Djoeri MB 190d '89 (AX Volcane Sold) 2011

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Djoeri MB 190d '89 (AX Volcane Sold) 2011

Post by Djoeri »

Ik ben Djoeri en heb sindskort een Ax 1.1i volcane gekregen van mijn oom en tante. Een mooie rode, alleen toen ik hem kreeg was ie niet zo mooi rood meer roze :oops: . Maar dat was snel opgelost dankzij een paar goeie vrienden van me. Even langs de halfords geweest en cleaner en poets gehaald en voila hij was weer rood. :D

Maar hij moest voor 31 juli gekeurd worden. Mijn oom en tante hadden hem al ergens laten keuren en was afgekeurd op div punten. O.a. co te hoog, bandje rv afgekeurd, ashoes lv gescheurd, div lampjes die niet werkte, en stoel rv die niet goed in de vergrendeling bleef zitten. Nou is dit voor mij niet echt een probleem om allemaal te verhelpen omdat ik zelf monteur ben. Maar het verhaal "co te hoog" maakte ik me wel een beetje zorgen om, o.a. omdat ik niet veel ervaring heb met benzine motoren (werk voornamelijk met bedrijfswagens en vrachtwagens) en omdat ik weet dat een katalysator en een lambdasonde een duur geintje zijn. Maar dankzij deze site ben ik erg geholpen heb veel rondlopen neuzen en veel gelezen. o.a. door mijn ecu te resetten.

Heb later nog van een collega een open luchtfilter gekregen, Maakt trouwens een erg leuk geluid bij zo'n klein autoootje :twisted: . deze eronder gezet en veel aan het toeren geweest. Onder tussen de rest van de apk punten gerepareerd zodat de auto gekeurd kon worden. En het mooie is dat ik mijn auto kan laten keuren op mijn werk voor nop :wink: .
En wat denk je met de co test?? Helemaal top geen enkel probleem!!
Heb ook maar mijn remmetjes voor maar eens vervangen want die begonnen erg te trillen tijdens flink afremmen. Niet erg fijn gevoel.

Dankzij een goeie vriend van me heb ik ook mijn audiosysteem aangepast. Hij had nog boxen (4x) en een radio met cd wisselaar over, deze ook ingebouwd en een top soundje erin. Hij had ook een hoedenplankje voor me gemaakt dus dat ziet er ook weer netjes eruit.
Alleen bij het aansluiten van de radio was een beetje rommelig omdat de originele stekkers weggeknipt waren moest ik deze weer zelf aansluiten maar ja ze zeggen altijd "meten is weten".

Dingen die ik nog wil doen zijn: Groot beurtje geven o.a. olie vv/ filters vv/ kleppen stellen/ distributieriem vv/ bougies+kabels vv en mijn oliepeilstok want volgensmij gooit ie daar af en toe olie eruit.
Dus eigenlijk technisch in orde maken. En ik wil er eigenlijk niet te veel geks van maken het liefst zo veel mogelijk de auto origineel houden.
Dan is ie al mooi zat :wink: .

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Djoeri on SunDec11, 2011 11:40:12 AM, edited 18 times in total.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Nou welkom dan maar :) en je auto ziet er nu in ieder geval weer netjes uit, dat heb je bij een rode auto he :)
Een tip, als je de velgen zwart maakt dan komen je wieldoppen mooier uit
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Citrosan wrote:Nou welkom dan maar :) en je auto ziet er nu in ieder geval weer netjes uit, dat heb je bij een rode auto he :)
Een tip, als je de velgen zwart maakt dan komen je wieldoppen mooier uit


ik ben het met Citrosan eens, matzwart, dan komen die wieldoppen leuker uit.

verder ziet ie er goed rood uit, een leuke volcane :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Foto's doen het ff niet.

Maar evenzogoed welkom hier!
En al flink bezig geweest, netjes hoor.
En standaard is de Volcane al een hele nette AX 8)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

welkom en veel plezier met de ax.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Hoi, welkom hier

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

welkom !! :lol:
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Welkom bij de club. :)

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Join tha club! :P

Welkom ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 179
Joined: WedAug16, 2006 8:02:43 PM
Location: kessenich (belgi?)

