Vandaag de Picasso met startkabels verbonden aan de AX. Toen ik in de Picasso ging zitten om wat gas bij te geven, zag ik waarom de accu van de AX helemaal plat was, ik had de verlichting laten branden

Maar goed, AX weer aan de praat gekregen en even lopen rommelen aan de kabel die ik opnieuw gesoldeerd heb. Niets meer aan het handje, blijft nu gewoon netjes lopen.
AX een tijdje laten draaien en even later afgezet en weer gestart. Dat gaf een behoorlijke knal

en een hoop rook onder de motorkap vandaan

Snel uitgezet en de kap geopend. Op de een of andere manier is er wat druk opgebouwd en dat moest er uit. Dit resulteerde in KVS die er via de vuldop uitkwam en olie via de dop en de kleppendekselpakking. Pakking was er aan de voorkant zelfs onderuit geblazen. Geen wonder dat er zoveel rook onder de kap uitkwam.
Effe een stukje schildersvlies onder de auto gegooid en met wat remmenreiniger het ergste van het blok gespoeld. Vervolgens de kleppendekselpakking weer netjes gemonteerd. Tijd om hem te starten. Effe laten lopen en wat gas gegeven, gelukkig geen gekke dingen. Daarna een rondje gereden en ik merkte niets bijzonders, kortom we kunnen weer blazen
BTW Collin, die lijn waar jij op doelt is niet de vermogenskromme maar de koppelkromme, bij 2500 rpm is er een koppel beschikbaar van 120 nm en een vermogen van zo'n 40 pk.