Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Dat schijnt nu juist niet zo te zijn :) bochtengedrag is zelfs in de korte bochten neutraal, maar ik zal het zelf zien hij zal niet zo wenbaar zijn als de 106. Het houd wel in dat de auto stabieler is maar deze staat ook bekend net zo gevaarlijk/leuk te zijn bij gas los in een bocht :lol: dezelfde karakstiek als een 106. Ander voordeel is dat deze net zo hard/harder de bocht om gaat zonder dat ik het comfort compleet moet laten verdwijnen.
En hij is nog niet weg hoor, een goed vrijblijvend bod is trouwens altijd welkom, maar verwacht niet dat hij voor een habbekrats weggaat dat zou ook raar zijn gezien de modificaties en de staat van de auto.het is meer de bedoeling dat een liefhebber hem koopt dan iemand die het ding gaat afraggen.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ik wil je best een bod doen tegen de tijd dat ie weggaat. en ik zal hem met liefde behandelen. Ook kan je hem dan nog eens tegenkomen :wink:

enne, liefhebber?? Ik heb posters van je 106-je boven m'n bed hangen :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

een 306 presteert in lange bochten beter idd :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Browny wrote:ik wil je best een bod doen tegen de tijd dat ie weggaat. en ik zal hem met liefde behandelen. Ook kan je hem dan nog eens tegenkomen :wink:

enne, liefhebber?? Ik heb posters van je 106-je boven m'n bed hangen :wink:


Jij mag gerust een bod doen :) , en wanneer hij weggaat ? wanneer een andere liefhebber hem wilt hebben dat is heel simpel ik heb wel een bedrag in hoofd en wellicht dat we op een lijn zitten ik verwacht wel dat ik zelf redelijk veel verlies draai ik kan niet gaan vragen wat het echt allemaal gekost heeft. Hij kan trouwens in 2 versies weggaan met of zonder opties en daar zit een behoorlijk prijsverschil in.

ik ga dan bij wijze van een paar maandjes rustig een brikkie rijden en rustig zoeken.

maar ik ga eerst zondag een 306 gti echt rijden, eerst zien wat het nu echt is :) mischien vind ik het wel helemaal niks en dan blijft de 106 gezien ik geen andere opties heb gezien die echt voor mij beter zijn.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ik heb geen haast, het gt-tje rijdt goed.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ondanks dat de auto te koop staat vandaag de wielen met nieuwe bandjes weer teruggeplaatst. Zolang ik zelf met de auto rijd moet hij gewoon in perfecte staat blijven plus dat het voor de verkoop ook gunstiger is.

Image

volgende week ga ik de aandrijfas nog vervangen en tja dan hoef ik er eigenlijk niets meer aan de doen (de as is eigenlijk nog goed maar bij optrekken als je wegrijd geeft deze soms een knakje, kan geen kwaad maar het hoord ook niet.)

nadeel met dit weer is wel dat ik om de week de auto moet wassen ivm ik een hekel aan pekel heb en de velgen netjes wil houden.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Als ik de ax niet had gekocht was je hem zkr kwijt geweest! Net onderhouden 106...
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Zoals de titel al aangeeft heb ik een bakje erbij, een tijdelijk auto voor als de 106 weg is.

1.1 first uit 93
Hij is knalrood met de bumpers in kleur orgineel dakraam e.d
4 bak en echt geen luxe verder. heeft net nieuwe banden dynamo en wat andere dingetjes, en nog 4 maanden apk.

was 50 euro :lol: maar de koppaking ligt er finaal uit en wellicht mischien zelfs een drijstanglager maar dat is zeer lastig te horen op deze manier (ding klinkt als een traktor en heeft op 1 cylinder geen compressie meer, water spuit er ook meteen weer uit als je er wat in doet).'
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:12:08 PM, edited 1 time in total.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Feli, heb je wat te doen in de laatste week kerstvakantie ;)
Neem je je nieuwe aanwinst mee naar de frikadellenmeeting?

Ik wist trouwens niet dat de type2 nog met een vierbak was geleverd.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

geen idee, als het ding dan rijd wel, mits het een beetje ook meezit.

wat ik zelf niet wist is dat een 1.1 met 4 bak geleverd was, dacht alleen 1.0 dingen, wel raar gezien het ding als optie bumpers in kleur heeft en een luxe orgineel dakraam. had dan een 5 bak genomen :lol:

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Zozo, je hebt een leuke opvolger gekocht voor je 106.. ben je de snelheid zat?

ennuh 1.0 dingen?? :twisted: hallo zeg :?

vijfbak of vierbak maakt toch geen rochel uit.. allebei 4000 toeren bij 120...
Zie het voordeel ervan in: scheelt een keer schakelen, dus minder slijtage van je kopping en schakelarm.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

de 1.1 van me zusje heeft ook gewoon een 4 bak :lol: is een first class uit 1992 met erg weinig km's
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Glenn@nl wrote:Zozo, je hebt een leuke opvolger gekocht voor je 106.. ben je de snelheid zat?


Nee :lol: integendeel , dit is als tijdelijke auto tot de opvolger van de 106 er is en dat kan wel aardig wat maanden gaan duren.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:12:25 PM, edited 1 time in total.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik ben erg benieuwd wat de opvolger moet gaan worden van je 106. Krijgen we het al te horen, of moeten we wachten tot er 1 bij je voor de deur staat?

En ja, als je 1x een AX hebt gehad, dan kun je niet meer zonder ;)
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ik hou het liever nog als een verassing, ik kan wel details gaan geven maar ik denk dat de meeste dan snel doorhebben wat het is. zelfs als ik al zeg wat de kleur is dan weten de meeste al wat ik bedoel :lol:

het is wel iets met hetzelfde karakter als de 106 maar geen 306,zx,clio e.d.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:lol: niet stiekem de motor omwisselen tussen die twee PSA-dreumessen he ;)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Leuk, een ax-je erbij voor de deur! Weer lekker wat te knutselen!!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

en..... mijn vermoeden was juist, blok is naar de kl*te.

hij is op de 1e en 2e cylinder zo heet geweest dat de zuigerveren zijn gaan inlopen op de cylinderwand, ofwel doorgereden terwijl hij al niet goed was.

goed nu maar een ander blokje zoeken :(

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Staat op marktplaats een GT blok in Zoetermeer, gratis af te halen!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Gebeld is een gtcarb blok!, ik kan er vrij weinig mee dus ik heb gevraagt of hij het blok hier neer kan zetten, ik denk dat arne er b.v wel wat mee kan. Nu is een GT carb blok wat zeldzamer en alleen daarvoor zou ik hem al ophalen, maar ik liever dat iemand die er echt wat meer gaat doen hem neemt.

Edit: zie aangeboden topic

1.1 blok is ook niet meer te redden, 3e zuiger kan je gewoon heen en weer kantelen wat het tokkel/diesel geluid verklaarde. 1e en 2e cylinderbus zijn toast.

Overgens heb ik wat foto's gemaakt:

Cylinderbus van cylinder nr1 hier kan je duidelijk zien dat deze half vastgelopen is geweest:
Image

Image

Image

Image

Gaat dus iets meer tijd kosten dan gehoopt, maar de 106 is voorlopig ook nog niet verkocht wat aanzich niet zo erg is. Enige wat ik minder prettig vind is dat ik dubbel verzekering en wegenbelasting betaal voor 2 auto's.
Last edited by Drake on SunJan06, 2008 9:21:51 PM, edited 3 times in total.

Post Reply