Ellen aka misswibbel (AX 1.4D First '93)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Locked
Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Hey Ellen, alweer gefeliciteerd! :verjaardag
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Gefeliciflaptaart! :D

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Beetje laat maar alsnog welkom :) , en weer een jaartje APK is altijd lekker, die van mij moet binnenkort :? .................spannend :!:
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik zal ff voor d'r bedanken :P

gisteren weer ff haar autootje geleend om met Sjoerd de grijze GT verder uit elkaar te halen. Nog een Oosterse 16-klepper lopen klieren op de snelweg, hij was een beetje verbaasd dat we 'm gewoon konden bijhouden volgens mij :lol:

oh ff vergeten. Ellen heeft ook ICE nu! :P 8-inch fullrangers in de hoedenplank, die ook voor de sub zorgen. Er komt ws nog een composetje voorin. Daarnaast heeft ze mijn oude blaupunkt radio.

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

kakanox wrote:gisteren weer ff haar autootje geleend om met Sjoerd de grijze GT verder uit elkaar te halen. Nog een Oosterse 16-klepper lopen klieren op de snelweg, hij was een beetje verbaasd dat we 'm gewoon konden bijhouden volgens mij :lol:


hmm ja, die ging ineens gas geven maar verdween na een paar km toch maar weer naar de rechter baan :roll: :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ben er eindelijk achter waarom ie met koude motor vaak zo stottert... Hij pakt wat valse lucht langs het inlaatspruitstuk af, daar is namelijk een stukje uit :(

Gelukkig heb ik er nog eentje liggen en die gaat er binnenkort op :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ennnn ik ben weer eens op een NFZ gestuit met slechts 70.000 km levenservaring, incl. computer enz.... grote kans dat die in dit AXje gaat komen ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ennnn ook voor Ellen 2 nieuwe voorbandjes. Nankang EX500 in 185/55R14. Ook hier dus geen superbandjes... maar gewoon wel goed genoeg denk ik.

Image
Kosten: 84.20 euro.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

kakanox wrote:Kosten: 84.20 euro.


Per wiel?
Ik heb voor 1 michelin 86 euro nog wat betaald, maar die zijn tenminste goed. Nooit besparen banden van een vaag merk...

Ik dacht trouwens dat ellen geen 1.6 zou krijgen?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

84.20 is voor 2 bandjes, en wat ik zo hoor om me heen (van Kevin en bekenden van z'n ouders die er ook op rijden) rijdt de Nankang EX500 best prima, ze maken alleen wat herrie. Ik neem een 1.6 omdat die onderin wat sneller is. de huidige 1.4 is behoorlijk piekerig, en de auto wordt dus zuiniger en fijner om te rijden voor me met een 1.6...

oops, niet uitgelogd :oops:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

kakanox wrote:84.20 is voor 2 bandjes, en wat ik zo hoor om me heen (van Kevin en bekenden van z'n ouders die er ook op rijden) rijdt de Nankang EX500 best prima, ze maken alleen wat herrie. Ik neem een 1.6 omdat die onderin wat sneller is. de huidige 1.4 is behoorlijk piekerig, en de auto wordt dus zuiniger en fijner om te rijden voor me met een 1.6...

oops, niet uitgelogd :oops:


ellen.. of kaka...

als je denkt zuiniger te gaan rijden.. met een 1.6 :roll: dan moet ik je denk ik teleurstellen.. Wil je zuiniger rijden neem dan een 1.1 :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Brutus wrote:
kakanox wrote:84.20 is voor 2 bandjes, en wat ik zo hoor om me heen (van Kevin en bekenden van z'n ouders die er ook op rijden) rijdt de Nankang EX500 best prima, ze maken alleen wat herrie. Ik neem een 1.6 omdat die onderin wat sneller is. de huidige 1.4 is behoorlijk piekerig, en de auto wordt dus zuiniger en fijner om te rijden voor me met een 1.6...

oops, niet uitgelogd :oops:


ellen.. of kaka...

als je denkt zuiniger te gaan rijden.. met een 1.6 :roll: dan moet ik je denk ik teleurstellen.. Wil je zuiniger rijden neem dan een 1.1 :D


Brutus, ik ben er nu zelf... en believe me, een originele NFZ (of zelfs NFT) loopt zuiniger dan een gekietelde KDY (1.4 monopoint). Multipoint is veel nauwkeuriger en efficienter, je moet 'm alleen dus niet gaan chippen...

Wat ook k*t werkt is 1.4 multipointinjectie op een 1.6 blok, daar gaat ie ook lekker van drinken.

Leuk voorbeeldje: Maat van me heeft een Corsa 2.0 16V met 240 pk, en zelfs die loopt 1:14-15 als je normaal rijdt... alleen niet op toeren jagen!

misswibbel
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 25
Joined: SunOct02, 2005 12:24:34 AM
Location: Omgeving Utrecht

Post by misswibbel »

Nou,

Kevin heeft morgen weer een leuke dag: flink klussen aan mijn autootje!! Gelukkig is die van hem zondag aan de beurt en moet ik dan ook weer aan de gang (Boenen :cry: ). Er wordt morgen voornamelijk even wat onderhoud gedaan, ook gaan de nieuwe voorbandjes eronder en krijg ik nieuwe remmen voor, want de AX bromt en trilt gigantisch als je een beetje stevig afremt.

Een blokje hebben we inmiddels ook gelokaliseerd, daar moeten we (lees: moet Kevin :lol: ) binnenkort 500 kilometer voor Duitsland in rijden. Helaas is het geen 1.6 geworden, maar een 1.4. Kevin zegt dat de AX daardoor wat langzamer wordt, maar ook zuiniger.
Ik heb in elk geval vernomen dat het een motorblokje is uit een Peugeot 206 van 2002, en dat die auto net 25000 kilometer gelopen had, dus het is denk ik de moeite van de investering wel waard.

En zolang ie betrouwbaar en zuinig is en 180+ kan... :D

Owja, de bandjes:

Image
Image
misswibbel @ 1:23 :lol:

courtesy of Kevin :lol:

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

25000 das nie veel or :o
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

euhmm, is die compound echt zo hard als dat ik denk dattie is? :shock:
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

die compound is niet zo heel hard. ze zitten er sinds vandaag onder en zijn fantastisch stil. Hebben minder grip dan de michelins achter, dat merk je wel, auto heeft iets meer de neiging om over de voorwieltjes te glijden nu. Mijn standaard testbochtje gaat nog steeds probleemloos met 115 op droog dus ik voorzie geen problemen... aangezien Ellen daar nooit boven de 70 komt lijkt me :D

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ze zijn ook nieuw, hou daar ook rekening mee, ze moeten eerst een beetje inslijten, dan zullen ze wel beter worden denk ik

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

IceByte wrote:Ze zijn ook nieuw, hou daar ook rekening mee, ze moeten eerst een beetje inslijten, dan zullen ze wel beter worden denk ik


nog beter? :P

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Jazekers!! Eerst de bandjes wat "opruwen" en gaan met die banaan :) , banden moeten idd eerst wat slijten voor ze optimaal zijn.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

heujjj...

Image

wibbeltje op de foto :D

Locked