Post by Meltdown »

Leuk autotje en een goede beslissing om hem zo origineel mogelijk te houden :)

Veel plezier en ik hoop dat je veel kan leren uit de club, ik ben ook nog altijd aan het leren :P

Greetz

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

even een paar vraagjes tussendoor. Mijn auto slaat soms moeilijk aan (duurt eventjes) start wel gewoon goed. heeft dit alleen de eerste keer dat je hem start als de auto een tijdje stilgestaan heeft. als je dan gereden hebt en hem uitzet om bv boodschappen te doen en je hem even later weer start dan doet ie het gewoon wel meteen.

duidt dit op een lekkage in het brandstof systeem? Kan niks uitwendig zien lekken. ruik af en toe wel benzine vooral bij mijn injectiehuis. Maar kan dit komen doordat ik er een openluchtfilter op heb zitten? En zal ik eens mijn injectie eens reinigen helpt misschien ook wel??
Iemand ervaring hiermee?

En heb pasgeleden mijn v-snaartje nog vv, piepte zo nu en dan erg en oude was erg versleten. Maar nu brandt mijn acculampje steeds vaker als ik hem gestart heb. heel zwakjes. heb de accu al eens doorgemeten is nog goed. en heb met mbv van multimeter gecheckt of dynamo goed bijlaadt deed dit volgensmij redelijk. Heb dit gedaan door allerlei zware vebruikers aan te zetten en dan te kijken hoeveel dynamo bijlaadde (was ongeveer rond de 13,5V) leek mij wel goed. Moet misschien eens een belastingstest uitvoeren. heb een speciaal apparaat daarvoor op mijn werk.

Djoeri
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Gisteren weer eens groot onderhoud gepleegd op het autootje.
Samen met een vriend mijn distributie vervangen, Was ie wel aan toe!!
snaartje was al aan het scheuren en de spanrol had al aardig wat speling, dus was niet erg overbodig. Meteen de klepjes gesteld, kon ie ook wel gebruiken. Er zat een troep in mijn kleppendeksel dat was niet normaal dit meteen goed gereinigd. Waarschijnlijk weinig olie ververst vroeger.
En ook meteen maar mijn brandstoffilter vv en mijn olie ververst. Alleen wat ik vreemd vond er staat in het boekje van de auto dat er 3,5 lt olie ingaat incl. filter maar bij mij ging er maar ong. 3 lt in. ( Dit zo gedaan bij het vullen om te veel olie in de motor te voorkomen) na het laten draaien en daarna het peilen stond ie al aardig tegen het max van de peilstok.
Heb er maar geen olie bijgegooid. Heb er toch eerst even mee gereden zodat de motor lekker warm was en de olie+filter laten uitlekken. Misschien zat er toch nog wat restant ouwe olie in.

Maar verschil is er zeker wel merkbaar. Een beurtje doet een auto altijd wel goed. Had ook al een tijdje geleden mijn bougie's vv en dat was ook al merkbaar. motor liep een stuk beter s'ochtends.

Was voor dit beurtje niet veel kwijt:
Distributiesetje :41.19?
Klepdkslpakking:7.73?
brandstoffilter :3.95?
bougies 4x :Gratis :)
Olie :Gratis op mijn werk
Kosten Montage: Een goeie vriend, mezelf en mijn werk en een paar uurtjes. :D
En de delen met korting bij de dealer gehaald altijd handig als je zelf in een garage werkt
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Nog een to do list en een wish list:

To do list
Bandjes vv, zijn opzich nog wel aardig (profiel) maar hebben veel droogtescheurtjes.
Koppeling, pedaal zit erg hoog maar slipt nog niet dus kijken wel hoever we komen.


Wish list
Zonneklepjes, Vraag me niet hoe maar mijn oom&tante hebben het gepresteerd om ze aftebreken.
Mistlampen in mijn voorbumper, zitten er wel in maar het binnenwerk is verrot zodat ik er geen lampje meer erin kan zetten :(
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Djoeri wrote:Nog een to do list en een wish list:

To do list
Bandjes vv, zijn opzich nog wel aardig (profiel) maar hebben veel droogtescheurtjes.
Koppeling, pedaal zit erg hoog maar slipt nog niet dus kijken wel hoever we komen.


Wish list
Zonneklepjes, Vraag me niet hoe maar mijn oom&tante hebben het gepresteerd om ze aftebreken.
Mistlampen in mijn voorbumper, zitten er wel in maar het binnenwerk is verrot zodat ik er geen lampje meer erin kan zetten :(


heb ik voor je liggen :) -> KLIK

Groetjes,

Michel

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Handig, gratis olie op je werk!
Dat is mij ook al een paar keer opgevallen dat je niet aan de 3,5 L toekomt...
Heb zelf zoiets van het zal wel.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Welkom ;)

Axje ziet er goed uit!

waar in almere woon je erges? Ik zie enorm veel axjes in Almere, kans is groot dat ik de jou ook wel is gezien heb


grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

KMvrtr wrote:H?, weer een Almerenees erbij!



Almerediaan :P

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

welkom 8)
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Post Reply