Paulus aka Citrosan Groene Volcane '95 1.6

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Als ie koud is dan loopt ie nog niet lekker, maar als ie warm is..........heerlijk.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Waar zal ik eens beginnen??

Zoals jullie weten heeft cindy een behoorlijk smetteloze Spot die heerlijk rijdt en technisch dik in orde is en daar ben ik behoorlijk jaloers op :wink:
Aangezien dat dat met de TGS wat lastiger wordt om te bereiken hebben we besloten om vanaf nul te beginnen, dus moest er een hele strakke iig roest vrije AX komen en dat is nagenoeg gelukt, ja iid niet helemaal.
Na een paar AXen te hebben bekeken stond er een goede kans hebber in Hengelo, na wat Mail wisseling met de eigenaar maar besloten om eens te gaan kijken, het was immers een zeer nette AX op de foto's.
Zaterdag ochtend samen met MRBBQ naar Hengelo gereden (in zijn nieuwe C3 :D ) en daar aangekomen zag ik wat op straat liggen, een kunstof kapje, even op pakken en netjes aan de kant leggen, ehm sjips het is de spiegelkap van de AX, de AX goed bekeken, heeft er iemand dus tegenaan gereden, dikke kras vanaf het achterscherm tot over de deur en schade op het voorscherm, flink balen dus en de eigenaar wist nog van niks :? eerst maar even gaan melden en das niet leuk hoor.
Michel, de eigenaar dacht dus gelijk dat wij zouden afhaken, maar ik wou toch eerst de auto bekijken en dat is niet voor niks geweest :wink:
Maar de achterrem zat ook nog vast en voor een proefrit moest dit wel gefixt worden, na veel denken en overleggen kwam Michel met een prijs die ik reëel vond en dus hebben we de achterrem in orde gamaakt (remvoeringen waren los geraakt) en na de kleine proefrit besloten om hem mee te nemen.
Alleen door het "lange" stil staan van de auto hadden we nog wat last van geluidjes op de terugweg ( roest op de remmen maakt echt een nijdig geluidje) maar eenmaal op de snelweg kwamen we tot de conclusie dat het een HELE lekkere auto is, de auto rijdt heerlijk stil spoort goed en is zuinig, 120 km/u in een Volcane is een genot.
Ook de versnellingsbak en motor zijn dik in orde zo ook de dempers wat een auto :D , we zijn wel even bij een tankstation gestopt om de bandenspanning te controleren, ons vermoeden was een te hoge bandenspanning, nou dat klopte wel, voor 3.5 bar achter 3.2 bar, dat is echt te veel :roll:
Dus dit netjes laten zakken naar 1.9 en de auto is een stuk minder nerveus.
Een heerlijke terugreis gehad zonder problemen, de km's vlogen voorbij zeker als je aan het genieten bent.
Ow ja we hebben ook nog wat plaatjes geschoten :wink:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Dat was de schade, gelukkig hebben we de deur kunnen redden, flink aan de poets geweest en je ziet er echt niks meer van :hello1:
Blijft nog wel over dat in het achterscherm een vervelende deuk zit en het spatscherm een flinke kras, dus dat gaat wel wat kosten.

Roest achter de koplampen, nou ja roest, heel goed te herstellen dus.
Image
Image

Lekker orgineel.
Image
Best droog.
Image
Beetje "zweet"
Image
Vandaar de oase van rust.
Image
Net interieur, wel een plekje op de achterbank, ach.
Image
Eigenlijk wel netjes, zo'n mat zwarte radio.
Image
Er is al iemand begonnen met poetsen :lol:
Image

Na het wassen :shock:
Image
Image
Image

En Pierre wat zit er achter wieldop nummer 2

Image
Een orgineel naafkapje (gelukkig maal 4)
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Leuke basis inderdaad :) Proficiat!

Maareuh, je TGS is toch best in goeie staat? Is deze voor erbij, of ter vervanging? Ik snap het denk ik niet zo goed :P

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Die volcane is een sport uitvoering.... d'r zit een tennisbal op de tekhaak :wink:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

citrofenwick wrote: Maareuh, je TGS is toch best in goeie staat? Is deze voor erbij, of ter vervanging? Ik snap het denk ik niet zo goed :P
idem :?:
maar wel proficiat :D (y)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gave auto Paulus! :D goed bezig dat je zo snel doorgepakt hebt na de ondervindingen pas..

ben benieuwd wat je ervan gaat maken :)
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Je kunt het ook niet laten he?! ;)
Mooie nieuwe aanwinst!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Mooi hoor!
Veel plezier ermee!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Mooie volcane, en precies, een volcane horen geen wieldoppen op, dan zie je namelijk die leuke naafdoppen niet.

Zonde van de schade :x , wel leuk om te zien dat het veroorzaakt is door een blauwe auto/scooter/iets.

Er zitten nergens volcane logo's zie ik dat goed ?
Er zouden namelijk volcane stickers of logo's op de zijschermen kunnen zitten, op de dorpels, of op de achterklep.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

:roll: hmmmmmm.... ik krijg concurrentie met het record "meeste axjes op naam gehad" .... misch. moet ik ook maar weer eens rondkijken :wink: :lol:

Gefeliciteerd paul ..... hopelijk is de schade voor weinig te repareren...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Veel plezier met de wagen :D

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

leuk Paul! Komt hier dan de 1.6 in te liggen en alle upgrades van de TGS hierop?

Rock's wrote::roll: hmmmmmm.... ik krijg concurrentie met het record "meeste axjes op naam gehad"
ik blijf steken op 12, maar misschien mis ik er dan nog eentje waar ik geen foto's van heb.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Hey, je zat bijna in onze achtertuin :-) Kom de volgende keer op de koffie ofzo :D We hadden nog wel een stukje boterkoek over :D

Gefeliciteerd met de aankoop! Ben inderdaad ook benieuwd wat er met de ander mis was....

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Paul gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Leuke AX Paulus 8)
Het wordt wel druk op de oprit zo. :lol:

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Wat er mis is met de TGS, voor een perfectionist , te veel :wink:
ik heb al wat laswerk aan de auto gedaan en dat is goed maar er zit nog meer laswerk aan te komen op plekken waar ik me sterk van af vraag of dat op lange termijn wel goed is.
Bijvoorbeeld aan de bijrijderskant heb je de velsrand van de kokerbalk, deze is over 30-40 cm ipv 5mm 15mm dik, door de roest dus.
Ook zit er daar een gat in de bodem en waar het subframe begint zit ook een rotte plek op het subframe.
De auto heeft een keer schade gehad en er is toen door de vorige eigenaar een ander front in gelast, het zit vast maar vraag niet hoe, de bodemplaat heeft ie ook flink geraakt.
Daarbij komt ook nog eens dat ik de 1.6 niet goed lopend krijg en dat is een behoorlijke ergernis, kans is groot dat dit project stopt.
Moet ook nog wat spuiten, de achterskirts, maar deze zitten ook gekit, waar ik dus een hekel aan heb, wil ik een spatscherm los halen wordt dat erg lastig.
De auto ziet er absoluut niet slecht uit maar te veel werk voor een niet orginele auto, mijn inziens :wink:
De auto gaat ook uit elkaar, ik ga geen "rot" chassis verkopen.

Begrijpen jullie het wat beter nu?

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Rock's wrote::roll: hmmmmmm.... ik krijg concurrentie met het record "meeste axjes op naam gehad" .... misch. moet ik ook maar weer eens rondkijken :wink: :lol:

Gefeliciteerd paul ..... hopelijk is de schade voor weinig te repareren...
Dit is voor Paul pas de tweede......de rest ben ik schuldig aan!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Kijk, dat verklaard het telefoontje :)

Mooie nieuwe aanwinst Paul, ben erg benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen en wat het resultaat wordt. Heel veel succes!
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Netjes paul, eventueel heb ik nog een groen stukje skirt mocht je de kleur alsmede de skirts orgineel willen houden :wink: .

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Citrosan wrote:Wat er mis is met de TGS, voor een perfectionist , te veel :wink:
ik heb al wat laswerk aan de auto gedaan en dat is goed maar er zit nog meer laswerk aan te komen op plekken waar ik me sterk van af vraag of dat op lange termijn wel goed is.
Bijvoorbeeld aan de bijrijderskant heb je de velsrand van de kokerbalk, deze is over 30-40 cm ipv 5mm 15mm dik, door de roest dus.
Ook zit er daar een gat in de bodem en waar het subframe begint zit ook een rotte plek op het subframe.
De auto heeft een keer schade gehad en er is toen door de vorige eigenaar een ander front in gelast, het zit vast maar vraag niet hoe, de bodemplaat heeft ie ook flink geraakt.
Daarbij komt ook nog eens dat ik de 1.6 niet goed lopend krijg en dat is een behoorlijke ergernis, kans is groot dat dit project stopt.
Moet ook nog wat spuiten, de achterskirts, maar deze zitten ook gekit, waar ik dus een hekel aan heb, wil ik een spatscherm los halen wordt dat erg lastig.
De auto ziet er absoluut niet slecht uit maar te veel werk voor een niet orginele auto, mijn inziens :wink:
De auto gaat ook uit elkaar, ik ga geen "rot" chassis verkopen.

Begrijpen jullie het wat beter nu?
yup, volledig
Roest op die plekken is echt niet goed :(

succes iig met de ombouw van de volcane :)

Post Reply