peter (friekske) GT van 92
Moderator: webmasters
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 45
- Joined: WedJun02, 2004 9:57:17 PM
- Location: laakdal Belgie
- Contact:
peter (friekske) GT van 92
na 6 jaar geleden mijn geliefde ax-GT te hebben verkocht is het weer hoog tijd om een ax-GT aan te schaffen.
na een tijdje te zoeken heb ik eentje in NL gevonden omgeving gelderland.
morgen een kijkje nemen en meteen de auto-ambulance meenemen , je weet maar nooit hee.
mijn oudste zoon is met een L aant rijden en heeft zich ook een ax-je aangeschaft (1.0) .
hopelijk kom ik als een blij man terug van NL morgen.
na een tijdje te zoeken heb ik eentje in NL gevonden omgeving gelderland.
morgen een kijkje nemen en meteen de auto-ambulance meenemen , je weet maar nooit hee.
mijn oudste zoon is met een L aant rijden en heeft zich ook een ax-je aangeschaft (1.0) .
hopelijk kom ik als een blij man terug van NL morgen.
Last edited by FRIEKSKE on WedJul13, 2011 9:37:00 AM, edited 1 time in total.
Re: peter (friekske)zoekend achter een gt-ke
succes met het bekijken!
mag ik vragen waar de auto staat, wellicht weten we er meer over?
mag ik vragen waar de auto staat, wellicht weten we er meer over?
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: peter (friekske)zoekend achter een gt-ke
Welkom hier!
Hopelijk blijkt de rit niet voor niets en kun je met de GT terug naar huis!
Hopelijk blijkt de rit niet voor niets en kun je met de GT terug naar huis!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: peter (friekske)zoekend achter een gt-ke
Hallo Friekske!
Veel succes morgen met het bezichtigen van de GT.
Mag ik je er wel op wijzen dat een AX importeren uit NL niet zó makkelijk gaat. Ik heb ervaring met 2, en heb telkens problemen gehad. Let er vooral op dat het gewicht op het identificatieplaatje staat. Als dit ontbreekt heb je een attest nodig van Citroën. Maar Citroën België en Nederland geven dat alvast niet *-) Verder moet je zeker zijn dat de motorcode goed leesbaar is. Al valt hier met wat klussen wel relatief makkelijk een mouw aan te passen.
Zorg voor een duidelijke verkoopsovereenkomst. Zonder krijg je problemen bij de douane. Hun papiertje kost maximum 0.5€ ofzo.
Dan moet je naar de invoerkeuring (op afspraak), en dat kost 110€. Daar meten ze het voertuig op en kijken ze of hij gelijk is aan een Belgische GT. Daar vullen ze een fiche in, en die sturen ze op naar het ministerie. Dan krijg je een betalingsuitnodiging van hen voor het gelijkvormigheidsattest (170€). Als alles goed is (niet altijd) mag je dan opnieuw naar de keuring voor een 2dehandskeuring, en dan krijg je je gelijkvormigheidsattest daar. Dan pas kan je rijden.
Reken op zeker een 3tal maand als er geen problemen zijn.
(persoonlijk heb ik het echt helemaal gehad met dat importeren. Ik doe het niet meer opnieuw en ik adviseer om nog wat verder te zoeken in België)
Vergeet de auto ook niet te exporteren in NL. Dat kan in een RDW-kantoor of bij een GWK-travelex. Als er nog APK op zit kan je daar voor 150€ exportplaten incl verzekering kopen die 2 weken geldig zijn. Gewoon exporteren kost 11€ ofzo.
Succes ermee
En nog foto's van de oude GT?
Veel succes morgen met het bezichtigen van de GT.
Mag ik je er wel op wijzen dat een AX importeren uit NL niet zó makkelijk gaat. Ik heb ervaring met 2, en heb telkens problemen gehad. Let er vooral op dat het gewicht op het identificatieplaatje staat. Als dit ontbreekt heb je een attest nodig van Citroën. Maar Citroën België en Nederland geven dat alvast niet *-) Verder moet je zeker zijn dat de motorcode goed leesbaar is. Al valt hier met wat klussen wel relatief makkelijk een mouw aan te passen.
Zorg voor een duidelijke verkoopsovereenkomst. Zonder krijg je problemen bij de douane. Hun papiertje kost maximum 0.5€ ofzo.
Dan moet je naar de invoerkeuring (op afspraak), en dat kost 110€. Daar meten ze het voertuig op en kijken ze of hij gelijk is aan een Belgische GT. Daar vullen ze een fiche in, en die sturen ze op naar het ministerie. Dan krijg je een betalingsuitnodiging van hen voor het gelijkvormigheidsattest (170€). Als alles goed is (niet altijd) mag je dan opnieuw naar de keuring voor een 2dehandskeuring, en dan krijg je je gelijkvormigheidsattest daar. Dan pas kan je rijden.
