Benjamin aka Benny666 (AX 1.1 TE '91 rood)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

Benjamin :verjaardag ene :occasion5:
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Afgelopen vrijdag reed ik toevallig langs de P-plaats van Nieuwegein. Dus ik dacht, goh, laat ik mijn AXje even op de foto zetten. Zie resultaat:

Image

Ik was onderweg naar het safaripark de Beekse Bergen. Eenmaal aangekomen, gemerkt dat kamelen ook 'schoonheid' zien in AX-jes. Foto's spreken meer dan 1.000 woorden, kijk maar:

Image

Image
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Lekker poetsen

Post by benny666 »

Het rode AX-je heeft weer een aantal lekkere cadeautjes ontvangen, waaronder:
- Nieuwe olie;
- Nieuwe koelvloeistof;
- Nieuwe oliefilter;
- Nieuwe luchtfilter;
- Nieuwe verdelerkap + rotor;
- vier nieuwe sparkplugggz.

Daarnaast ook nog even een heerlijke poetsbeurt, zie foto's:

Image

Image
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Kijk, een beurtje en de AX staat weer helemaal te glimmen van genoegen!
Schitterende foto met de kameel en de AX ook.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Glimt behooorlijk :D!!!

Velgen staan hem wel bruut, ga je de wielkasten nog afwerken?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Allereerst bedankt!

De wielkasten wil ik nog wel afwerken, maar ik heb nog geen idee wat ik ermee ga doen. Iemand misschien ideeën?
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

benny666 wrote:Allereerst bedankt!

De wielkasten wil ik nog wel afwerken, maar ik heb nog geen idee wat ik ermee ga doen. Iemand misschien ideeën?
ritje Malysië en een skirtsetje van een Proton Tiara zoeken (je zou wel uniek zijn :P) -> KLIK

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

en vergeet de grille niet. Oh ja: ze rijden ook in Roemenië.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

kevin.broke wrote:en vergeet de grille niet.
Zal de motorkap ook mee moeten want die is ook een stukje korter ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

heb je geen slijptol dan? :P

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

ik vind ´t wel bruut zo... cker in combinatie met de prachtige velgen :)!! Die zijn echt vet! 'Gewoon' verbreed staal?

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Jep, gewoon verbreed staal, 13". Gekocht op de meeting in Nieuwegein, van Grietje.

En een skirtsetje was al mijn plan in beginsel, maar hard to get voor een 5-drs. Wellicht kom ik er ooit een tegen ergens. Ik heb wel eens ooit een halve skirtset gevonden op een sloop. 'T was alleen de rechter of linker helft, helaas.
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Snik, Snik, Snik.

Het tuig in Groningen ben ik nu helemaal klaar mee!!

Voetstappen over de complete auto, deuk in de motorkap en kijk:

Image

M'n vleugeltje helemaal naar te kl*te!! Heeft iemand nog een over, kleur is niet van belang. Ik ben vandaag al langs 3 verschillende slopen gegaan, maar geen succes.
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Echt ongelofelijk dit!
Jammer dat je dat soort tuig nooit eens in actie ziet, dan zou je ze toch wat aandoen? :evil:
Succes met de herstelwerkzaamheden, vette AX trouwens!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Wat een tifus streek zeg... sjeesussss :?

Asociaal... wat gaat in dit soort mensen om joh :? :shock:

Spoiler heb ik wel (grijs), kan ik morgen op de post doen voor je als je wilt. Kost 3 tientjes, verzenden volgens mij 6eu ofzo.

Pb maar!

Sterkte man, en succes met het herstel!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Dat suckt echt wel héél zwaar! Helaas valt er tegen dit soort ****** maar weinig te doen :evil:

Succes met het herstel!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

we zouden een stille tocht moeten houden :( wat een gore flauwe kul
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Joost wrote:we zouden een stille tocht moeten houden :( wat een gore flauwe kul
Tja, je zou het bijna doen. Ik hoop morgen een nieuwe spoiler te halen.

Zondag was ik lekker aan het scheuren in Groningen en opeens slaat de motor af. Starten had geen zin, de bougies kregen geen vonk meer. De elec. stekkers die naar de bobine lopen gaven wel stroom maar van de bobine naar de verdeler niet meer. Ik wist niet of dit aan de bobine lag, of de computer of misschien is die sensor die meet of de krukas draait. Ik zondag de auto van Groningen naar Marum geleept. (Brrrrrrr, KOUD) Ongeveer 30 km, met dank aan Freekcorsa.

