Kromme schijf
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Kromme schijf
Heb net mijn wiellagers gecheckt ivm een schoepend geluid bij het rijden. Blijkt dat ze nog in orde zijn Nu blijkt dat de linkervoorrem aanloopt Mijn vraag is of ik nu de schijf met blokken moet vervangen of dat er nog een andere manier is om dit op te lossen
Dacht inderdaad ook nog aan het feit van de zuiger die niet gangbaar is. Hij heeft nl. 2jr bij de garage waar ik hem heb gekocht stilgestaan.
Nog suggesties over het gangbaar maken?
Of houd het inderdaad in dat de remblokken eraf moeten en dan met reservoir open de zuiger terug duwen, rem intrappen en dat dan herhalen.
Zijn hier voor speciale smeermiddelen of is alleen duwen genoeg en smeert hij zich dan vanzelf?
Nog suggesties over het gangbaar maken?
Of houd het inderdaad in dat de remblokken eraf moeten en dan met reservoir open de zuiger terug duwen, rem intrappen en dat dan herhalen.
Zijn hier voor speciale smeermiddelen of is alleen duwen genoeg en smeert hij zich dan vanzelf?
fplaisir wrote:Dacht inderdaad ook nog aan het feit van de zuiger die niet gangbaar is. Hij heeft nl. 2jr bij de garage waar ik hem heb gekocht stilgestaan.
Nog suggesties over het gangbaar maken?
Of houd het inderdaad in dat de remblokken eraf moeten en dan met reservoir open de zuiger terug duwen, rem intrappen en dat dan herhalen.
Zijn hier voor speciale smeermiddelen of is alleen duwen genoeg en smeert hij zich dan vanzelf?
rem intrappen zonder blokjes, dat kan nog wel eens zuigertje zoeken opleveren.
de remklauw zit met 2 boutjes vast.
die 2 boutjes lopen door 2 geleide bussen waarom de hele klauw moet kunnen bewegen. Zeker als er geen blokjes opzitten!
Als de klauw niet gangbaar is, ligt zeker daar een klusje te wachten.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Heb net weer onder mijn voiture gekeken. Kan de Klauw niet loskrijgen want ik heb nl. geen torx sleutel die past maar ik zag ook een smeernippel op de klauw. Is het niet zo dat als ik die gewoon volspuit hij weer wat soepeler gaat glijden? Moet hiervoor een speciaal soort vet gebruikt worden of gewoon kogellagervet of zoiets?
Heb gelijk even gekeken naar mijn luchtfilter en het is wel duidelijk geworden dat ik mijn autotje een grote beurt moet gaan geven. Hij was zwart ipv geel. Weer wat te doen vooropig dus.
Heb gelijk even gekeken naar mijn luchtfilter en het is wel duidelijk geworden dat ik mijn autotje een grote beurt moet gaan geven. Hij was zwart ipv geel. Weer wat te doen vooropig dus.
fplaisir wrote:Heb net weer onder mijn voiture gekeken. Kan de Klauw niet loskrijgen want ik heb nl. geen torx sleutel die past maar ik zag ook een smeernippel op de klauw. Is het niet zo dat als ik die gewoon volspuit hij weer wat soepeler gaat glijden? Moet hiervoor een speciaal soort vet gebruikt worden of gewoon kogellagervet of zoiets?
Heb gelijk even gekeken naar mijn luchtfilter en het is wel duidelijk geworden dat ik mijn autotje een grote beurt moet gaan geven. Hij was zwart ipv geel. Weer wat te doen vooropig dus.
dat is een ontluchtingsnippel van het remoliesysteem!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio