Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

My First GT rijd nog steeds en prima ook (y)

Enige grootte minpunt waren de remmen, deze trilde als een idioot op een of andere manier was 1 remschijf ongeveer zo krom als eem frisbee. Dit was al sinds ik hem had en ik heb er opzich mee rond kunnen rijden maar het was enorm irritant.

Vandaag maar even nieuwe schijfjes gehaald en eigenlijk het duurste van de hele auto (50 euro) maar ook het belangrijkste.

nieuwe blokken had ik al... die waren 10 euro :lol:

Image

Vermoedelijk gaan er (nog) geen 106gti remmen onder komen, ik heb namenlijk een andere ax (gti) met een aangepast 1.6 blok van een 106 rallye tot mijn beschikking (110 pk op 800 kilo) voor het circuitwerk. En ik kan altijd nog zeggen dat ik het wel doe :wink:

In princiepe zal ik maximaal 6 maanden met de ax gaan rijden voordat er wat anders is, wat afhankelijk is van wat ik wil en het budget. Voordeel van de ax is dat hij zo cheap te rijden is dat ik per maand heel veel geld over hou om te sparen.

totaal zitten we nu op 353 euro.

de komende weken doe ik even niets eraan, gezien ik mij moet concentreren op de verkoop van de mr2, niet dat daar wat aan hoeft te gebeuren maar ik kan mij slecht concentreren op meerdere dingen tegelijk.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

:lol: , zo zie ik dat die remblokken passen, goed zo.

De totaal uitgegeven € is wel leuk te zien en dat voor een mk2 die er zowiezo van binnen goed uitzie (en met die dak).

Het word een leuke autotje, ik ben benieuwd naar de totaal kostprijs als die ooit op 4 gats onderstel komt te staan.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

En hij heeft weer een leuke kill erbij.

een x5 diesel
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 1&cache=no
En juist met dat soort auto's is het leuk, mevrouw (jawel) keek heel erg sipjes toen ze het ax'je niet kon bijbenen :'). Moet je maar geen s.u.v van 2055 kg kopen.

Daarintegen was een mustang uit 2005 aanzienlijk sneller, maargoed hij stond al te lachen en tja toch proberen dan :), bij voorbaat al kansloos (voor mij dan).

Eerdaags ga ik eens proberen in een 206RC te rijden (zo'n mooie azuurblauwe), kijken of mij dat bevalt, igg past het wel bij mij als franse rammelaar. Japan is voor mij niet voorbestemd daar ben ik al achter.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

wellich eerdaags kijken naar deze:

http://www.speurders.nl/speurder.php?id ... 76&tbl=ads

Zit werk aan, idee is deze te schorsen, mr2 of de first verkopen (of bijde )en dan voorlopig in deze te rijden.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

staat ook echt.. mooie stoelhoezen.... :roll: bah!

Verder ziet het er wel uit als een leuk projectie, idd wel wat werk ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Klopt maar ik werk snel :wink: de first reed ook weer in 10 dagen ondanks dat het blok in puin lag.

gevraagt aan de verkoper of ik donderdagavond even kon langskomen, bekijken of het ding nog enigsinds bruikbaar is.

Voordeel van een gti is dat ik er ook cpz mee opkan en nog mee kan komen met de snellere bmw's e.d.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

blauwe neonsticks onder pedalen...... zal lekker gasgeven :P

straks heb je 2 ax'en, een mr2, en nog wat voor je deur..... :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

nou voor de deur niet, de bedoeling is dat er 1 overblijft ;)

ik kan maar 1 auto voor de deur zetten, de rest staat bovenop de dijk en in dit geval is dat de ax gezien de mr2 nogal opvalt voor dieven e.d.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

volgens mij is die AX niet meer te koop. die gozer heeft hier op de site advies gevraagd toch?

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

nee, hij is te koop ik ws voor donderdag een afspraak (hij moest overleggen met zijn werk)

even zoeken....


http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... ht=#217460

en ja inderdaad, maar dat is dus niet meer van toepassing.

Hoe dan ook, er zit werk aan en ik snap wel dat het dingetje dan wegmoet, ik zit alleen met het emmertje in mijn maag. De first heb ik al genoeg mensen voor die hem willen kopen. De mr2 wel al wat geinterreseerde maar niet concreet maar dat komt denk nog wel aan de auto zal het niet liggen.

