Ben 86 wrote:Heb toevallig net bij het stoplicht ook weer zoiets meegemaakt . Stond naast een Zwarte Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8 T.Spark 16V en ik had niet het idee dat de kerol het erom wou doen; totdat het groen werd. Hij trok vol weg en ik d8 "niet geschoten is altijd mis" dus gas erop. Je mag het resultaat al raden; reed hem best wel redelijk zoek .
Maandje geleden nog naast de golf 5 (of 4) 2.0 gestaan en ook gewonnen . Een GT blijft leuk speelgoed .
dan heeft die maat in z'n Alfa z'n gaspedaal nog niet gevonden, want zo'n 1.8 moet op z'n minst even snel zijn als een heel gezonde GT op de 0-100... of hij was zwaar geladen ofzo.
Gemiddelde 1.8 Sportwagen doet de 0-100 in 9.5.
Als je ooit een 155/156 tegenkomt met "1.8 Evo 16V" erachterop: Berg je, da's 193 of 200 pk De 2.0 is nog leuker -> 210 pk.
Gewone 1.8 heeft er (afh. van het bouwjaar -> phase 1/2/3) respectievelijk 140, 144, 140.
Geloof me; hij deed het erom. We waren ook in het begin redelijk gelijk tot aan de 20 en daarna trok die van mij toch iets harder. Na de 60 kon ik hem er voor gooien (moest invoegen) en de volgende afslag trokken we weer gelijk op en toch was die van mij ietsjes sneller .
Ik zag bij autoweek dat de alfa in 9,5 seconden naar de 100 trekt; zou dus best kunnen kloppen want mijn GT hoort volgens de autoweek in 9,7 seconden naar de 100 te trekken ...
Ben 86 wrote:Heb toevallig net bij het stoplicht ook weer zoiets meegemaakt . Stond naast een Zwarte Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8 T.Spark 16V en ik had niet het idee dat de kerol het erom wou doen; totdat het groen werd. Hij trok vol weg en ik d8 "niet geschoten is altijd mis" dus gas erop. Je mag het resultaat al raden; reed hem best wel redelijk zoek .
Maandje geleden nog naast de golf 5 (of 4) 2.0 gestaan en ook gewonnen . Een GT blijft leuk speelgoed .
dan heeft die maat in z'n Alfa z'n gaspedaal nog niet gevonden, want zo'n 1.8 moet op z'n minst even snel zijn als een heel gezonde GT op de 0-100... of hij was zwaar geladen ofzo.
Gemiddelde 1.8 Sportwagen doet de 0-100 in 9.5.
Als je ooit een 155/156 tegenkomt met "1.8 Evo 16V" erachterop: Berg je, da's 193 of 200 pk De 2.0 is nog leuker -> 210 pk.
Gewone 1.8 heeft er (afh. van het bouwjaar -> phase 1/2/3) respectievelijk 140, 144, 140.
Geloof me; hij deed het erom. We waren ook in het begin redelijk gelijk tot aan de 20 en daarna trok die van mij toch iets harder. Na de 60 kon ik hem er voor gooien (moest invoegen) en de volgende afslag trokken we weer gelijk op en toch was die van mij ietsjes sneller .
Ik zag bij autoweek dat de alfa in 9,5 seconden naar de 100 trekt; zou dus best kunnen kloppen want mijn GT hoort volgens de autoweek in 9,7 seconden naar de 100 te trekken ...
jep, dus hij zou je tot de 100 ongeveer bij moeten blijven, waarbij je in het middengebied net iets sneller bent door je lage gewicht.
Tenzij je dus iets aangepast hebt verlies je het zodra je 100+ gaat
We gingen tot de 100 en daarna reden we op de weg netjes 80 (je mocht
er ook 80) . Toch best een leuk idee dat je met zo'n relatief "goedkope" auto toch best snel KAN zijn.
Ben 86 wrote:We gingen tot de 100 en daarna reden we op de weg netjes 80 (je mocht er ook 80) . Toch best een leuk idee dat je met zo'n relatief "goedkope" auto toch best snel KAN zijn.
Ben 86 wrote:We gingen tot de 100 en daarna reden we op de weg netjes 80 (je mocht er ook 80) . Toch best een leuk idee dat je met zo'n relatief "goedkope" auto toch best snel KAN zijn.
kan nog erger.. R5 Turbo
Een R5 GTT is alleen niet zo goedkoop als een ax , zeker niet om in te rijden .
Ben 86 wrote:We gingen tot de 100 en daarna reden we op de weg netjes 80 (je mocht er ook 80) . Toch best een leuk idee dat je met zo'n relatief "goedkope" auto toch best snel KAN zijn.
kan nog erger.. R5 Turbo
Een R5 GTT is alleen niet zo goedkoop als een AX , zeker niet om in te rijden .
Hebben jullie ook dat je teller niet helemaal goed aangeeft wat je rijd? Als ik honderd rij dan heb ik altijd het gevoel dat anderen 90 rijden. Of is dat ook zo?
Trouwens, dat optrekken... Geweldig! Die gezichten van van die macho's als ze er door zo'n vrouwke in een klein autootje finaal uitgetrokken worden bij stoplichten! Onbetaalbaar!
dat van die teller afwijking hoor je wel vaker idd..
Ja, ik ben er weer!
De ax is ook weer door de keuring, dus.....
Gaan we nog een keer sleutelen?
Andere banden heb ik er zelf niet onder gezet. Dus daar kan het nbiet aan liggen. Het is ook alleen boven de 90 dat ik het idee heb dat ik een afwijking heb. Zeg maar als ik 110 rijd ga ik even hard als andere autoos waar je 120 mag. Dus dan ga ik ook zoiets, toch?
of een man, die weten altijd op de kilometer nauwkeurig te vertellen hoe hard ze rijden!
nahja, niet tegen hun vrouw, wel tegen hun vrienden!
quote van ander forum (zeg niet waar! )
"ja ik kwam die bocht in met ongveer 92 per uur en accelereerde m uit tot de 137 en schakelde toen door naar zn 4"
ik weet niet hoor, maar als ik een bocht vol neem zit ik niet met me hoofd tegen de km-teller om te kijken hoe hard ik wel door die bocht ga! stomme mensen
q01z wrote:of een man, die weten altijd op de kilometer nauwkeurig te vertellen hoe hard ze rijden!
nahja, niet tegen hun vrouw, wel tegen hun vrienden!
Dat geld niet voor mijn man hoor! Hij houd niet zo heel erg van autorijden, en hij vind eigenlijk ook dat ik altijd te lomp of te hard rij!
Hij kan trouwens wel goed routeplanners lezen en dan zeggen wanneer we 500 meter gehad hebben en naar links of rechts moeten. Maar dat roept hij ook als we nog net een beetje verder moeten om niet in de sloot te belanden !