
Tijmen AX GTI '91
Moderator: webmasters
Roy, als ik Tijmen was zou ik er nu eerst even helemaal klaar mee zijn...
Die arme jongen rijdt maar nauwelijks in z'n AX'en.
Die arme jongen rijdt maar nauwelijks in z'n AX'en.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ik krijg het lijstje van de keurmeester nog, die zal ik wel eens inscannen. Qua hoeveelheid roest geldt: zien is geloven. En ik geloof het wel inmiddels...... Achterbak, wielkasten voor + achter, enzovoort. Ook de gerepareerde plekken met glasvezel bestrijken een zodanig groot oppervlak dat het niet meer vertrouwd is.
En als we dan toch bezig zijn:
- verkeerd gelegde en kapot geschuurde remleidingen
- flinke speling op fusees
- compleet verrot wiellager
- verrotte koppakking
en zo is de lijst 3 a4-tjes vol....
En ja, ik had er ook meer van verwacht.
En als we dan toch bezig zijn:
- verkeerd gelegde en kapot geschuurde remleidingen
- flinke speling op fusees
- compleet verrot wiellager
- verrotte koppakking
en zo is de lijst 3 a4-tjes vol....

En ja, ik had er ook meer van verwacht.
AX GTI '91
Polyester is om boten mee te repareren, enige juiste manier om roest te verhelpen is uitslijpen en nieuwe delen inlassen, alleen heeft Tijmen daar nu niets aan. Ik zou zeker verhaal gaan halen, volgens mij werd die auto aangeboden als goede auto die geheel onder handen genomen was (termen als volledig gereviseerde motor ed.). Daar mag je zeker wat anders van verwachten dan dit.
Hoe en waar is deze auto door zijn vorige APK-keuring gekomen?
En is dit nou de auto die je kocht met de ontbrekende schokdemperbout en het loszittende wiel?
En is dit nou de auto die je kocht met de ontbrekende schokdemperbout en het loszittende wiel?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
sodeju, dit had ik echt niet verwacht
Zoals de meeste hier weten zijn veel dingen die je noemt er nieuw opgezet (koppakking, fusees, remleidingen)
Vorige APK had ie geen enkele op of aanmerkingen, man was er lovend over, ding zat vol met nieuwe onderdelen en ik had er na APK nog maar een keer mee gereden. Ik had nooit verwacht dat hij in 1 jaar tijd ZO achteruit zou gaan. Na APK is het enige wat veranderd is de schroefset
En hij was nog best hard voor een 90'er GT... En beetje polyester achter de koplampen istie vorig jaar gewoon mee goedgekeurd & de plek in de achterbak was je van op de hoogte maar dat was echt geen afkeur.
Remleidingen lagen hetzelfde als de originele? En die koppakking was voor zover ik wist gewoon goed hoor, alles zat er nieuw op, en hij verbruikte niets en rookte ook zeker niet overmatig.
Het is wel zo: Ik heb nooit met die schroefset gereden (ook geen testritjes, mijn testritje was naar Den Dolder toe en dat heb ik als een oma gereden) dus van de problemen van een té lage auto heb ik niets gemerkt, maar ik kan me voorstellen dat als je (te) hard over een drempel gaat dat dat best schade op kan leveren, aan zowel koets als onderstel... Sowieso maken die fusees etc vast geen hoek die echt prettig is zeker niet als er ook nog sportief mee gereden word. En maanden stil staan, vooral buiten op t gras in sneeuw en regen vind geen enkele oude auto leuk....
Ik vind het echt erg lullig, had het je zeker niet gegund. Er zaten wel heel veel onderdelen bij, en daar zaten ook 2 goede draagarmen met nieuwe fusees, complete koppakkingset etc bij.... Technisch is wat dat betreft denk ik wel te redden....

Zoals de meeste hier weten zijn veel dingen die je noemt er nieuw opgezet (koppakking, fusees, remleidingen)
Vorige APK had ie geen enkele op of aanmerkingen, man was er lovend over, ding zat vol met nieuwe onderdelen en ik had er na APK nog maar een keer mee gereden. Ik had nooit verwacht dat hij in 1 jaar tijd ZO achteruit zou gaan. Na APK is het enige wat veranderd is de schroefset
En hij was nog best hard voor een 90'er GT... En beetje polyester achter de koplampen istie vorig jaar gewoon mee goedgekeurd & de plek in de achterbak was je van op de hoogte maar dat was echt geen afkeur.
Remleidingen lagen hetzelfde als de originele? En die koppakking was voor zover ik wist gewoon goed hoor, alles zat er nieuw op, en hij verbruikte niets en rookte ook zeker niet overmatig.
Het is wel zo: Ik heb nooit met die schroefset gereden (ook geen testritjes, mijn testritje was naar Den Dolder toe en dat heb ik als een oma gereden) dus van de problemen van een té lage auto heb ik niets gemerkt, maar ik kan me voorstellen dat als je (te) hard over een drempel gaat dat dat best schade op kan leveren, aan zowel koets als onderstel... Sowieso maken die fusees etc vast geen hoek die echt prettig is zeker niet als er ook nog sportief mee gereden word. En maanden stil staan, vooral buiten op t gras in sneeuw en regen vind geen enkele oude auto leuk....
Ik vind het echt erg lullig, had het je zeker niet gegund. Er zaten wel heel veel onderdelen bij, en daar zaten ook 2 goede draagarmen met nieuwe fusees, complete koppakkingset etc bij.... Technisch is wat dat betreft denk ik wel te redden....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
In België heeft ook de discussie gespeeld over de gaten achter de koplampen. Die gaten zitten in niet-dragende carrosseriedelen.
De Autokeuring zegt echter dat de kreukelzone wordt aangetast door de gaten, als ik het goed heb begrepen. Men accepteerde op die plaatsen geen reparaties - dat standpunt schijnt men echter nu te herzien.
Misschien is het goed om nog eens met een kritisch ook naar de carrosserie te kijken en misschien valt het mee.
Het verlagen van de vering kan gevaarlijk zijn, o.a. qua veranderd stuurgedrag.
De Autokeuring zegt echter dat de kreukelzone wordt aangetast door de gaten, als ik het goed heb begrepen. Men accepteerde op die plaatsen geen reparaties - dat standpunt schijnt men echter nu te herzien.
Misschien is het goed om nog eens met een kritisch ook naar de carrosserie te kijken en misschien valt het mee.
Het verlagen van de vering kan gevaarlijk zijn, o.a. qua veranderd stuurgedrag.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km