Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Grietje

Post by grietje »

Hoi,

Ik ben Grietje of in het gewone leven Romy.
Image


De 1.0E
Ons eerste AXje is een 1.0E uit begin '87, die wij vanaf het begin in bezit hebben. De km teller is kapot, maar hij zal zon 80dz km hebben staan.

Dingen die erop gezet zijn:
Witte velgen, spoiler, GT interieur, GT dash, skirts, GT stuur

Wat nog moet:
GT tellerhuis moet er nog in, maar dan moet de interieur kabelboom ook vervangen worden.

Fotos!
Zo was ie eind 2004:
Image
Image

Momenteel (2008):
Image
Image
Helaas eind 2009 word de toekomst van t gebakje weer onzeker. Hij rot steeds harder en we gebruiken hem steeds minder.

Jaaaaaaaaaaaaa NIEUWE AUTO!!
Van Koele hier op t forum gekocht, zijn AX van 91. Officieel een 1.1, nu een 1.4. Rijd fantastisch, totally in love!
Gekocht omdat ik toch wel veeeeeel auto nodig heb sinds ik naar Dronten moest, en mam toch liever ook een auto thuis had staan voor noodgevallen, en de lease bak is er natuurlijk ook niet altijd.
Fotos bij aanschaf:
Image
Image

Gedaan:
- Vlakke laadvloer en bijpassend interieur, Lichtmetalen cup velgen, Skirts, Motorkap met citroen happer, 2de spoiler, veerpootbrug, spagetti, dubbelloops uitlaat, degelijk stug onderstel

En zo zag dat er dan uit:
Image
Image
Image
Image

Helaas is deze AX door een paar kleine schades, slechte lak en verder vrij waardeloze carosserie gesloopt. Uiteraard zijn alle onderdelen gebleven.

De GT
Als vervanger is de AX GT gekomen, een zwarte GT, met 130.000 km op de teller. Fulloption, en ik (alweer ;) ) verliefd!
Aanschaf:
Image
Image

Tot nu toe gedaan:
Motorkap erop, veerpootbrug erop, licht metalen velgen, verlaagd, badeendjes hoedenplank, kuipjes, 4punts, sportstuur, sportuitlaat (sebring) spatlappen, 2de spoiler, CV op afstands, striping, geblindeerde ruiten, bumperlip, home made interieur, gereviseerde motor, gereviseerde achteras, remmen vernieuwd, en nog veel meer....!

Wat moet nog:
-motorkap spuiten, dak herspuiten, wassen en poetsen :D

Image
Image

RIP 14 TRS
En dannnn is er zomer 2007 nog een AX bijgekomen..... een spotgoedkoop TRSje... okok, hij was ook niet meer waard *-) Maar het is wel een 1.4 TRSje met skirts ;) Hij heeft het een tijdje zonder problemen gedaan maar toen kwamen alle problemen toch te voorschijn. Na (bijna) een half jaar sleutelen lijkt ie nu toch 'gemaakt'
Wat er aan is gedaan:
Nieuwe aandrijfassen, nieuwe startmotor, gelast, kabelboom vervangen, nieuwe bougie kabels, nieuwe antenne, voorfront recht gemaakt zodat de bumper weer aansloot, GT bumper, nieuw interieur, nieuwe deurpanelen, nieuwe uitlaat, nu ook een donker grijze bumper, nieuwe banden, uitgelijnd, nieuwe toplagers...

Maaar, momenteel rijd ie als een trein en issie technisch nu dan toch echt wel weer goed! Alleen wat minder mooi ;)
Image

Helaas is deze AX in Januari 2009 op deze manier geeindigd :'( :
Image

Samen gaf dat 'mijn' rijtje axen:
Image

Na het total-loss rijden van de TRS kwam er een jeugddroom bij, een Volkswagen kever 1303S uit 1974. Ik hoefde geen lange afstanden te rijden dus ik kon wel met een kever overal heen
Een 1303 is een zogenaamde superbeetle, met mc pherson wielophanging, IRS achteras. De S versie zou daarbij schijfremmen voor en een 1600 motor moeten hebben, 'helaas' heeft de mijne een 1300 (stuk beter voor t verbruik ;))
Image

De kever is in Mei 2009 alweer verkocht, ik moest weer lange afstanden rijden en dan reed het niet lekker :oops:
Deze word momenteel volledig gerestaureerd door de nieuwe eigenaren, wat deze verdiende en waar ik heel blij mee ben :D!

