GTI interieur in 1.1 first (94)??
Moderator: webmasters
GTI interieur in 1.1 first (94)??
De voorstoelen van mijn 1.1 first uit 94 zijn behoorlijk door aan het zakken, waar mijn rug niet zo blij van wordt. Ik ben dus op zoek naar een nieuw interieurtje en mijn oog is gevallen op een compleet GTI intereur uit 92/93.
Gaat dit passen?? En kan ik het als leek er allemaal zelf makkelijk inzetten??
De voorstoelen kunnen er als het goed is zo ingeschroefd worden.
De rugleuning van de achterbank bestaat echter uit 2 delen, terwijl mijn oude uit 1 deel bestaat. Hoe los ik dit op??
De deurbekleding heb ik echter de meeste vraagtekens bij. De rand onder het portierraam is momenteel helemaal niet bekleed, dus ik vraag me af of alle bevestigingspunten wel gewoon hetzelfde zijn?? Daarnaast heb ik geen electrische ramen, maar een gaatje boren voor de zwengel is genoeg denk ik..
Gaat dit passen?? En kan ik het als leek er allemaal zelf makkelijk inzetten??
De voorstoelen kunnen er als het goed is zo ingeschroefd worden.
De rugleuning van de achterbank bestaat echter uit 2 delen, terwijl mijn oude uit 1 deel bestaat. Hoe los ik dit op??
De deurbekleding heb ik echter de meeste vraagtekens bij. De rand onder het portierraam is momenteel helemaal niet bekleed, dus ik vraag me af of alle bevestigingspunten wel gewoon hetzelfde zijn?? Daarnaast heb ik geen electrische ramen, maar een gaatje boren voor de zwengel is genoeg denk ik..
Om een snel antwoord te geven.
Alles past.
Ik heb zelf van originele een AX 1.1i First Impression uit 1994. 3 deurs.
Zit nu een GTI interieur in.
Achterbank kun je zo overzetten. Voorstoelen ook.
Deurbekleding kun je ook allemaal overzetten.
Je moet alleen goed opletten dat je ook ALLE dopjes meeneemt waar het paneel aan hangt.
Je eigen deur heeft alle voorbereidingen. Dus lege gaten waar de doppen in passen.
Enige nadeel wat je wel gaat krijgen zijn je deurslotpinnen. Die zijn eigenlijk te laag van een AX first. Omdat er nu geen kappen overheen vallen. Als je je deur dan op slot doet kun je niet meer bij de pin.
Dus je zou die slotpinnen ook mee kunnen nemen.
En anders heb ik er VEEL interesse in!
Kan ik ook weer bij me pin.
Je raamslinger is geen probleem. Gewoon een gaatje in het paneel maken. Had ik eerst ook gedaan. Maar heb nu ook de Electrische ramen overgenomen.
Alles past.
Ik heb zelf van originele een AX 1.1i First Impression uit 1994. 3 deurs.
Zit nu een GTI interieur in.
Achterbank kun je zo overzetten. Voorstoelen ook.
Deurbekleding kun je ook allemaal overzetten.
Je moet alleen goed opletten dat je ook ALLE dopjes meeneemt waar het paneel aan hangt.
Je eigen deur heeft alle voorbereidingen. Dus lege gaten waar de doppen in passen.
Enige nadeel wat je wel gaat krijgen zijn je deurslotpinnen. Die zijn eigenlijk te laag van een AX first. Omdat er nu geen kappen overheen vallen. Als je je deur dan op slot doet kun je niet meer bij de pin.
Dus je zou die slotpinnen ook mee kunnen nemen.
En anders heb ik er VEEL interesse in!

Je raamslinger is geen probleem. Gewoon een gaatje in het paneel maken. Had ik eerst ook gedaan. Maar heb nu ook de Electrische ramen overgenomen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Re: GTI interieur in 1.1 first (94)??
WouterL wrote:De rugleuning van de achterbank bestaat echter uit 2 delen, terwijl mijn oude uit 1 deel bestaat. Hoe los ik dit op??
tussen de banken in zit een houder voor die 2 banken, deze zit met 4 boutjes vast, en kun je uit elke ax gebruiken die in t bezit is van een 2 delige achterbank
Kijk, dat is nog eens goed nieuws. Bedankt voor de snelle reactie trouwens!
Als ik je goed begrijp zit de bekleding/het paneel vastgeklikt in een aantal dopjes? Is bij mijn oude interieur ook zo dan neem ik aan?
Goeie tip om even op de slot pennetjes te letten. Zitten deze gewoon met een schroefdraadje op het asje naar het slot, of is dit een onderdeel?
Laatste vraag dan tenslotte:
Zit de deelbare achterbank in het midden van de auto nog ergens vast? Ik zag net dat er wel een aantal schroefgaten in mijn auto zitten rond die plaats.
Als ik je goed begrijp zit de bekleding/het paneel vastgeklikt in een aantal dopjes? Is bij mijn oude interieur ook zo dan neem ik aan?
Goeie tip om even op de slot pennetjes te letten. Zitten deze gewoon met een schroefdraadje op het asje naar het slot, of is dit een onderdeel?
Laatste vraag dan tenslotte:
Zit de deelbare achterbank in het midden van de auto nog ergens vast? Ik zag net dat er wel een aantal schroefgaten in mijn auto zitten rond die plaats.
Deurpinnen kunnen er wel uit.
Je moet alleen ff heel het slotmechanisme eruit halen.

