Guys
Aanstaande zondag vind de euregiorally plaats in Hengelo.
Ook de oranje AX GTI group A bolide van het rallyteam TU Delft is weer van de partij. Komen jullie allemaal aanmoedigen???
Ik ga in ieder geval wel.
Zie voor meer informatie http://www.twenterally.nl/
Gr,
Harry
EUREGIO RALLY ZONDAG 6 NOVEMBER
Moderators: Browny, webmasters
EUREGIO RALLY ZONDAG 6 NOVEMBER
Citrofilus Totallus
q01z wrote:Bixie wrote:AX deed mee in de rallysprint en viel helaas aan het einde van KP 1 uit.
Jammer want het motortje liep weer als een naaimachientje en ze maakten leuke rondetijden... Volgende keer beter!!
Groetjes
Harry
vanwaar het uitvallen?
c2 is bij kp3 uitgevallen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Reden van uitvallen was volgens het team: (ONDERAAN VIDEOBEELDEN!!)
Crash tegen berg houtafval maakt einde aan Twente rallysprint
Beste Rallyfans,
Een lekke radiator na een aanvaring met een berg houtafval op de tweede klassementsproef van de Conrad Twente rallysprint deed onze equipe Ter Horst / De Haan uitvallen in deze laatste wedstrijd van het seizoen.
Rijder Tim ter Horst kende de twee verschillende proeven nog van vorig
jaar, toen hij als navigator naast Jan Dirk Kruit zat. Er waren een paar
kleine wijzigingen, zoals het einde van de industrieterreinproef, en op
beide proeven paaltjes in de bochten tegen het afsnijden. Het verkennen
verliep zonder problemen en de notes stonden na twee rondjes netjes op
papier.
Het industrieterrein Twentekanaal was het toneel voor de eerste
klassementsproef. Rijder Ter Horst: "Op zich ging de proef wel goed,
alleen had ik wat last van onderstuur. Door het rundkoers-principe was
het wat druk op de weg; we moesten aan de kant voor een 205 en een
Micra, en even later werden we opgehouden door een Ford Cortina." Een
tijd van 8:40 was het resultaat. De tweede proef vond net buiten Hengelo
plaats, over wat landweggetjes en een afvalverwerkingsbedrijf. "De auto
voelde goed aan, ik durfde laat te remmen en ook met een flinke vaart
over een gravelgedeelte te gaan. Behalve dat ik bij het schakelen opeens
het bolletje van de pook los in mijn hand had leek niets in de weg te
staan om een scherpe tijd neer te zetten. Toen was daar de ruime U-bocht op het afvalverwerkingsbedrijf. Vanwege schaduw van een aantal bomen was het weggedeelte daar nog niet opgedroogd, in tegenstelling tot de eerdere kilometers. De achterkant van de auto ging plotseling glijden.
Ik stuurde nog wel tegen, maar m'n reactie was te laat, en we slipten
met de neus tegen een berg houtafval aan. Ik dacht eerst nog verder te
kunnen rijden, maar navigator Erik constateerde een gescheurd
radiatorhuis..."
Van beide klassementsproeven zijn onboard videobeelden gemaakt, dus ook van deze crash. Klik hiernaast op de link, of bekijk ze via onze website.
Inmiddels is de auto weer opgelapt, en zal vanaf morgen te zien zijn op
de autobeurs Speed & Design in de jaarbeurs te Utrecht, tussen diverse
andere rallyauto's. De beurs is geopend op vrijdag van 14.00 tot 22.00
uur, en zaterdag en zondag van 10.00 tot 18.00 uur. Een kaartje kost 15
euro. Kijk voor meer informatie op www.speeddesign.nl
<http://www.speeddesign.nl>.
Met sportieve groet,
TU Delft Rallyteam
Stichting TU Delft Rally
Brabantse Turfmarkt 33
2611 CL DELFT
06-41184031
info@tudelft-rally.nl <mailto:info@tudelft-rally.nl>
www.tudelft-rally.nl <http://www.tudelft-rally.nl>
Onboard Video
Klassementsproef 1 <http://130.161.64.156/rally/video/05HEN_KP1.WMV>
Klassementsproef 2 <http://130.161.64.156/rally/video/05HEN_KP2.WMV>
Crash tegen berg houtafval maakt einde aan Twente rallysprint
Beste Rallyfans,
Een lekke radiator na een aanvaring met een berg houtafval op de tweede klassementsproef van de Conrad Twente rallysprint deed onze equipe Ter Horst / De Haan uitvallen in deze laatste wedstrijd van het seizoen.
Rijder Tim ter Horst kende de twee verschillende proeven nog van vorig
jaar, toen hij als navigator naast Jan Dirk Kruit zat. Er waren een paar
kleine wijzigingen, zoals het einde van de industrieterreinproef, en op
beide proeven paaltjes in de bochten tegen het afsnijden. Het verkennen
verliep zonder problemen en de notes stonden na twee rondjes netjes op
papier.
Het industrieterrein Twentekanaal was het toneel voor de eerste
klassementsproef. Rijder Ter Horst: "Op zich ging de proef wel goed,
alleen had ik wat last van onderstuur. Door het rundkoers-principe was
het wat druk op de weg; we moesten aan de kant voor een 205 en een
Micra, en even later werden we opgehouden door een Ford Cortina." Een
tijd van 8:40 was het resultaat. De tweede proef vond net buiten Hengelo
plaats, over wat landweggetjes en een afvalverwerkingsbedrijf. "De auto
voelde goed aan, ik durfde laat te remmen en ook met een flinke vaart
over een gravelgedeelte te gaan. Behalve dat ik bij het schakelen opeens
het bolletje van de pook los in mijn hand had leek niets in de weg te
staan om een scherpe tijd neer te zetten. Toen was daar de ruime U-bocht op het afvalverwerkingsbedrijf. Vanwege schaduw van een aantal bomen was het weggedeelte daar nog niet opgedroogd, in tegenstelling tot de eerdere kilometers. De achterkant van de auto ging plotseling glijden.
Ik stuurde nog wel tegen, maar m'n reactie was te laat, en we slipten
met de neus tegen een berg houtafval aan. Ik dacht eerst nog verder te
kunnen rijden, maar navigator Erik constateerde een gescheurd
radiatorhuis..."
Van beide klassementsproeven zijn onboard videobeelden gemaakt, dus ook van deze crash. Klik hiernaast op de link, of bekijk ze via onze website.
Inmiddels is de auto weer opgelapt, en zal vanaf morgen te zien zijn op
de autobeurs Speed & Design in de jaarbeurs te Utrecht, tussen diverse
andere rallyauto's. De beurs is geopend op vrijdag van 14.00 tot 22.00
uur, en zaterdag en zondag van 10.00 tot 18.00 uur. Een kaartje kost 15
euro. Kijk voor meer informatie op www.speeddesign.nl
<http://www.speeddesign.nl>.
Met sportieve groet,
TU Delft Rallyteam
Stichting TU Delft Rally
Brabantse Turfmarkt 33
2611 CL DELFT
06-41184031
info@tudelft-rally.nl <mailto:info@tudelft-rally.nl>
www.tudelft-rally.nl <http://www.tudelft-rally.nl>
Onboard Video
Klassementsproef 1 <http://130.161.64.156/rally/video/05HEN_KP1.WMV>
Klassementsproef 2 <http://130.161.64.156/rally/video/05HEN_KP2.WMV>
Citrofilus Totallus
Sloot gooit 2M Rallyteam uit de wedstrijd
Na een tumultueus rallyjaar toog het 2M Rallyteam naar de afsluiter ervan, de Conrad Euregio Rally, om het seizoen in stijl te eindigen. Tussen de wil om te winnen en de uitvoering ervan zit echter een wereld van verschil.
Voor rijder Marco Carper en navigatrice Annemieke Hulzebos eindigde het seizoen in een Overijsselse sloot. Hulzebos: "De eerste proef hadden we last van koude bandjes, waardoor we meteen na de chicane in de eerste bocht achterstevoren stonden. We hebben daar echt veel tijd verloren met steken. De derde proef, helaas ook de kortste van de vier verliep perfect Alles klopte, het liep soepel, Marco had zijn rempunten weer verder verlegd. We hebben op die proef dan ook een uitstekende tijd gedraaid en zaten goed in ons ritme voor de vierde proef."
Dat een ongeluk in een klein hoekje zit werd bewezen op diezelfde vierde proef. Bij het aanremmen voor een haaks rechts nabij Bentelo, blokkeerden op hoge snelheid de achterwielen waardoor de wagen van achteren uitbrak en op een sloot aanstuurde. Marco ziet de film nog langzaam over het netvlies trekken: "In een fractie van een seconde dook de wagen tot op de bodem van het slootje, hapte, draaide in een flits om zijn as en kwam - na een 180 graden op de plaats - met een enorme dreun met de rechterzijde tegen het talud tot stilstand. Daar was ik opeens een illusie armer," sprak Carper, toen net bekomen van de schrik. "Wat zo goed begon eindigde in deceptie. We hadden ons goed voorbereid, goed verkend, alles goed op notes staan," voegt Hulzebos er later aan toe. "We weten in ieder geval dat de snelheid en het ritme er nu goed inzitten. Per rally ontwikkelt en verbetert het team zich. Dat biedt perspectief voor het nieuwe seizoen."
Daags na de klap is alles weer een beetje bedaard en heeft de technische staf een inventarisatie gedaan. "Het lijkt allemaal blikschade te zijn," is het commentaar van Richard, een van de monteurs. Carper, die duidelijk weer de oude is, probeert te analyseren wat er gebeurde. "Na expertise is gebleken dat de C2 bij het aanremmen op hoge snelheid te veel heeft gedoken. Met andere woorden: de voorzijde van de auto zakte te veel waardoor de wieldruk achter te weinig werd. Hierdoor, in combinatie met wellicht een niet juist afgestelde rembalans, raakten de achterwielen geblokkeerd, met alle gevolgen van dien, aldus rijder Marco Carper. We konden aan de stand in het kampioenschap niets meer veranderen maar desondanks zijn we blij met de uiteindelijk vierde plaats bij de voorwielaangreven wagens(F2)," meldt hij tot slot.
Als de auto weer een nieuw jasje aanheeft vertrekt het 2M Rallyteam op 10 december naar Bitburg om de schokbrekers en de remmen uitvoerig te testen.
- vrijdag, 11 november, 2005 bron www.2mrallyteam.nl
Voor rijder Marco Carper en navigatrice Annemieke Hulzebos eindigde het seizoen in een Overijsselse sloot. Hulzebos: "De eerste proef hadden we last van koude bandjes, waardoor we meteen na de chicane in de eerste bocht achterstevoren stonden. We hebben daar echt veel tijd verloren met steken. De derde proef, helaas ook de kortste van de vier verliep perfect Alles klopte, het liep soepel, Marco had zijn rempunten weer verder verlegd. We hebben op die proef dan ook een uitstekende tijd gedraaid en zaten goed in ons ritme voor de vierde proef."
Dat een ongeluk in een klein hoekje zit werd bewezen op diezelfde vierde proef. Bij het aanremmen voor een haaks rechts nabij Bentelo, blokkeerden op hoge snelheid de achterwielen waardoor de wagen van achteren uitbrak en op een sloot aanstuurde. Marco ziet de film nog langzaam over het netvlies trekken: "In een fractie van een seconde dook de wagen tot op de bodem van het slootje, hapte, draaide in een flits om zijn as en kwam - na een 180 graden op de plaats - met een enorme dreun met de rechterzijde tegen het talud tot stilstand. Daar was ik opeens een illusie armer," sprak Carper, toen net bekomen van de schrik. "Wat zo goed begon eindigde in deceptie. We hadden ons goed voorbereid, goed verkend, alles goed op notes staan," voegt Hulzebos er later aan toe. "We weten in ieder geval dat de snelheid en het ritme er nu goed inzitten. Per rally ontwikkelt en verbetert het team zich. Dat biedt perspectief voor het nieuwe seizoen."
Daags na de klap is alles weer een beetje bedaard en heeft de technische staf een inventarisatie gedaan. "Het lijkt allemaal blikschade te zijn," is het commentaar van Richard, een van de monteurs. Carper, die duidelijk weer de oude is, probeert te analyseren wat er gebeurde. "Na expertise is gebleken dat de C2 bij het aanremmen op hoge snelheid te veel heeft gedoken. Met andere woorden: de voorzijde van de auto zakte te veel waardoor de wieldruk achter te weinig werd. Hierdoor, in combinatie met wellicht een niet juist afgestelde rembalans, raakten de achterwielen geblokkeerd, met alle gevolgen van dien, aldus rijder Marco Carper. We konden aan de stand in het kampioenschap niets meer veranderen maar desondanks zijn we blij met de uiteindelijk vierde plaats bij de voorwielaangreven wagens(F2)," meldt hij tot slot.
Als de auto weer een nieuw jasje aanheeft vertrekt het 2M Rallyteam op 10 december naar Bitburg om de schokbrekers en de remmen uitvoerig te testen.
- vrijdag, 11 november, 2005 bron www.2mrallyteam.nl
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Niet erg leuk nieuws Joost maar het komt vast allemaal wel weer goed met die prachtige C2
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw