wie heeft er wel eens kleppen gesteld?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:als mijn motor loopt hoor ik 'tok-tok-tok-tok'. Vooral bij stationair draaien. Zou dit ook met kleppen stellen verholpen kunnen worden?

Denk dat dat typisch diesel is, mijne tokkelt ook lekker door als ie koud is, als ie warm wordt dan loopt ie wel lekker

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

ZX1.4i wrote:Tikken doet een TU motor altijd wel een beetje, maar dat is bijna altijd afkomstig van de injector. Komt door de zwavelarme/vrije benzine, tank eens in Belgie en het tikken zal een stuk minder zijn, daar zit meer zwavel in de benzine. Die zooi smeert smeert de injector, vroeg of laat zal de injector een keer vastlopen door de zwavelvrije benzine, lees de verhalen van de ANWB maar :?

Afgelopen woensdag voor het tanken een flesje injectiereiniger in de tank gegooid. Inmiddels 200 km verder en het verschil is te merken. AX liep vandaag als een zonnetje, koud en warm.
Tikken heb ik nooit gemerkt, de mijne liep wat onregelmatig in het stadsverkeer.
Je zou ook's kleppenreiniger kunnen proberen. Maar ik weet niet wat je daar al aan hebt gedaan bij de vervangen van de koppakking.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

die van mij tikt ook aardig, stationair en rijden... Idd van de injectoren mar ook uit het blokje.. Heb het bij alle AXen gehad.. Misschien ook maar eens de kleppen stellen!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bz10 »

De klepspeling zorgt ervoor dat bij het uitzetten van de kleppen in de lengte richting de kleppen niet gaan zweven.

Grotere klepspeling resulteerd in kortere openingstijden, dit lijkt mij dus iig niet de manier om de auto harder te laten lopen.

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX1.4i »

Rio97 wrote:Afgelopen woensdag voor het tanken een flesje injectiereiniger in de tank gegooid. Inmiddels 200 km verder en het verschil is te merken. AX liep vandaag als een zonnetje, koud en warm.
Tikken heb ik nooit gemerkt, de mijne liep wat onregelmatig in het stadsverkeer.
Je zou ook's kleppenreiniger kunnen proberen. Maar ik weet niet wat je daar al aan hebt gedaan bij de vervangen van de koppakking.

Eens in de zoveel tijd (5 a 10.000km) dat spul erin gooien, maakt de injector lekker schoon. Kleppen reiniger helpt ook, het tikken van de kleppen word minder. Ik kocht die zooi altijd bij de Makro, van "Restore", werkt beter dan de dure rommel van Wynns. Tegenwoordig gooi ik alleen de diesel-injector reiniger erin, kleppen reiniger is alleen voor benzine auto's. Die flesjes kosten 5 euro per stuk :P

Image
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Post Reply