Bas aka Bas_S (AX GTI '93) Beste auto OOIT!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ziet er goed uit bas!

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

M'n toerenbegrenzer zit te laag :(

Vandaag een halve run met de Gtech gedaan (omdat iedereen van die geile grafiekjes aan het produceren is..) Was alleen te druk op de weg om het vaker te proberen.

Image
Dit is het zo ongeveer met in z'n 1 en 2 de tegen de toerenbegrenzer klappen en niet zo'n snelle start.
Altijd meer PK's dan jou!

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

6.6 naar de 100 ?????


das fakking rap!!!!!! :shock: :D
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

0-60 mph :wink: dus 0-100 in 6.8? maar nog steeds niet verkeerd ding was eerder toch sneller?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Das een best snelle AX :P

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Geil! Grafiekjes! Heb er ook wel een paar, maar die zijn heel anders ;-). Maar niet slecht, komt er nog een Dynolicious grafiekje met pk schatting? Of kom je met een echte bankuitdraai?
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

niet om je af te vallen hoor, het blijft rap zat, maar waarom rekent ie de eerste 0,3/0,4 seconden niet mee?

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Bas_S wrote:M'n toerenbegrenzer zit te laag :(
Da's nu het leuke aan de KDFi.... kan zelf de toerenbegrenzing instellen... :?

Hoe dan ook Bas, lekker rap toch?
Met alle AX wielspin wordt het nooit veel sneller lijkt me.

(ik zag trouwens laatst ergens een setje zeldzame linksaf &nsbp's liggen! Heb alleen niet gekeken wat ze moesten kosten, durfde ik niet.)
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Browny wrote:niet om je af te vallen hoor, het blijft rap zat, maar waarom rekent ie de eerste 0,3/0,4 seconden niet mee?
Rollout, kan je ook uitzetten is een standaard regel voor de 1/4 mile zover ik weet (dus infeite zit de 0-100 dan al boven de 7 sec , maargoed de rollout laat iedereen bijna altijd aanstaan, met de zilveren 106 had ik het toen uitgezet anders had die ook onder de 7 sec gezeten). Uiteindelijk gaat het erom dat het ding gewoon rap loopt en dat doet hij ook, nu maar hopen dat Henk snel tijd heeft zodat ik eerdaags de first ook even aan de proef stel (zal gezien de pk/gewicht verhouding nog een stuk rapper gaan).

2Black wrote:
Bas_S wrote:M'n toerenbegrenzer zit te laag :(
Met alle AX wielspin wordt het nooit veel sneller lijkt me.
Jup, rond de 6 seconde met een aangepaste 16v is mogenlijk maar lager dan dat gaat heel lastig worden, maar aanzich kan je dat nog verbeteren dan met een sper of een paar semi slicks eronder.Maargoed afgezien van alle 0-100 meuk vind ik 50-200 persoonlijk een stuk interresanter, op een circuit krijg je toch nooit te maken met 0-100.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Als de toerenbegrenzer hoger ligt luk onder de 6 sec ook wel (met compressie op 4 cilinders).
Altijd meer PK's dan jou!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Zet dan dat ding eerst wel op 0-100 km/h en de rollout uit ;) Lijkt mij stug dat een 8v harder loopt dan een 16v met meer vermogen/koppel en die krijgen ze in de uk al amper rond de 6.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Drake wrote:Zet dan dat ding eerst wel op 0-100 km/h en de rollout uit ;) Lijkt mij stug dat een 8v harder loopt dan een 16v met meer vermogen/koppel en die krijgen ze in de uk al amper rond de 6.
dat komt omdat de gemiddelde engels man 50kilo zwaarder is.... :D
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Drake wrote:Zet dan dat ding eerst wel op 0-100 km/h en de rollout uit ;) Lijkt mij stug dat een 8v harder loopt dan een 16v met meer vermogen/koppel en die krijgen ze in de uk al amper rond de 6.
Komt 'ie aan met een 16v met een miezerige 122pk :lol:
8 kleppers FTW! :twisted:


Ik zal speciaal voor jou de rollout nog wat verder zetten :twisted: :wink:
Dan lukt het onder de 5 :music
Altijd meer PK's dan jou!

