niet zo snel.
Maar waarom heb je niet alle bedrading in het dashboard vast laten zitten en de stekkers rondom losgemaakt?
Zo gaan dashboards er in de fabriek ook in.
P.
En daar komt ie nou mee . Waar kan je die kabelboom loshalen dat ie in je dashboard blijft zitten? Ik zie alleen een hele dikke hoeveelheid kabels door mn schutbord heen gaan. en je weet hoe goed we daar bij konden komen
Ik moet zeggen dat het wel verklaart hoe ze al die draadjes in die gootjes krijgen. Wat een gedoe zeg.
Verder ben ik nutteloze draden aan het weghalen. Zoals de draad voor het choke lampje. Stukjes antennekabel draden die naar achter lopen naar een versterker die er niet meer zit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ohhh, wat een verschrikkelijke foto's Ik heb het 2 maandjes terug ook gedaan
Suc6 ermee, hoop voor je dat je ophangpunten niet afgebroken zijn, want die zijn zwaar brak. Ik heb 2 nieuwe aluminium punten moeten maken.
Stekkers aan het dashboard laten zitten???? Waarom hoor ik dat ook nu pas?
Suc6 ermee, hoop voor je dat je ophangpunten niet afgebroken zijn, want die zijn zwaar brak. Ik heb 2 nieuwe aluminium punten moeten maken.
Stekkers aan het dashboard laten zitten???? Waarom hoor ik dat ook nu pas?
Freude am Fahren.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
q01z wrote:master-arnie wrote:Suc6 ermee, hoop voor je dat je ophangpunten niet afgebroken zijn, want die zijn zwaar brak. Ik heb 2 nieuwe aluminium punten moeten maken.
arne, type2 dash he!
dat zit iets anders vast..
Echt waar? Oh sorry, d8 dat je type 1 en type 2 dash zo kon omwisselen?
Freude am Fahren.
Je went er aan, na 6 AX-en waar alleen de lege carosserie van overbleef voordat opgebouwd werd ben je er wel achter.
Bedrading laten zitten in het dashboard:
Type1 (en nog een paar hybride bouwsels)
-stekkers tussen motorbedrading losmaken
-stekkers koplampen enz losmaken bij rembekrachtiger
-12V voeding de auto in losmaken bij accu
-stekker van ruitenwissermotor afhalen
-rubbers ruitenwissserbedrading en dikke bundel in schutbord bij versnellingsbak naar binnen drukken
-stekkers losmaken van aanjager, achterlichten, handrem, schakelaar remlichten, interieurverlichting en massa verbindingen.
-de schakelaars van de interieurverlichting losmaken uit de deurstijlen, de stekkers er af trekken en door de rubberstje heen naar binnen halen
-eventuele bedrading centrale vergrendeling of electr ruiten hebben ook stekkers aan weerszijden of in het midden, is simpel los te maken van de rest.
Als je dan volgens de regelen der kunst alle losse spullen en de stuurkolom losmaakt, de rubbers op de hoeken en alle bouten er uit haalt komt de boel al wat los. dan voorzichtig het rubber rond de kachelpijpjes naar binnen drukken en het hele dashboard komt met bedrading en al naar je toe.
Type 2 lijkt er veel op maar de boel zit helemaal met bouten vast, ook in het midden.
P.
Bedrading laten zitten in het dashboard:
Type1 (en nog een paar hybride bouwsels)
-stekkers tussen motorbedrading losmaken
-stekkers koplampen enz losmaken bij rembekrachtiger
-12V voeding de auto in losmaken bij accu
-stekker van ruitenwissermotor afhalen
-rubbers ruitenwissserbedrading en dikke bundel in schutbord bij versnellingsbak naar binnen drukken
-stekkers losmaken van aanjager, achterlichten, handrem, schakelaar remlichten, interieurverlichting en massa verbindingen.
-de schakelaars van de interieurverlichting losmaken uit de deurstijlen, de stekkers er af trekken en door de rubberstje heen naar binnen halen
-eventuele bedrading centrale vergrendeling of electr ruiten hebben ook stekkers aan weerszijden of in het midden, is simpel los te maken van de rest.
Als je dan volgens de regelen der kunst alle losse spullen en de stuurkolom losmaakt, de rubbers op de hoeken en alle bouten er uit haalt komt de boel al wat los. dan voorzichtig het rubber rond de kachelpijpjes naar binnen drukken en het hele dashboard komt met bedrading en al naar je toe.
Type 2 lijkt er veel op maar de boel zit helemaal met bouten vast, ook in het midden.
P.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Brutus wrote:Damn.. die laatste foto..
als ik zo zou wakker worden en mijn auto zo zou aantreffen zou ik wensen niet wakker te worden of ooit begonnen te zijn aan zo;n klus!
Damn..
(daarom was je vast effe aan het tjekken bij Denny?)
Ziet er lastiger uit als het is hoor. Alles past maar op 1 plek!
Freude am Fahren.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
q01z wrote:uit voorzorg: gewoon alle stekkertjes labelen.. bij mij staat er netjes op waar het in hoort scheelt me iig weer zoekwerk!
Haha, had ik ook uit voorzorg gedaan. Maar die bedrading is zo kort gelaten dat je zo weet bij welke schakelaar hij hoort. En zo niet, dan past de stekker nog maar op 1 plek
Freude am Fahren.
Na vele uren knopen en vloeken begint het al een beetje te lijken op een kabelboom. Alleen blijft er onder mn stuurkolom een hele grote dikke knoop over. Ik denk dat ik die compactiseer met wat tie wraps. Zal zo nog wat foto's maken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Re: AX op dieet
Sander wrote:Mijn axie is op dieet. Stoelen zijn er uit bekleding is eruit. Nou die stukken asfalt op de vloer wegbikken. Die 15 kilo isolatie achter het dashboard weghalen. En dan.............................. gaten dichtlassen. Want hij heeft nogal het een en ander aan roest.
jij bent hem dus ook al weer flink aan het aanpakken?
succes dan maar
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI