Nieuwe wie=wie voor mij. De reden? Mijn oude GT gaat veranderen in een hele grote hoop bruikbare onderdelen. Ik ben op zoek naar een nieuwe, strakke GT of GTI waar ik m'n energie op kan botvieren!
Eerst wordt dat natuurlijk die van Ellen, en daarna zorg ik zelf voor een autootje met een lopende 1.4. De bedoeling is; rijden, en ondertussen een hele ombouw voorbereiden, want m'n oude blok gaat nog niet weg! Wat ben ik dan van plan? Wel, het volgende:
- eerst de GT van Ellen opknappen en op de weg zetten
- een nieuwe GT/GTI voor mezelf regelen, die strak in de lak zit en voorlopig met wat klein werk lekker loopt zodat ik daar in elk geval niet naar om hoef te kijken.
- het viergaats onderstel dat ik heb liggen onder de nieuwe auto zetten
- een setje velgjes onder die nieuwe GT
Dan heb ik dus nog steeds die 107 pk sterke 1.6 liggen, want die gooi ik niet weg.... Dat blok gaat gedeeltelijk uit elkaar! Ik ben nl. nog steeds fan van snelle auto's, heb er even minder zin in gehad doordat een vriend van me zich invalide reed.. Maar het feit dat hij sinds kort weer loopt en zelfs rijdt maakt dit tot een leuke viering!
Mijn wens is grote hopen koppel en veel pk's, dus ga ik voor een turbo. Ik wil echter geen carburateur, maar ben druk bezig te onderzoeken in hoeverre ik de XM Turbo CT motor kan combineren met mijn eigen 1.6. Dus: Compressie verlagen, zuigerbodem koelen, enz. enz. enz....
Verwacht geen snelle vorderingen, want dit gaat gewoon geld kosten en daar heb ik altijd te weinig van. Daarnaast wil ik het gewoon perfect doen, goed afwerken, zodat 't lijkt alsof het er origineel zo in heeft gezeten... en ik heb geen zin om het er weer uit te halen als het er eindelijk in zit, dus het moet betrouwbaar!! Estimated Time of Arrival: eind 2006...
Keeping y'all posted...
