Michiel aka Killer (AX 1.4 GT '88)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Michiel aka Killer (AX 1.4 GT '88)

Post by killer »

In vervolg op wat losse posts, hierbij officieel voorstellen gezien het feit ik nu ook echt een Ax bezit. En om met de deur in huis te vallen: wat voor een! Een vuurrode Ax GT carb uit 1988 in volledig gerestaureerde vorm. Wat een fantastisch mooie auto :!:

Wie is Killer? Killer aka Michiel woont in Zwolle, is bijna 27, werkt als leidinggevende bij een bedrijf in Hengelo en zocht een 2e auto. De eerste auto is een Alfa Romeo 146 JTD. Voor deze auto te hebben gekocht ben ik lid geworden van de Alfa 145 club waar ik nog steeds met veel plezier kom (en meetings bezoek en soms zelfs mede organiseer).
Door allerlei omstandigheden zochten wij eigenlijk een goed 2e autootje. Na een Fiat Panda avontuur, kreeg ik eindelijk mijn zin en konden op zoek naar een Ax. Minimaal een Volcane omdat ik de ronde wielkasten rondom met het bumpersetje mooi vind en uiteraard het interieur.
Na wat zoeken viel het ook op de Ax GT uit 1988 welke hier ook in het forum genoemd is. Ik wilde perse een goede Ax hebben en was ook bereid wat extra te betalen eventueel dus afspraakje gemaakt.

Gisteren gaan kijken en meteen verkocht! Wat een prachtexemplaar zeg! En wat een luxe voor een auto uit die tijd! Electrische raampjes, zonnedakje, een toerentellertje en slechts 53000 km! Heerlijk. Na een proefrit gelijk tot zaken gekomen en de auto meegenomen.

Ik heb hier de foto's nog van de advertentie, maar zal deze week zelf wat foto's schieten om te laten zien wat voor pracht exemplaar dit is.

Image

Image

Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Hey Michiel, welkom hier.

En je hebt afgaande op de advertentie en het commentaar erop een schitterende AX GT carb gekocht.
Veel plezier ermee en we willen deze zeker op een meeting zien :)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Dat van de meeting dat had me al wel bedacht ja :lol: Ik kom ook zeker kijken. Ik kom regelmatig op meetings van de Alfa club en dat is altijd erg gezellig (en erg leerzaam) dus ook voor deze auto lijkt me dat leuk/gezellig.

Ik zie dat er 22 oktober 1 is, dus ik zal eens kijken of me dat gaat lukken...

Verder wil ik de Ax zo origineel mogelijk houden, ze is gewoon in mooie conditie en daar moet je dan vanaf blijven vind ik. Hooguit een veerpootbrug boven (en onder?) tegen het correderen en betere stuurwerk en verlagen wellicht. 2 dingen die ik ook bij mijn andere auto heb gedaan en waar ik veel lol van heb :wink:

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! Goed dat je hem origineel houd, ik zou inderdaad wel gaan verlagen, maar verder niets meer aan doen, hij is af zo!
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Gefeliciteerd!, hele mooi ax en daar zal je nog lang plezier van hebben :)

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Welkom en gefeliciteerd met je mooie AX.
Als ik de foto's zie geloof ik al dat ie lekker rijdt. :wink:
Heel mooi.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

welkom hier!! prachtige ax!! veel plezier @ ax-forum!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Welkom, prachtige carb uit '88 hopelijk mogen we hem in levende lijve aanschouwen op de eerst volgen de meeting.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Welkom bij de club en veel plezier met de ax! Supermooi exemplaartje hoor!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Welkom bij de club en geniet van je karretje!
Freude am Fahren.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM! 8)

en met zo'n prachtige GT carb MOET je eigenlijk wel naar de aankomende meeting gaan :D

veel plezier ermee (y)

Groetjes,

Michel

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Mooi zo, de WIE=WIE is er....

Mooi dat je zo blij bent met je nieuwe aanwinst.
Je hebt een goede aankoop gedaan, althans qua bedrag.
Neem maar van mij aan dat het meer dan je aankoopprijs heeft gekost om het karretje te krijgen zoals 'ie nu is.

Mocht je naar de meeting komen, en mocht je toch nog die spoiler willen hebben kan ik'm wellicht voor je meenemen.

Veel plezier ermee!
En hou'm heel...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Welkom!
Het is idd een prachtige auto!
Hier zul je nog lang plezier van hebben.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Welkom!

We zien je graag verschijnen op de meeting!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Dank allen voor de leuke reacties! Vandaag ben ik met de Ax naar het werk gereden om de auto te showen. Wat een heerlijk ritje. Wel wat spartaans moet ik zeggen, zeker als je een auto uit 1999 gewend met met alle luxe en opties erop.
Heerlijk de snelweg op kunnen accellereren (voluit) en dat baarde nog wat verbazing bij mijn achterligger :lol: Viel me overigens wel op dat de temperatuur redelijk snel oploopt als je stil staat (koelwater). Maar goed radiateur is erg klein dus kan ook wel (Peugeotjes hebben er ook last van hoorde ik en verwarmen doet ze prima!).

Zoals beloofd heb ik wat foto's geschoten vanavond. Ik was al wat laat waardoor de avondzon er al was en daar door lijkt het alsof de auto wat verkleurd is, maar dat is ze allerminst :!:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Wat de betreft de meeting: ik zal me opgeven voor 22 oktober 8)

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Als nog welkom. En wat een mooi exemplaar zeg we zien je graag verschijnen op de 22ste :) .
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Welkom bij het gezzeligste clubje, en echt succes met dit zeer strakke bakkie. :shock:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Ik heb et idee dat er in Nederland geen andere AX is in zo'n conditie, zelf de rode lak ziet er perfect uit.

dat moeten we dan dus ook gewoon in het echt zien op de meeting :D

Groetjes,

Michel

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Die ziet er heel mooi uit! Welkom!
Kijk uit, een Cactussssss

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Het valt me op dat deze auto in natweer weinig grip heeft. De banden die er onder liggen zijn 185 breed, behoorlijk breed dus voor z'n lage gewicht.

Hebben jullie deze zelfde ervaring? Kan me wel voorstellen dat het met de banden te maken heeft (firestone banden), rijden jullie ook met 185 breed of met minder?

Post Reply