Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

En duff met de benzinekosten opschepen zeker ;-)

Maar de velgen zijn zeker wel mooi, had ze graag op de mijne gezien anders, maar ik ben blij met wat ik momenteel heb. Behalve de hoeveelheid geld, da's namelijk nul :?

Ben benieuwd als ik je een volgende keer tegenkom :D
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

benzinekosten kunnen me niet rotten :lol: .

@ mnm, bouw je het er dan ook tegen meerprijs onder? dan mag je me altijd pb'en :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Tja, mij eigenlijk ook niet zoveel, maar wel als ik nu 1 op (waarschijnlijk) 12 haal terwijl ik als een bejaarde rij. Ik wordt verdacht vaak ingehaald de laatste paar dagen.......

Maar ik neem aan dat dat op te lossen is :-P

Denk dat ik (als ik een andere uitlaat heb) maar eens die oude ga opentrekken om te kijken wat nou precies het probleem veroorzaakt. Da's nu wel redelijk duidelijk; verstopping waardoor zwakkere/rotte delen in het staal zijn gaan lekken. Damn, hij maakt veel herrie, ik kreeg vanochtend bij de poort van m'n werk te horen dat er "misschien iets niet goed" was :roll: . Het zal toch niet :-P

Maar goed, als het nu dus een racemonster was waar ik vierkant de bocht mee door zou kunnen (en ook durven) en op z'n minst onder de 10 seconden mee op de 100 zit, tja.... Dan zou ik er geen probleem mee hebben.
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

@DuFF: ik had het over de hele Volcane hè, niet over het losse onderstel. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Eh... Ik dacht dat je het over je bandjes/velgen+bandjes had...

Je gaat toch niet de Volcane de deur uitdoen?
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zo, ik kom net uit de auto en wil meteen maar eens mijn bevindingen even wegschrijven:

Nieuw verschijnsel:
Toeren koude motor liggen ineens rond de 1800 toeren, terwijl hij 1500 hoort te draaien. Kan het zijn dat ie na 150 km ineens doorheeft dat het injectiehuis helemaal schoon is gemaakt? Het duurt ook veel langer voordat de toeren inzakken, misschien ivm de gaskabel die nog steeds even straks staat als met m'n oude bougiekabels? Ik zal nog even m'n bougies controleren, ik weet namelijk niet wat het effect is van remmenreiniger op de bougies. Maar zou me kunnen voorstellen dat dit wel wat ranzigheid achterlaat...

Ook stond mijn auto net even ergens anders geparkeerd en ik kom van achteren aanlopen. Zie ik ineens dat mijn rechter achterwiel gewoon een ander soort band op de velg heeft zitten dan de rest!
Meteen mijn vraag hierover; is dat apk ok? Ik neem aan van wel, velg is wel hetzelfde, dus ik denk dat de vorige eigenaar alleen rechts een nieuwe band nodig had voor de apk van vorig jaar april.

Ook wil ik eigenlijk nog een andere blower-knop. Momenteel is 1 dus uit en 0 stand 3. Wel heb ik tijdens het klooien gemerkt dat de eerste stand (die het eerst niet deed) het wel gewoon doet. Ben benieuwd of dat gewoon blijft werken met een andere schakelaar.


Straks maar weer aan de Clio prutsen, gaat voorlopig redelijk, behalve het overzetten van sommige onderdelen. Iemand bekend met een imbus van niet 6 hoeken maar 5 (met een mooi woord; de vorm van een pentagoon)? Zit een soort beschermkap over m'n remblokken die hiermee vastzitten. Remschijven wel helemaal perfect, na twee jaar rijden 12.5 mm dik, ipv 12.0 mm nieuw :shock:

We moeten nog even kijken hoe dat gaat lopen met die veren. Ik zie wel dat de veren van een diesel steviger zijn dan die van een 2.0l 16v, dus dat komt mooi uit. Verlaging zien we tzt wel weer, en of ik daat zoveel moeite voor wil doen bij de Clio? Doe het liever met de AX, is veel schattiger namelijk ;-)

