![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mijn auto historie :
VW polo 1.0
Peugeot 205 1.9 Gti Rood
Peugeot 106 Rallye 1.3 Rood
Peugeot 106 Rallye 1.6 Blauw
Fiat panda 1000 Rood
VW polo G40 Genesis
Fiat Panda 1000 Blauw
Suzuki Swift 1.3 Gti Zwart
Peugeot 106 Rallye 1.6 Wit (later met ombouw naar 1.6 16v)
Al met al was ik het meest te spreken over de 106jes Rallye, en omdat een AX over vrijwel dezelfde rij-eigenschappen beschikt, ook een TU motor heeft, maar dan nog een stukje lichter heb ik mijn laatste 106 Rallye 16v helemaal gestript en de lege carroserie verkocht.
Het gaat om een fase 3 AX 1.1i spot uit 1996, ik kocht de auto volledig orgineel, maar we zijn al druk bezig met verbouwen.
Het doel is een zo licht mogelijke auto met een hoog vermogen en een dijk van een wegligging.
Als eerst hebben we de wielkasten achter uitgezaagd (gewoon met een decoupeerzaag
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hierdoor rijdt en remt echt een heel stuk beter, eigenlijk nog beter als de Rallye naar mijn idee.
Op dit moment zijn we bezig met het reviseren van de motor ,een TU5J4 ,deze is afkomstig uit een 106 GTI 16v.
Het volgende is nieuw of is gedaan
-Koppakking vervangen
-Klepseals vervangen
-kleppen opnieuw ingeslepen
-Kop bewerkt en ge-glasparelstraald
-Onderblok weer netjes zwart gemaakt
-Koppelingset (plaat ,drukgroep en druklager) orgineel nieuw peugeot
-Waterpomp
-Distributie riem + span en loop rollen
-Thermostaat
-alle vloeistoffen
specs van de motor:
-1.6 16v dohc
-kop bewerkt
-supersprint spaghettie spruitstuk
-supersprint kat en middendempder vv
-raceland airbox
-Chip op maat (bij de ringsleutel)
-146 pk bij 6850 rpm
-181 nm bij 5000 rpm
De versnellingbak is de orginele van de S2 Rallye
wat wordt er verder nog overgezet van de Rallye:
-Hele kabelboom (hoop werk)
-Dashboard
-Stuur
-Voorstoelen
-Brandstofpomp
Qua uiterlijk :
Mooi knallend oranje rollen (is best netjes te doen)
Gti skirtset monteren
De achterbank gaat er uit en er komt een rolkooi in.
Daarna gaan we er eerst een tijdje mee rijden om te kijken of alles zich goed houd en uiteindelijk moet de auto bij de RDW gekeurd gaan worden (wel zo verstandig)
volgende week update qua motor inbouw !
Groeten, Jeroen