Je moet alleen ff heel het slotmechanisme eruit halen.

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Als je goed kijkt hoe die deurpin in het slot vastzit, zie je dat je hem er zo uit kan halen.
Alleen het complete slotmechanisme eruit halen wil wel eens iri zijn.
Maar je hebt waarschijnlijk toch een sloop auto op het oog. Dus kan je daarop expirimenteren hoe het niet moet.
Alleen het complete slotmechanisme eruit halen wil wel eens iri zijn.
Maar je hebt waarschijnlijk toch een sloop auto op het oog. Dus kan je daarop expirimenteren hoe het niet moet.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Algemeen:
Of iets past of niet uit een andere AX hangt af van het type AX (1 of 2). Hier lees je hoe je type 1 en 2 uit elkaar houdt en wat waarop past:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5515
Of iets past of niet uit een andere AX hangt af van het type AX (1 of 2). Hier lees je hoe je type 1 en 2 uit elkaar houdt en wat waarop past:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5515
Kijk uit, een Cactussssss
Deuren van een Type 1 en 2 zijn hetzelfde.
Ik had tot voor kort het interieur van een GT Chiq type 1.
Dat past ook allemaal op mijn Type 2 deur.
Alleen is type 1 allemaal van dat rammel spul.
Het GTI interieur Type 2 rammelt een stuk minder.
Ik had tot voor kort het interieur van een GT Chiq type 1.
Dat past ook allemaal op mijn Type 2 deur.
Alleen is type 1 allemaal van dat rammel spul.
Het GTI interieur Type 2 rammelt een stuk minder.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Joost wrote:de buitenkant van de deur is anders. het dieperliggend riggeltje is minder breed en iets lager
Ok... Jij wint. Dat is me nou echt nog NOOIT opgevallen.

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Stelde inderdaad allemaal niets voor. Wat zijn die GTI stoelen een vooruitgang ten opzichte van de standaard stoelen zeg!!!!
Heb verder de oude deurpanelen lekker laten zitten .. zhet grijs ziet er prima uit bij het grijs van de nieuwe stoelen .. En nog veel belangrijker: geen gek*t om ze om te wisselen.
Heb verder de oude deurpanelen lekker laten zitten .. zhet grijs ziet er prima uit bij het grijs van de nieuwe stoelen .. En nog veel belangrijker: geen gek*t om ze om te wisselen.
Ik heb vandaag een GT interieur opgehaald bij Ivar.
Hierbij zat ook het ijzeren steuntje voor de deelbare achterbank.
Zijn deze voor alle AXen hetzelfde?
Ik heb namelijk het idee dat ik dit steuntje in mijn 1.0 niet kan monteren zoals het hoort. Er zitten wel vier gaten in de bodem op de plaats waar het steunte zou moeten. Echter er is nogal een niveau-verschil tussen de voorste 2 voorbereidingen, en de achterste 2 (ivm benzinetank die eronder zit?). Of hoef ik maar 2 moertjes vast te draaien voor de steun?
Hierbij zat ook het ijzeren steuntje voor de deelbare achterbank.
Zijn deze voor alle AXen hetzelfde?
Ik heb namelijk het idee dat ik dit steuntje in mijn 1.0 niet kan monteren zoals het hoort. Er zitten wel vier gaten in de bodem op de plaats waar het steunte zou moeten. Echter er is nogal een niveau-verschil tussen de voorste 2 voorbereidingen, en de achterste 2 (ivm benzinetank die eronder zit?). Of hoef ik maar 2 moertjes vast te draaien voor de steun?
Ik zou zeker 4 moertjes doen als je niet wilt dat je passagiers door de auto gaan vliegen omdat de bank niet goed vast zit
En: er zijn inderdaad 2 soorten ijzeren steuntjes. De ene soort staat altijd rechtop, de andere soort kun je ook nog neerklappen, zodat als je je achterbank verwijdert je geen rechtopstaand ijzeren deel hebt.
Voorzover ik kan nagaan had type 1 de eerste (altijd rechtop) soort, en heeft type 2 de neerklapbare soort.

En: er zijn inderdaad 2 soorten ijzeren steuntjes. De ene soort staat altijd rechtop, de andere soort kun je ook nog neerklappen, zodat als je je achterbank verwijdert je geen rechtopstaand ijzeren deel hebt.
Voorzover ik kan nagaan had type 1 de eerste (altijd rechtop) soort, en heeft type 2 de neerklapbare soort.
Kijk uit, een Cactussssss