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Grote woorden + xtra emoticons = + 25pk!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Bas_S wrote:
Drake wrote:Zet dan dat ding eerst wel op 0-100 km/h en de rollout uit ;) Lijkt mij stug dat een 8v harder loopt dan een 16v met meer vermogen/koppel en die krijgen ze in de uk al amper rond de 6.
Komt 'ie aan met een 16v met een miezerige 122pk :lol:
8 kleppers FTW! :twisted:
ik denk dat sommige 16v's behoorlijk op hun lazer krijgen van een goed opgefokte 8v hoor! Vooral als er nog niets aan het blok gedaan is..
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

q01z wrote:
Bas_S wrote:
Drake wrote:Zet dan dat ding eerst wel op 0-100 km/h en de rollout uit ;) Lijkt mij stug dat een 8v harder loopt dan een 16v met meer vermogen/koppel en die krijgen ze in de uk al amper rond de 6.
Komt 'ie aan met een 16v met een miezerige 122pk :lol:
8 kleppers FTW! :twisted:
ik denk dat sommige 16v's behoorlijk op hun lazer krijgen van een goed opgefokte 8v hoor! Vooral als er nog niets aan het blok gedaan is..
Like duhuuuuhh :roll: captian obvious!

En verder heeft dat ding wel meer dan 122pk ook in zijn huidige config, succes met een 8v die ook standaard is wel eerlijk vergelijken ;).

Er zit zat potentie in een 8v maar een stock 16v met chip gaat al makkelijk over de 133pk heen daar moet je met een 8v aardig aan sleutelen. Maargoed echt serieus waren we toch niet aan het discuseren :wink: .

Zet die van ronald maar naast die van bas :lol: dat is eerlijk vergelijken als we dan toch gaan bitchen :twisted:
v.andriessen wrote: dat komt omdat de gemiddelde engels man 50kilo zwaarder is.... :D
Als ik naar het gemiddelde eetpatroon van een engelsman kijk (met name vroeg in de morgen) dan is dat aanzich wel een aannemelijke theorie :D

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Drake wrote: Zet die van ronald maar naast die van bas :lol: dat is eerlijk vergelijken als we dan toch gaan bitchen :twisted:
Laat hem komen dan :P Mja misschien leuk keertje een G-tech eraan te hangen. Aan de andere kant wat zeggen cijfertjes als je maar plezier hebt v/d AX :)
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Drake wrote:
q01z wrote:
Bas_S wrote:
Drake wrote:Zet dan dat ding eerst wel op 0-100 km/h en de rollout uit ;) Lijkt mij stug dat een 8v harder loopt dan een 16v met meer vermogen/koppel en die krijgen ze in de uk al amper rond de 6.
Komt 'ie aan met een 16v met een miezerige 122pk :lol:
8 kleppers FTW! :twisted:
ik denk dat sommige 16v's behoorlijk op hun lazer krijgen van een goed opgefokte 8v hoor! Vooral als er nog niets aan het blok gedaan is..
Like duhuuuuhh :roll: captian obvious!

En verder heeft dat ding wel meer dan 122pk ook in zijn huidige config, succes met een 8v die ook standaard is wel eerlijk vergelijken ;).

Er zit zat potentie in een 8v maar een stock 16v met chip gaat al makkelijk over de 133pk heen daar moet je met een 8v aardig aan sleutelen. Maargoed echt serieus waren we toch niet aan het discuseren :wink: .

Zet die van ronald maar naast die van bas :lol: dat is eerlijk vergelijken als we dan toch gaan bitchen :twisted:
v.andriessen wrote: dat komt omdat de gemiddelde engels man 50kilo zwaarder is.... :D
Als ik naar het gemiddelde eetpatroon van een engelsman kijk (met name vroeg in de morgen) dan is dat aanzich wel een aannemelijke theorie :D
en daar komt ook nog bij Chris, dat jij weer 20 kilo lichter bent dan de gemiddelde nederlander :wink:

is toch 70 kilo verschil.... :shock: :D Als dat geen verschil maakt... dan kunnen we alle superleggera's en rs'en de deur uit gooien!

p.s. wanneer zijn we op het forum serieus aan het discuseren dan? :shock:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Daarom strip ik ook een auto niet, is bij mij niet nodig ik compenseer al met mijzelf :lol:

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Drake wrote:Daarom strip ik ook een auto niet, is bij mij niet nodig ik compenseer al met mijzelf :lol:
:lol:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Post Reply