Sowieso mogen de kosten van de gti niet te hoog oplopen, de bedoeling is de first weg te doen, en de gti dan op te knappen en gelijk te spelen kwa kosten.

Sowieso is de first erg netjes en de gti moet het wel waard zijn om op te knappen wil eraan beginnen. anders hou ik lekker de first gezien het ding te leuk rijd daarvoor en te netjes is.

Ow en kijk niet raar op als er plots een 16v inligt :lol: , de kennis daarvoor is namenlijk aanwezig en de meeste zullen wel de ax rallye van bob gezien hebben, waar probleemloos een 1.6 8v met magnetti in draait en exact dezelfde kabelboom heeft als een 16v.
Last edited by Drake on WedFeb20, 2008 1:58:25 AM, edited 1 time in total.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Anders blijf je toch lekker rijden en sleutelen aan de My First GT.
Ik vind het een hartstikke leuk project om te volgen ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Mocht de gti niks zijn dan ga ik dat voorlopig ook doen :wink:

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Zit daar niet toenvallig een remus of sebring onder ofzo? volgens mij ben ik bij deze wel eens wezen kijken.
Altijd meer PK's dan jou!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

geen idee, ik heb geen foto's van de achterkant.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Heeft achter geen remus, wel een trekhaak :lol: (die de first ook al heeft)

word pas zaterdagochtend ivm donderdagavond voor hem niet ging lukken

alleen ik twijfel over de km stand:
http://kentekens.axclub.nl/index.php?pa ... 1d4f101bb1

Opzich boeid het mij niet maar hij moet wel eerlijk blijven :wink:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Nog geen reactie's gehad op de toyota en gezien de lasten lager zijn uitgevallen dan verwacht mag hij voorlopig blijven, dat houd in dat ik voorlopig een ax en een emmertje heb :wink:

hij staat nog wel te koop en als hij weg kan gaat hij weg, maar hij gaat niet voor een prikkie van hand (hij heeft ook geen prikkie gekost)

Maargoed wat het is:
Toyota mr2 sw20 Gen3 uit 1996 met 175pk

1 van de 2 orginele rode mr2's uit dat bouwjaar (tussen 94 en 99 zijn er maar 80 orgineel verkocht) in een zeer fraaie staat, zowel technisch als kwa uiterlijk.

En ik kan nu ook wel foto's plaatsen ervan ;)

Image

Image

Image

Dus wellicht dat ik de volgende keer wel het emmertje meeneem, het is geen auto voor dagelijks gebruik en als je er af en toe in rijd is het een prima auto en dan is hij wel heel leuk :D.
Last edited by Drake on FriFeb22, 2008 3:34:58 PM, edited 1 time in total.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

omdat ie nogal slurpt zeker? verder ziet ie er erg gaaf uit !.

maar toch vond ik die oudere emmer leuker, die was vierkanter :oops:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

DuFF wrote:maar toch vond ik die oudere emmer leuker, die was vierkanter :oops:


Hehe, de vierkante was karakastieker en je bent de 2e die het zegt, deze is stoerder en rijd eerlijk gezegt veeeel beter :wink: en belangrijker deze rot niet onder je kont vandaag :D

Verbruik valt mee, tot nu toe 1 op 11. had slechter gekunt, in princiepe kan hij als het moet max 1 op 14 rijden, echter ook 1 op 8 :lol:

Hij heeft maar 2 zitplaatsen, zit laag bij de grond en is niet zo makkelijk te rijden als een ax b.v. Vandaar dat het niet echt een auto is voor elke dag hoewel het prima kan. Ding voelt solide en betrouwbaar aan.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Echt gezellig is t niet binnenin die emmer met zo'n joekel van een barriere tussen jou en je evt. bijrijdster/navigateuse

en ook aan de buitenkant vind ik t niet echt een toppunt van design :roll: vooral de voorkant lijkt iets te missen.. mengelmoesje van gebruikte vormen (vooral voor de lampen) niet echt samenhangend.

Je moet er van houden denk :)

Dat dak is wel weer cool met die uitneembare panelen!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ieder zijn smaakt ;). het is een sportwagen en die barriere is de benzinetank :lol: (ivm gewichtsverdeling).

Persoonlijk vind ik het een prachtige wagen, het uiterlijk was juist een van de reden waarom ik er een wou. Auto's met middenmoter zijn nu ook eenmaal schaars en de echte autoliefhebber weet dat daar de moter hoort te zitten :wink: .

Post Reply