Ik hoop wel snel klaar te zijn met de Clio, dan is er namelijk weer fijn ruimte voor de AX waar, zoals jullie wel weten, nog wel even iets aan gedaan mag worden. En misschien heeft iemand binnenkort zin om zelf even met z'n kar in de garage te komen staan? Altijd lekker en koffie in de buurt :)
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ok, als ik toch bezig ben met mijn eigen wie-is-wie te vullen;

Als ik in mijn vrij sta en het koppelingspedaal loslaat hoor ik dat er iets een klein beetje aanloopt. Marc zei op de vergadering al iets over het druklager (geloof ik). Als hij een bijgeluid maakt (je hoort de motor ook een paar toeren langzamer lopen, naar schatting zo'n 10 a 20 p/m), zit ie dan scheef, zit ie vast ofzo of moet er maar gewoon een nieuwe komen?

Zou het wel lekker vinden als ie dat niet meer doet, ik heb namelijk het idee dat als de motor loopt en met de koppeling omhoog dat de boel even iets te zinloos verslijt. Of is dit geen groots probleem?
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Pgoddijn wrote:Eh... Ik dacht dat je het over je bandjes/velgen+bandjes had...

Je gaat toch niet de Volcane de deur uitdoen?
De banden gaat sowieso opzouten.
Velgen (nog) niet. Zolang de Rallye velgen nog niet behandeld zijn, heb geen ander setje 4-gaats.

En w'rom zou ik de Volcane niet de deur uit doen als ik 't ding in huidige toestand echt niet kan uitstaan?
Maar maak je geen zorgen: 'k ga er net zo lang aan bezig zijn tot ik er ook weer :love7: op ben. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Precies, je gaat er gewoon net zolang aan klooien tot je er weer :love7: op bent ;-)

Maar je hebt zelf dat onderstel eronder gezet (met zowaar een miniscuul beetje hulp van mij en nog veel meer van anderen (waaronder Els enzo)). Dan moet je het ook oplossen. Anders weet ik ook niet wat er mis mee zou zijn, maar ik kan hier en daar zomaar wat gemist hebben hoor ;-)

Maar goed, ik kijk straks nog wel even door je wie-is-wie heen, maar als dit de enige reden is, waarom zet je de oude er niet weer onder?

En laten we daarna weer on-topic gaan, het gaat hier wel om mij hoor nono

... :twisted: ...
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Hahaha... Je hebt gelijk. :)

Dus de rest van 'the Volcane story' continues here!
Last edited by MNM(tm) on FriMar06, 2009 8:09:05 PM, edited 3 times in total.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en nog reclame maken voor jouw wie=wie ook, nu heb je peter zijn wie=wie toch echt vervuild :blabla
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mjah, ik wil óók aandacht. :twisted:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Nou, kan je krijgen, ik ga wel even spammen naar aanleiding van jouw advertentie :twisted:
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

En vanmiddag besloten dat de trip naar de Nurburgring even uitgesteld zal moeten worden. Niet ivm de AX, dus dat scheelt, heb ik meteen iets meer tijd om hem volledig goed te krijgen. Wel even een terugslag omdat de onderdelen van Mark helaas verdwenen zijn :| , maar dat zal me er niet van weerhouden om elk moment te besteden aan opknapperij. Behalve m'n werk en de grote leegte in m'n portemonnee natuurlijk :roll:

Nurburg zal ergens begin het najaar plaatsvinden...
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Nou, bij deze:

Bijna!
Image

En helemaal!
Image


Heel erg leuk natuurlijk dat hij de 110.000 heeft gehaald, maar binnen 50 km hierna ging het absoluut mis; momenteel mankeert er echt teveel aan om er nog normaal/veilig mee te kunnen rijden:

Achter remmerij gaar, koppeling gaar en uitlaat valt er ongeveer onder vandaan.


Dus ik ben even de huigelaar aan het uithangen en rij weer in een Clio rond. Alleen is het dit keer een benzine uitvoering.

Wat daar nog even snel aan moet gebeuren:

Dorpel rechtsachter lassen of vervangen
Veren voor vervangen (allebei afgebroken, dus eigenlijk gewoon verlaagd :-P )
Uitlaat (ja, ook kapot...)
Later nog wat aan de body gaatjes wegwerken
En ook hier komt een toerenteller in, wellicht degene die nu in de AX zit, gezien het andere dashboard wat in de AX komt.

Al gedaan:

Remschijven (gaar en op)
Remblokken (ook gaar en rechts helemaal door, gewoon onveilig)
Remblokken vervangen is overigens een kl*teklus, want je moet de hele klauw eruit trekken. Bij de AX is het gewoon pinnetjes weghalen en naar buiten trekken. Bij de Clio zit dit compleet dicht en moeten de schijven dus naar binnen worden geduwd (richting schijf dus).

Wat ik lekker vind aan de AX is dat dit soort dingen gewoon zoveel makkelijker gaan. Als je de schijf wilt vervangen haal je gewoon 1 blokje los en je kantelt hem er zo uit!


Als de Clio klaar is kan de garage voor de AX worden gebruikt zodat die weer helemaal in orde komt. Wat hoe dan ook, de AX is echt zoveel leuker!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pgoddijn wrote:
Als ik in mijn vrij sta en het koppelingspedaal loslaat hoor ik dat er iets een klein beetje aanloopt. Marc zei op de vergadering al iets over het druklager (geloof ik). Als hij een bijgeluid maakt (je hoort de motor ook een paar toeren langzamer lopen, naar schatting zo'n 10 a 20 p/m), zit ie dan scheef, zit ie vast ofzo of moet er maar gewoon een nieuwe komen?

Zou het wel lekker vinden als ie dat niet meer doet, ik heb namelijk het idee dat als de motor loopt en met de koppeling omhoog dat de boel even iets te zinloos verslijt. Of is dit geen groots probleem?
ach druklagertje, is dan gewoon aan t verslijten, maar dat gaat nog wel ff mee hoor.
Heel erg leuk natuurlijk dat hij de 110.000 heeft gehaald, maar binnen 50 km hierna ging het absoluut mis; momenteel mankeert er echt teveel aan om er nog normaal/veilig mee te kunnen rijden:

Achter remmerij gaar, koppeling gaar en uitlaat valt er ongeveer onder vandaan.
Peter, doet toch niet zo raar!! Achterremmerij moet je dan wel even fixen maar van een schrapend druklagertje en lekke uitlaat is je AX echt niet onveilig hoor. Dan kan je er gewoon nog duizende km's mee maken,

Die koppeling had ik al gezegt toch ik er in reed, maar daar is de ax niet minder om :roll: Heeft de TRS de 2 jaar dat ik hem had consequent gedaan maar reed er niet minder om hoor.
Uitlaat is al helemaal een 'booeeiieenndddd' gevalletje, en zoiezo is dat iets wat heeeel makkelijk te regelen is ;)
Als ie er bijna onderuit valt is dat dus nog niet gebeurd dus kan je er nog mee rijden ;) En dont worry, a zo snel gebeurd dat niet en b dat merk je snel genoeg :D

En zelfs die achterremmen, haal die achterremmen open, kijk wat er verkeerd zit en klaar. Als die remcilinder stroef gaat, jammer! harder trappen. En anders, stop met zeuren en regel 2 remcilinders, monteer het, probleem over :D Niet verder over nadenken ofzo, zoveel remmen die achterremmen toch niet.