Reken op zeker een 3tal maand als er geen problemen zijn.
(persoonlijk heb ik het echt helemaal gehad met dat importeren. Ik doe het niet meer opnieuw en ik adviseer om nog wat verder te zoeken in België)
Vergeet de auto ook niet te exporteren in NL. Dat kan in een RDW-kantoor of bij een GWK-travelex. Als er nog APK op zit kan je daar voor 150€ exportplaten incl verzekering kopen die 2 weken geldig zijn. Gewoon exporteren kost 11€ ofzo.
Succes ermee
En nog foto's van de oude GT?
AX-kopen is verslavend.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 45
- Joined: WedJun02, 2004 9:57:17 PM
- Location: laakdal Belgie
- Contact:
Re: peter (friekske)zoekend achter een gt-ke
oei , met vw nooit problemen gehad maar dit waren telkens old-timers .
een belgische GT kost gemiddeld 1000 € meer als je al een goede vind .
een belgische GT kost gemiddeld 1000 € meer als je al een goede vind .
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: peter (friekske)zoekend achter een gt-ke
Ja, dat is wel waar. In België kosten ze meestal een stukje meer. In België heb je dan meestal wel een GT-carb, en die zijn sneller dan GT-injections.
Je kan ook wel geluk hebben in België. Niet zo lang geleden vond ik een nette GTI bijna zonder werk aan voor minder dan 1000€.
In ieder geval succes met je zoektocht. En hopelijk lukt het importeren wat. Zo te horen heb je wel al wat ervaring, dus dat komt wel goed.
Je kan ook wel geluk hebben in België. Niet zo lang geleden vond ik een nette GTI bijna zonder werk aan voor minder dan 1000€.
In ieder geval succes met je zoektocht. En hopelijk lukt het importeren wat. Zo te horen heb je wel al wat ervaring, dus dat komt wel goed.
AX-kopen is verslavend.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 45
- Joined: WedJun02, 2004 9:57:17 PM
- Location: laakdal Belgie
- Contact:
Re: peter (friekske)zoekend achter een gt-ke
vanaf ik hem zag dacht ik "yes!)en mee naar huis genomen .
Re: peter (friekske)zoekend achter een gt-ke
Wauw, die ziet er netjes uit!
Re: peter (friekske)zoekend achter een gt-ke
wow, die oogt inderdaad erg netjes!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: peter (friekske) GT van 92
Zo zie je ze nog maar zelden! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 45
- Joined: WedJun02, 2004 9:57:17 PM
- Location: laakdal Belgie
- Contact:
Re: peter (friekske) GT van 92
ben heel tevreden ermee . past een einddemper van een gti op een GT 74 pk (injectie) ?
Re: peter (friekske) GT van 92
dat zou moeten passen!
Re: peter (friekske) GT van 92
Mooie aanwinst. Zelfde wijk als mijn first vandaan komt. Misschien wonen er in die wijk alleen maar mensen die axjes goed behandelen (ofaltans de plek van de foto lijkt zelfde wijk)
Gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: peter (friekske) GT van 92
Nette AX!!
Duidelijk van een eigenaar geweest die het leuk vond om de AX te onderhouden.
Getuige ook de -brembo- trommelremmen *schuddebuik*
Duidelijk van een eigenaar geweest die het leuk vond om de AX te onderhouden.
Getuige ook de -brembo- trommelremmen *schuddebuik*
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 45
- Joined: WedJun02, 2004 9:57:17 PM
- Location: laakdal Belgie
- Contact:
Re: peter (friekske) GT van 92
gisteren ingevoerd en vandaag homologatiekeuring gedaan.
goedgekeurd en nu 6 tal weken volgens keurder wachten op de papieren van brussel.
goedgekeurd en nu 6 tal weken volgens keurder wachten op de papieren van brussel.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 45
- Joined: WedJun02, 2004 9:57:17 PM
- Location: laakdal Belgie
- Contact:
Re: peter (friekske) GT van 92
foto's van toen hij te koop stond bij de vorige eigenaar.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: peter (friekske) GT van 92
Geluk gehad dat ze u direct goedkeurden. Congratz! Geen problemen gehad met de motorcode? Of is het er eentje met alu onderblok met een plaatje met de motorcode op gerevetteerd? En staan de gewichten op het identificatieplaatje? Indien niet krijg je wellicht binnenkort bericht uit Brussel.
AX-kopen is verslavend.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 45
- Joined: WedJun02, 2004 9:57:17 PM
- Location: laakdal Belgie
- Contact:
Re: peter (friekske) GT van 92
motorcode stond rechtstreeks op de blok geslagen.
de rest weet ik eigenlijk niet
de rest weet ik eigenlijk niet