Bas aka Bas_S (AX GTI '93) Beste auto OOIT!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Er moet toch een leuke grap te verzinnen zijn met al die APK's, alvast voor volgend jaar? :)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

een vraagje: wat je verteld over het v-tec effect komt me iets te bekend voor.

welke kop en nokkenas zitten er op die 1.6? is dat ook het setje wat wat al eerder vast heeft gezeten aan dit injectiesysteem?

indien ja dan weet ook iets meer over het motorkarakter wat het oplevert, dat is inderdaad tot ruim 3000 toeren erg tam en dan komt er wel e.e.a. los.
P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Nokkenas en cilinderkop komen bij Sander vandaan... volgens mij was de nokkenas vrij scherp :lol:
Volgens mij had hij het bij jou vandaan, weet jij er wat meer info over?
Dit was de bankuitdraai na remap van het 1.4 syteem op het blokje:
Image
Heleboel koppel rond de 3000 toeren, maximum vermogen bij 6600 toeren.. dat ding is perfect 8)

Klopt het dat dit magnetti systeem het mengsel veel beter bijregelt? Na een avondje scheuren rijd 'ie stukken beter.
(benzine die al een half jaar in de tank zit helpt ook niet mee)
Altijd meer PK's dan jou!

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

Bas_S wrote: Klopt het dat dit magnetti systeem het mengsel veel beter bijregelt? Na een avondje scheuren rijd 'ie stukken beter.
(benzine die al een half jaar in de tank zit helpt ook niet mee)
die is niet meer zo LANGZAAM als je eerst had gezegd tegen me? :lol:

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Juist, eens even spitten in mijn geheugen:

nokkenas is inderdaad redelijk scherp, is volgens mij een 283 gr. die kop is geflowd en meer dan maximaal afgevlakt.

Er zaten zwaardere veren in en de nokkenaslagers zijn op maat gemaakt voor deze nokkenas met de kop op een onderblok vastgezet met het voorgeschreven koppel, lijnboren dus. de nokkenas heeft dus een maat grotere lagers dan normaal, wisselen met standaard is er niet bij.
De kop was bedoeld voor Rally gebruik, maar kwam niet meer door de KNAF keuring :wink:

Dat MM systeem heeft een klopsensor en zoekt na wat aandringen redelijk goed de grenzen van het blok op, niet zo vreemd als je bedenkt dat hiermee een 1.3 tje ruim 100pk oplevert met een kat er achter. De vervroeginscurve zal niet helemaal kloppen, daar is zonder remap niet zo heel veel aan te doen. Het is wel een slim plan er iets meer benzinedruk of wat meer flowende injectoren in te zetten.

Een nadeel van het 1.3 rally systeem tov het 1.4 gti is de vormgeving van de inlaatkanalen, die zijn wat aan de korte kant. hierdoor mis je onderin wat luchtsnelheid en daarmee koppel opbouw. Eenmaal op gang laat het Rally systeem meer lucht door en heb je meer top end vermogen.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Die klepveren heb ik wel vervangen voor andere, ik weet niet precies welke erin zaten, volgens mij 1.4 veren oid. (deze zijn sterker dan die van een 1.6). Er zit nu een setje in van piper cams.

Ik denk ook dat die 1.3 injectoren een beetje op z'n eind lopen...
Al 130PK met dat Bosch systeem (dat zijn 155cc/min injectoren) en nu bij dat 1.3 systeem is het de bedoeling hetzelfde vermogen eruit te persen(eigenlijk meer...), maar die injectoren zijn maar 150cc/min. (of 173cc@4bar ;))
Maarja... voor 130 a 140pk zou je eigenlijk rond de 200cc/min moeten zitten wil je een beetje een normale duty-cycle(80%) hebben.

Of heb ik het verkeerd?
Altijd meer PK's dan jou!

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Heb nog wel wat setjes injectoren liggen.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Ik heb een setje injectoren :roll:
Bosch 0-280-150-762 213.9 cc/min...
Ik denk dat ze iets te groot zijn... :(

Ze komen uit een ZX 1.9i volcane, maar zitten ook in de BX 16v en de 205 GTI.

Dus andere zijn nogsteeds welkom :)
Altijd meer PK's dan jou!

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

dan combineer je deze toch met de drukregelaar die origineel op de 1.3 zat, net iets lagere druk dus iets minder opbrengst.

P. :) (die nog een heleboel landrover spul opzij moet zetten om bij de la met injectiespul te komen)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Er reed iets in de weg :twisted:
http://www.youtube.com/watch?v=Bce5hOQwLp8
Fiesta ST...
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Wat een heeerlijke sound!!!

EDIT: Ik zal volgende keer eerst ff kijken wie z'n WIE=WIE 't is... :oops:
Last edited by Mastenhose on SatApr17, 2010 1:31:00 AM, edited 1 time in total.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Dat klinkt echt nice ja.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Image
8)
Image
:twisted:

En ik heb een nieuw potje:
Image
Altijd meer PK's dan jou!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Dat ziet er een stuk beter uit Bas (Y)
Image Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nu gaattie vast harder :)
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

OEH Mooi Logo heb je op de kop getikt :D

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

bas fukker,

waar heb jij die mooie Citroën sticker vandaan???????
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ziet eruit alsof 't erop hoort!

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

mooi tankje zeg! :D
Image Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Hey Bas,

Heb de laatste ehm... 100 jaar niet zoveel wie=wie's meer gelezen maar moest met jouw titel toch wel even komen kijken. Mooi project, en mooie uitvoering! En feli met je APK nog :)
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply