Prijs die je wil betalen voor een ax???

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Welke prijs wil jij nog betalen voor een goede tweedehands ax???

0-250 euro
4
4%
250-500 euro
15
15%
500-1000 euro
35
36%
1000-2000 euro
31
32%
2000-3000 euro
6
6%
3000+ euro
7
7%
 
Total votes: 98

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ax Sport gekocht voor 1350 euro.... :oops:

Ben net luchtfilter wezen bestellen die mij al 45 euro gaat kosten :cry:

Tja, werd er bij de dealer gezegd: misschien moet het wel uit frankrijk komen :?
Freude am Fahren.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

en rondkijken op full speed is da nix?!!!?

Genoeg sportfilters te koop daaro!

AX POWAH
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

AX_POWAH wrote:en rondkijken op full speed is da nix?!!!?

Genoeg sportfilters te koop daaro!

AX POWAH


Nee, wordt allemaal lastiger afstellen en dat moet ik niet hebben. Ik wil hem motorisch ook ff zo origineel mogelijk houden.
Freude am Fahren.

B3rt
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 23
Joined: MonApr26, 2004 3:54:54 PM
Location: Utrecht

Post by B3rt »

Ik heb mijn 1.1 TGE injection van 1991 (nieuw model gelukkig) bijna 2 jaar geleden gekocht voor 680 euro met 113.000 op de teller. Een oude man had hem nieuw gekocht, kreeg vervolgens een tuintje op zijn buik, waarna zijn kleinzoon er nog een klein jaartje mee had gereden. Die jongen leek me ook een hele rustige rijder. Auto was dus in prima staat (geen afgeragde bak), wel moesten de banden en de distributieriem vervangen worden en was de rode lak verkleurd door de zon (helaas geen metallic lak), maar wel een trekhaak en zonnedakje erop.
Heb er geen seconde spijt van gehad dat ik mijn toyota starlet (oud model) heb ingeruild. Wat was dat een saaie bak met veel te harde vering zodat je elk oneffenheidje in de weg kon voelen. En er zat geeneens een radio in, was ook moeilijk om in te bouwen; geen middenconsole en geen antenne. Had nog wel een antenne van de sloop gehaald, maar die kreeg ik er niet op. Ik rij nu in de veel comfortabelere Citroën, met radio :)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Tip voor de verkleurde lak. Schoonmaken, flink poetsen met commandant zodat ie weer glimt. Weer schoonmaken en dan in de was zetten. Geloof me je weet niet wat je meemaakt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joop W.
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: WedApr14, 2004 1:49:03 PM
Location: Leeuwarden

Post by Joop W. »

gezien de kilometerstand lijkt het me een redelijke prijs...ik had het er ook voor gedaan in ieder geval!

Mijn AX 1.1 plaisir uit 91 met 123000 op de teller gekocht bij de dealer voor 1500 euro incl nieuwe APK. Geen echte grote kosten gehad tot nu toe...grote beurt was geloof ik 300 euro (wat ashoezen enzo)

En wat betreft die bumpers..tja, ze worden er niet mooier op:) Die van mij zijn net zoals de auto zelf van origine wit....maar helaas is bij de bumpers het witte er een beetje vanaf...heb vanalles geprobeerd, maar niets helpt....Heeft iemand nog een goed idee??

Ik dacht er ook al aan om ze lichtgrijs te spuiten, maar dat is zo'n gedoe en ik ben al zo slecht met verf en/of spuitbus....dadelijk de hele auto grijs :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Joop W. wrote:
Ik dacht er ook al aan om ze lichtgrijs te spuiten, maar dat is zo'n gedoe en ik ben al zo slecht met verf en/of spuitbus....dadelijk de hele auto grijs :)


die bumbers liggen er zo af hoor! en dat spuit een stuk makkelijker..
mijn bumbers waren eigenlijk zwart [lichtgrijs] en rood [roze]
ze zijn nu wit!
alleen moet je wel echt tigduizend lagen spuiten.. mn achterbumber is alweer beschadigt :S:S en daar zitten toch wel 10lagen lak op.. en ook grondverf!
Image

Joop W.
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: WedApr14, 2004 1:49:03 PM
Location: Leeuwarden

Post by Joop W. »

tja, dat "tigduizend lagen" is nou net hetgeen mij er van af houdt op dit moment :wink:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Mijn 93'er dieseltje was 600 euro, met een klein beetje achterschade (achterklepje, bumper, achterlichtje) Daarna is er nog een 2e AX bijgekomen van hetzelfde type/kleur voor onderdelen (350?), en de koppakking is vervangen (ong 300 euro). Verder heb ik er nog niet echt kosten aan gehad, behalve dan 50? voor een compleet interieur + uitklapraampjes + spoiler, 20 euro voor een GT bumpertje, en dan zo links en rechts een keer 10? voor ditjes en datjes. Van de andere AX heb ik nu nog het een en ander over, verlichting voor, complete kop van het blok, dieselpomp, en dynamo, en het complete koelsysteem. Altijd makkelijk om achter de hand te hebben.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

350 euro ..

aanschaf...

koppeling 250 euro ..

apk + grote beurt.. 25 euro

koplamp 10 euro

velgen 60 euro

bandjes 20 euro

uitlaat 45 euro .. midden + eind demper
Last edited by TTF on ThuAug26, 2004 2:34:14 PM, edited 1 time in total.
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

cc-junk
AX driver
AX driver
Posts: 38
Joined: ThuJul01, 2004 12:54:12 AM
Location: Uithoorn

Post by cc-junk »

Ik mijn AX image 1.1 injection uit 1990 4 maanden geleden gekocht voor EUR 600,- met 175.000 op de teller. Onderhouds boekje zat er bij en altijd dealer onderhouden.