Toen moest ik een andere (rijdende)dagelijkse auto kopen, en kocht ik een 306. Maar zonder stuurbekrachtiging was toch wel te zwaar sturen, dus die is verkocht aan een kennis van een clublid en ik heb een duurdere maar luxere 306 gekocht, in een naar mijn idee ook mooier kleurtje ;)

Toen ik vervolgens alleen weer niet lange afstanden hoefde te reizen, besloten die 306 weg te doen. Kan het geld wel beter gebruiken en ik gebruikte de auto nog maar amper.
Ik had hem geruild tegen een 205 CTI uit 88:
Image

CTI'tje was een opknappertje. Achteras vervangen, motorisch heel veel gedaan, remmen, interieur, etc. Toen weer doorverkocht, met de conclusie dat je voor een cabriolet gewoon een garage of carport nodig hebt.

De GT carb heb ik toen ook verkocht omdat ik er nooit meer in reed en het alleen maar (veel) geld kostte. Deze samen brachten een aardig geldbedrag op, waardoor ik kon gaan kijken naar jeugddroom 2: De Smart Roadster

Ik vond er 1 met lichte motorschade en wat lakpuntjes, maar voor mooi prijsje:
Image
Ondertussen is deze voorzien van nieuw motorblok en zijn er weer veel KM's opgezet. Met zn 1 op 23 en ontzettende ' smile' ben ik daar nog lang niet ' klaar' mee ;)

Yeeey, weer een AX er bij, naast de Bonito (ftbonito.smartiechick.nl) :D een AX GTI.
Last edited by grietje on SunMar29, 2015 3:25:57 PM, edited 64 times in total.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Re: Grietje en me 3deurs AX 1.0 '87:P

Post by Rob GT »

toydoll wrote:Hoi,

Ik ben Grietje of in het gewone leven Romy en ik heb een AXje gekregen. Het is de oudste en meest kale versie, maar ik ben van plan om hem wat leuker te maken. Nou heb ik alleen geen idee wat dat allemaal bij elkaar gaat kosten, en dus ook niet of dat oudje het nog waard is, al is ie nog best goed. (er zit ook zo weinig aan, kan bijna niets stuk gaan:P) het is zown kale versie dat ie een buitenspiegel mist, hij heeft geen bekleding en het dashbord heeft overal lege stukken. Maar motorisch is ie super in orde en volgens de laatste apk keuring is de onderkant ook nog top.



Toydol, Grietje of Romy... wat maakt het uit... Welkom bij D? club!

toydoll wrote:Ik hoop er een leuk autotje van te maken, misschien hebben jullie nog tips of tweede hands onderdelen. Dingen die ik er wel op zou willen hebben zijn:

voor en achter bumper



Zo h?... heeft die van jou niet eens bumpers??? Wist niet dat er zulke kale axen zijn geleverd!! :wink:

Post eens een foto zou ik zeggen! Dan kunnen we je misschien adviseren!

O ja, als je maar genoeg geld hebt dan is overal wel wat leuks van te maken :(
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Ey Grietje!

nou ben ik niet meer de enige online met een 1.0E :)

ze zijn kaal he? ik heb die van mij al aardig wat leuker gemaakt.. ik zou zeggen ga eens kijken!

het is allemaal niet moeilijk, als je maar gedult en geluk hebt :)

en voor die ronde koplampen moet je ofwel veel geld hebben, of veel geluk ;)

marc
Image

Annelies
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuJun03, 2004 12:37:42 PM
Location: Ens, Noordoostpolder

Post by Annelies »

Hey Grietje!!

