Sven (1.1i 1995)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

SvenM
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SatNov06, 2010 1:34:23 PM
Location: Hoogland
Contact:

Sven (1.1i 1995)

Post by SvenM »

Na een tijd meelezen op dit forum zal ik me dan ook maar eens voorstellen:

Ik ben dus Sven, 19 jaar en woonachtig in Hoogland. Nou ben ik sinds een maand de trotse eigenaar van een 1.1i AX.

Helaas heeft mijn stoere fransman vandaag innig contact gemaakt met een Volkswagen Passat. :(

Image

Zo ziet het er nu dus uit. Wat ik tot nu toe kan zien: kapotte achterbumper (duh!) uitlaat heeft een dreun gehad en als je in de kofferbak kijkt zie je een "vouw" lopen linksachter in net achter de dorpel.

Nou ja, anyway. Voor het ongeluk reed die wel heel lekker. Hopen dus dat dit weer te fixen is en de verzekering een beetje mee wil werken.

Zelf ben ik wel Ok. Beetje last van m'n rug maar niet al te ernstig.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Welkom bij de club en succes met het herstel en de afhandeling

SvenM
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SatNov06, 2010 1:34:23 PM
Location: Hoogland
Contact:

Post by SvenM »

Dank je, hoop dat het meevalt en deze AX binnenkort weer helemaal in elkaar zit zoals die hoort te zitten.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Aai, vervelende schade toch weer! Een AX is voor een verzekeringsmaatschapij als erg snel total loss door de lage dagwaarde.

Succes en sterkte met de afhandeling

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

hoi sven
niet zo'n leuk begin. succes met de afwikkeling

en al wordt iet 'totallos' verklaard. wil niet zeggen dat je er niet nog vrolijk x jaar mee kunt rijden :-)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier.
Balen dat je wie is wie met dit ongeluk begint.
Sterkte met de afhandeling en hou ons op de hoogte van het herstel!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Welkom!

En balen is dat :( Die meegespoten bumpers zullen wat lastiger te vinden zijn (maar niet onmogelijk).

Hoe komt de schade zo laag? Is de bumper van een passat zo laag?

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Welkom welkom!

Mooie ph3 die je daar hebt en jammer van die schade. Die bumpers zijn net weer wat lastiger te vinden... maar hij watert nu wel mooi af :roll:

SvenM
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SatNov06, 2010 1:34:23 PM
Location: Hoogland
Contact:

Post by SvenM »

Dank voor alle reactie's! Toch leuk dat mensen hier enthousiast zijn over elke nieuwe AX die zich meldt.

Over hoe die schade zo laag komt: de voorkant van een Passat is toch wel vrij laag en bol zeg maar. Tenminste dat is wat ik vindt van de Passat van m'n pa (die me overigens niet heeft aangereden hoor :wink: ).

Wat mij meer opviel was hoeveel schade die Passat had. Snelheid was echt laag, ik stond bijna stil en zij gleed met misschien 10 km/u achterin. Voorbumper en grill hadden aardige barsten en zelfs een van de koplampen was een stuk naar achter gedrukt :? .

Nou ja, nu weten we in ieder geval één ding zeker: mij AX is in ieder geval niet rot aan de achterkant.

N.b. hoe zien jullie toch zo snel welk type het is? Ik snap het eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal met die verschillende type's :oops: .

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

Hee :D n mede Hooglander :) (nouja, ex-Hooglander hier dan, woon nu in Delft al 2 jaar..)

Deuken zijn nooit leuk, je had de schade aan de voorkant van mijn vorige auto moeten zien toen ik met 10 kmh op n ander knalde :oops:
Gelukkig is een ax vrij makkelijk weer uit te deuken, dan blijft over de bumper (dat word ff zoeken), uitlaat zal vast nog wel oke zijn :) komt wel goed.
Last edited by AlexanderB on SunDec19, 2010 12:35:23 AM, edited 1 time in total.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

SvenM wrote:N.b. hoe zien jullie toch zo snel welk type het is? Ik snap het eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal met die verschillende type's :oops: .