Helaas hebben de radiateur en de dynamo het vorige maand begeven. Omdat mijn vader het verantwoorder vond om het op zijn kosten (nee ik wordt niet verwend ik heb er nog een week voor moeten krom liggen om de oude kurkvloer uit de woonkamer te halen) te laten repareren bij de garage waar zijn auto ook in onderhoud is komt het totale kosten plaatje dus op:

1 AX image 1.1 injection 600,-
1 Nieuwe Radiateur 100,-
1 gereviseerde dynamo 60,-

Totaal: EUR 760,-

axen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: WedOct26, 2005 9:30:08 AM
Location: Beverwijk

prijs die je voor een ax wilt betalen.

Post by axen »

:D wij hebben voor een ax 1.0 escapade 750 euries betaald. en dan heeft ie nog een grote beurt ook gehad van de vorige eigenaar.

Zelf nog een paar kleine dingetjes aan gedaan altijd leuk, en goed voor de stress.

alleen denk ik dat de koppeling er aan komt, of de kilometerkabel moet vernieuwd worden.

ach het houdt je uit de kroeg vandaan, en het weerhoud je van vervelende familiebezoekjes...

axen :twisted: Beverwijk
ik wil weer een Citroën ax rijden, ik verveel me zo, het lijkt me weer leuk. Die astra gaat me vervelen, na 306000 kilometer is er nog steeds niets ernstigs aan de hand..............Ach hij komt er nog wel eens.

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Mijn 1.4i TGS uit 1993 heeft 400 euro gekost, enige wat er bij 2x APK mis was, waren 2 bandjes, een koplamp en de laatste keer een lek bandje en een wiellager die eruit lag. KOEKJE! :D

User avatar
Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 334
Joined: MonNov15, 2004 8:42:53 PM
Location: Hattem

Post by Wolfje »

Mijn Ax GT carb. 1989 kostte me 600 euro aanschaf met een jaar APK toen ging ie in Januari dit jaar weg voor een koppakking nou ik ga niet allemaal opnoemen wat er aan gebeurd is maar hij kwam motorisch bijna helemaal nieuw terug :? en een vette rekening...
I don't like my AX,I love it!!!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Mijn diesel uit eind 93 en 150dkm ervaring kocht ik voor 275 euro. Met de wetenschap dat de brandstofpomp lek was en dat dat een dure reparatie zou zijn. Een sloop exemplaar is erop gegaan samen met nieuwe distributie riem en span / looprol. Dat kostte me tegen de 800 euro.

Uit de onderhoudsboekjes blijkt dat m'n dieseltje al vanaf dag 1 elke 10.000km verse 10w40 synthetische olie heeft gekregen. Dat merk ik nu terug in het olieverbruik (zo goed als geen olieverbruik).

Bij elkaar dus voor een kleine 1100 euro een in zeer goede staat verkerende AX Diesel Service (2 zitter dus) met 150dkm. En da's voor een diesel een nette km stand vind ik :)

Groeten Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Re: prijs die je voor een AX wilt betalen.

Post by Glenn@nl »

axen wrote::D wij hebben voor een AX 1.0 escapade 750 euries betaald. en dan heeft ie nog een grote beurt ook gehad van de vorige eigenaar.


Ik heb exact hetzelfde betaald, ook voor 'n ax 1.0 escapade

daarbij zat dan 1 jaar apk en 2 nieuwe voorbandjes (en weten wie er de 8 jaar daarvoor mee gereden heeft, en hoe).

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

ik zeg het maar niet :(
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

voor mijn gti vroegen ze eerst 1500 euro maar goed 400 er afgeluld hehe en mn vorige auto er op ingeruild ( 500 euro)

en ik zal ook maar niet vertellen wat er in de loop der tijd allemaal vervangen is....
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

GT begon met 200,-

ik heb m nu euhmm 6mnd?? das dus 24 weken? (grof geschat..)
tsja dan zit je al snel op 100a150,- p/w
Image

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Aanschaf ?120,-
Reparaties tot nu toe: aandrijfas vervangen (sloop ?35,-), koplamp vervangen(sloop ?20,-), veerpoten voor vervangen(sloop ?30 per stuk), beurtje (olie+filter+luchtfilter bij een automaterialenhandel, was bij mekaar iets van 30 euro kwijt daarvoor), uitlijnen (?50,-) apk keuring (?50,-)
Aantal gereden kilometers tot nu toe :15000
Das een afschrijving tot nu toe van nog net geen twee?neenhalve cent per kilometer. Moet je de verzekering, wegenbelasting, en benzine verder ff niet meerekenen...
Oh ja tis een ax 1.1i uit november '91 (een van de eerste type 2)
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

Post Reply