Leuk, weer een dame erbij!! Welkom!!
Misschien heb je zo hier en daar al wat rond gelezen...
en ben je erachter gekomen hoe de verhoudingen man vs vrouw een beetje liggen...SUCCES! :wink:

Hahaha nee hoor...als je hulp nodig hebt, hoef je maar te gillen en ze staan online voor je klaar..!! :D

Groetjes Annelies.
:wave
Mn eerste auto: een AX. Oude liefde roest niet!! Nee, roesten niet..maar rijden..ho maar :wink:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Welkom













:oops: :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

bruutje waarom bloos jje?
Image

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Hoi welkom hier. Ben benieuwd naar piicies van je kale AX.

mzzl

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

een witte meegekleurde voorbumper had ik zo liggen voor je, maar ik heb hem aan Remy gegeven die hem tijdelijk nodig had. Misschien heeft hij hem nog liggen voor je. Staat alweer wat mooier dan een zwarte bumper heej! En een witte achterbumper is ook zo gevonden op de sloop. Voor weinig.

Ik had ook zo'n witte kale versie maar dan 1.1. Er is echt wat leuks van te maken met wat doorzettingsvermogen!

enneh oja; Welkom! :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Veel Fijne Kilometers toe gewenst, hopelijk zonder geduwt, en gesleept te worden zoals bij mij in het begin :oops: :lol:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Grietje en me 3deurs AX 1.0 '87:P

Post by grietje »

Rob GT wrote:
toydoll wrote:Ik hoop er een leuk autotje van te maken, misschien hebben jullie nog tips of tweede hands onderdelen. Dingen die ik er wel op zou willen hebben zijn:

voor en achter bumper



Zo h?... heeft die van jou niet eens bumpers??? Wist niet dat er zulke kale axen zijn geleverd!! :wink:

Post eens een foto zou ik zeggen! Dan kunnen we je misschien adviseren!

O ja, als je maar genoeg geld hebt dan is overal wel wat leuks van te maken :(


Haha, ja hij heeft wel die standaard bumpers maar die zijn lelijk en beschadigt hier en daar, ik zoek van die uhm ja hoe noem je dat sport bumpers? of misschien als deze mooi glad te spuiten zijn, is dat ook wel chill

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Bumpers van een sport zou je er op kunnen doen inderdaad!!
Je zou ook kunnen zoeken naar een voor bumper van een GT.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Voor 500 euro kan je ook de auto van john overkopen. Is ook wit, heeft een gt-voorbumper, leuke velgen, extra spiegel, sideskirts, leuke uitlaat, mooi boxen voorin ingebouwd, spoiler etc. Ben je in 1 klap klaar.
Kijk maar eens bij aangeboden.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

welkom hier! Heb je foto's van je AX? als het zo door gaat hebben wel straks een vrouwenoverschot op meetings :D
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

naar mijn mening is een "overschot" aan vrouwen iets wat niet bestaat.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Browny wrote:naar mijn mening is een "overschot" aan vrouwen iets wat niet bestaat.


net zoiets als 'te veel bier'
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

volgens mij was ik niet nuchter toen ik dat typte :oops:
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

peter wrote:volgens mij was ik niet nuchter toen ik dat typte :oops:


dat moet haast wel ja.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Okay hier zijn wat fotos van mn oude karretje voordat ik er ook maar iets aan gedaan heb:

Image

Image

Onderhand heb ik heb gepoetst en schoongemaakt en ik heb een nieuwe (lees: andere) bumper.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ha en wij maar allemaal denken dat hij wit is!

ziet er best netjes uit, strak iig :)

als je bij een willekeurige doe het zelf zaak een potje/busje Commandant4 haalt en m vervoglens goed polished zal hij weer glimmen als nooit tevoren!

das aan te bevelen :D

ben benieuwd naar je bumper.. gladmaken wordt wel lastig ;)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ja ik heb hem helemaal gepoetst nu (opde foto nog niet dus) en de achterkant en zijkanten zijn nog erg mooi, mooie diepe kleur nog, maar het dak en de motorklep zijn echt een ramp:S zijn echt dof en lelijk. Maar goed ik zal ook is een foto posten van zijn 2 nare plekken, en het interieur:P


By the way, hoeveel vrouwen/meiden zijn er lid van de ax club? niet echt veel he?:P (en dan te bedenken dat de ax bij ons toch wel een reputatie heeft als vrouwenauto:P)

Post Reply