Met wat zoeken op het forum vind je wel wat verschillen tussen types. En het is natuurlijk ook een kwestie van hier jarenlang rondhangen :-)

Correct me if I'm wrong maar op kleur gespoten bumpers kom je tegen op de type 3. (Ik zegt niet "alleen maar op type 3" omdat die Fransen nog wel eens spontaan zijn en zomaar een onderdeel monteren wat ze toevallig nog hebben liggen).

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Welkom hier, en erg jammer van de schade! Hopelijk krijg je een leuk zakcentje van de verzekering mee en kun je de AX voor weinig laten repareren!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ik kan geen lang bericht posten :S verdorie

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Als een auto remt/noodstop maakt, zakt de voorkant naar de grond, zodoende heeft de Passat voordat ie in je achterkant ramde wel degelijk geremt. :idea:
die Ph3 bumpers kun je wel makkelijk vinden, alleen in de juiste kleur is wat minder makkelijk, maar gelukkig kunnen ze alles in de juiste kleur spuiten natuurlijk.

Succes ermee, hopelijk zit het mee met de verzekering, en hou je rug goed in de gaten, daar heb je er maar 1 van.

SvenM
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SatNov06, 2010 1:34:23 PM
Location: Hoogland
Contact:

Post by SvenM »

Dat van dat inzakken van het remmen is natuurlijk helemaal waar. Stom dat ik er zelf niet aan heb gedacht. Maar inderdaad ze stond wel vol op d'r rem maar is gewoon doorgeschoten.

Rug voelt inmiddels weer redelijk normaal. Maar even goed in de gaten houden inderdaad.

Meteen een vraag: zit er verschil in de bumpers van bijvoorbeeld een AX zoals ik heb of een GT of GTI? Kwa ophanging bedoel ik dan.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Volgens mij kun je iedere willekeurige bumper eraan hangen :) De verschillen type 1/2/3 zijn alleen cosmetisch.

Je zou inderdaad een standaard bumper kunnen zoeken :). Is het iig schade vrij!

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Terminal wrote:Volgens mij kun je iedere willekeurige bumper eraan hangen :) De verschillen type 1/2/3 zijn alleen cosmetisch.

Je zou inderdaad een standaard bumper kunnen zoeken :). Is het iig schade vrij!
Bumpers van fase 1 en fase 2/3 zijn niet gelijk kwa model wel ophanging e.d.

Model van de 5e deur is anders daarom niet zomaar uitwisselbaar.

Dus gewoon zelfde model opzoeken en in kleur (laten) spuiten.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik heb nog wel een fase 2 achterbumper liggen, maar die is niet zo mooi glad.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Welkom. Succes met het herstel.

SvenM
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SatNov06, 2010 1:34:23 PM
Location: Hoogland
Contact:

Post by SvenM »

Ja, het gaat weer lekker. Niet dus.

Wat is er dit keer aan de hand:

Sinds dat het koud is buiten startte de AX telkens zo beroerd en begon na een kilometer of 20 rijden (met verlichting, radio en verwarming aan) het waarschuwingslampje van de accu te branden.

Samen met m'n pa de boel doorgemeten om er achter te komen dat de accu stationair netjes wordt bijgeladen maar de spanning over de polen wel erg laag was (11,58V). Van het weekeind net voor het ongeluk dus een nieuwe accu in de AX gegooid. Probleem leek hiermee weg te zijn.

Nou mooi niet dus. Vandaag van Amersfoort naar Bussum gereden (20 KM). Daar aangekomen auto afgezet. Nou stond ik niet echt best in m'n vak en dacht ik: laat ik hem even rechttrekken. Na het omdraaien van de sleutel alleen een klik maar niet starten.

Wat kan dit zijn? Toch een zwakke dynamo, een kapotte spanningsregelaar of iets anders?

Wat viel me verder op tijdens het rijden:
Blower gaat steeds zachter blazen.
Dashboardverlichting en radio vallen uit.
Lampje's van de verlichting en de knipperlichten branden steeds zwakker.

En verder:
Als de AX een uurtje heeft stilgestaan wil die toch met een beetje aandringen wel starten.

Wie o wie kan mij op weg helpen?

Post Reply