Maandagavond het hele forum afgezocht naar leden met het zelfde probleem. Bijna niet te vinden, maar toch een paar mensen die geen vonk hadden, maar wel benzine. Probleem bij allen?? ONTSTEKING of BOBINE. Dus ik dacht, kom laat ik deze allebei vervangen.

Dinsdag naar de sloop gegaan en een andere ontsteking en bobine uit een AX image 1.1 gehaald (25 euro) en in m'n AX gezet en BBrrrOEM. YesYesYes, als een zonnetje!! Wel nadat ik een extra accu had aangeloten, mijn eigen accu was leeg van het slepen met verlichting aan. :P

Ik mis alleen m'n spoilertje. Nu heeft m'n AX twee van die stompjes aan de achterkant. Het is nu net een invalide. Nog even geduld hebben dus. Bedankt voor alle sterkte wensen.
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

't is alweer een tijdje geleden, maar ik spotte vandaag mijn eigen AX op google streetview. Ik dacht direct aan het forum. Vandaar dit bericht. M'n ax doet de laatste tijd heel raar, vrijdag haal ik een nieuwe mono-unit. Met de hoop dat dan alles over is. Hier nog even een screenshot van de AX in streetview + active link:
Image
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Op vrijdag 12 en zaterdag 13 juni 2009 is de AX weer een beetje opgeknapt. De achterschermen waren vrij ver opgegeten door zijn grootste vijand: ROEST. Een week eerder had ik de delen met roest al verwijderd en nu kwamen eindelijk de nieuwe stukjes staal erin. Eerst even de lasplek schoon slijpen.

Het lassen viel niet mee, omdat ook bodem achter de achterlichten eruit geroest was. De bekabeling van de achterlichten werd hierdoor ook nat tijdens het rijden. Nadat een stukje staal op maat geknipt en verbogen was, kon het lasapparaat zijn werk doen. Tussendoor lekker blussen met de plantenspuit en hameren met de hamer. Hieronder zie hier op de voor- en na foto’s:

Een dag later was de koppakking aan de beurt. We begonnen rond een uur of half elf en we waren om vijf uur ’s middags helemaal klaar. Poeehhh, wat een werk. Gelukkig ging alles voortvarend en waren er geen problemen. Mijn schudbord is weer schoon en rood en de pakking is vervangen. De oude pakking was lek, waardoor er olie vermengde met de koelvloeistof. De lek veroorzaakte ook overdruk op het koelvloeistofsysteem en dat leidde tot veel verlies van koelvloeistof en oververhitting. Hieronder is de oude pakking te zien. Aan de distributiezijde is veel olie te zien. De verbinding tussen de leidingen van de olie en de koelvloeistof waren vermengd met elkaar. De cilinders zijn wel met rust gelaten.

Michel heeft de kop even lekker schoongemaakt en toen mocht Jan schuren.
De nieuwe koppakking op het blok gelegd, nadat ook het blok door Jan was geschuurd.

Nu is de koppakking vervangen en is de koelvloeistof weer schoon. Missie geslaagd, kun je wel zeggen. Toch is dit niet zo. Het AX-je loopt beroerd, krijgt te veel benzine en er komt extreem zwarte rook uit de uitlaat. Verder is ‘ie wel veel stiller. De kleppen klinken erg goed, zover ik kan horen. De zwarte rook duid op te veel benzine, heb ik me laten vertellen ( zelfs de olie ruikt naar benzine.) De ontsteking staat op tijd en er is ook een goede vonk. Benzine genoeg en zover ik weet is er ook genoeg zuurstof. Wellicht een sensor die niet of verkeerd is aangesloten of misschien wel kapot is. De BDPsensor niet denk ik. Anders zou de AX helemaal niet starten en blijven lopen. Toch start 'ie wel soms erg goed, maar soms ook pas na 8 keer starten. De lambda heb ik eerder vervangen.Kan de temperatuursensor ook deze problemen geven? De controlelamp in de dashboard gaat namelijk ook niet meer aan, na de vervanging. Kan het een met het ander in verband staan? Ik hoop dat jullie expertise hieraan kan bijdragen.
Last edited by benny666 on TueJun16, 2009 1:03:44 PM, edited 1 time in total.
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

Post Reply