Dat je trouwens 2 verschillende achterbanden hebt verklaard waarom ik hem zo vond slingeren. Dat is regelrecht APK afkeur, trouwens.

maar echt peter, je maakt een probleem van dingen die alle ax eigenaren zon beetje hebben en maar weinige uberhaupt doorhebben :P
[/quote]
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Kijk, da's ff goed duidelijk toegesproken! ;)

Achterremmen reviseren is peanuts, uitlaat vervangen ook.
Alleen druklager vervangen is een serieus klotewerk, moet ik toegeven.
Maar zoals Grietje al zei: d'r zijn er meer die met dat 'euvel' rondrijden en dat de komende honderden kilometers ook nog blijven doen.
Het ligt dan alleen nog maar aan je eigen ergernis-grens hoe snel je die wilt gaan vervangen. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

[quote="grietje"]
ach druklagertje, is dan gewoon aan t verslijten, maar dat gaat nog wel ff mee hoor.
[quote]

Ik weet het, ik ben goed in understatements maken. Misschien is het duidelijker als ik zeg dat als ik in z'n achteruit wil dat ik dan maar gewoon beter de motor kan afzetten? Anders moet ik hem er gewoon inrammen en dat klinkt ook niet zo lekker. Heb al mazzel als ik hem daarna weer in z'n 1 krijg, maar ook als ik op een rood stoplicht kom afrijden, dan duw ik alvast (soms ff weer loslaten en nog een keer proberen tijdens het afremmen) en dan wil het vaak gewoon niet. Dus is het regelmatig wegrijden in z'n 2. Kortom, hij ontkoppeld gewoon niet helemaal meer, maar ik had er eerst geen last van, alleen dat ie een beetje herrie maakte met pedaal los in z'n vrij. Maar ook logisch dat ie dat nu dus niet meer doet :-P

Voor de rest, remmerij is gewoon vervangen. Begin eindelijk weer een beetje geld over te houden (fijn) maar dat komt eigenlijk alleen maar omdat ik geen tijd heb om het uit te geven. Maar ik ga gewoon niet een lange afstand rijden op de snelweg als ik weet dat mijn linker achterrem het niet doet, gewoon zinloos onveilig. Ook maakt het een #$%^ herrie in de auto door de uitlaat, en da's heel erg vermoeiend.

Als de Clio klaar is heb ik iig een auto die het gewoon doet, dan kan ik rustig, zonder gehaast of paniek (aaargl, ik moet er morgen mee naar m'n werk en hij doet het niet!!!) aan de AX werken. Da's gewoon even piece of mind die ik momenteel nodig heb / uberhaupt wel kan gebruiken.

Zoals ik al eerder zei: "de AX blijft!", maar ik moet eerst zorgen dat de dingen die eraan moeten gebeuren, gedaan kunnen worden (geld, onderdelen, tijd). Maar dat komt langzaam maar (hopelijk) zeker aanzetten.

Oh, en niet verder over nadenken, ik doe mijn best, maar da's gewoon iets wat ik gewoon niet kan (algemene 'Peter'-afwijking ofzo). Maar goed nieuws, is al veel minder dan een paar jaar geleden ;-) (god, what a freak I must have been, right?)...

Overigens, ik durf met toch niet met een Clio op een bijeenkomst te vertonen!
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

elk axje heeft wel een rammeltje, maar zorg iig dat de remmen goed functioneren.
als je wil kun je wel een stukje in mijn ax rijden, daar zit een nieuw druklager enz in, dan weet je waar je het voor doet. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hm, is een beetje uit de buurt.... Maar ga het zeker een keertje doen. Maar de Clio heeft ook een goed druklager hoor ;-)

Wel k*t trouwens dat ik vanochtend dus thuis kwam, dat hele verhaal had getypt en vergeet erbij te zetten dat ik bij het parkeren op m'n zelfgemaakte oprit m'n uitlaat er half af heb gereden... Hopelijk niet al te ver naar voren, dan is het namelijk gewoon makkelijk bij het verwisselen :D

Straks laatste dingen aan den Clio, maar ben blij als ie ok is. Maar waar ik wel blij mee ben is dat ik er geen geld in hoef te steken als het gaat om onderdelen, die hebben we nog zat!
Image

Post Reply