Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

goed om te horen dat alles goed is gegaan :D wellicht een pak stress weg :P

ik ging je toen ik begon te lezen nog sleutelruimte in nood aanbieden omdat ik halverwege je route naar parijs woon, maar het bleek gelukkig niet nodig.

Plaatjes gemaakt? :)

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Er staan weer 200 kilometer aan huis-tuin-en-keukenritjes op de teller (boodschappen enzovoort). Vanavond komen daar nog 250 bij, en morgen 400.
Staat de teller alweer bijna op 3000 kilometer...Daar gaat die lage kilometerstand die ze had... :P

Voor het hotel in Parijs...
Image

Onderweg van Parijs naar Brussel
Image

Image

Image

Internationale school in Brussel
Image

Notre Dame in Brussel
Image

Image

En ik heb haar ook leren schakelen. In Amerika rijdt iedereen automaat. Dus ook al heeft ze haar rijbewijs langer dan ik 'm heb, schakelen kon ze niet. Nu wel... :D
Optrekken bij stoplichten gaat nog wat schokkerig, en hij slaat wat af hier en daar, en iedere overschakeling is goed voelbaar...Maar we komen in elk geval vooruit. Dat soepel schakelen komt met de tijd wel... 8)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Vet! Ben stiekem wel een beetje trots op d'r dat het gelukt is. Groningen - Parijs en weer terug.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Correctie:

Groningen-->Parijs
Parijs-->Brussel
Brussel-->Keulen
Keulen-->Groningen

:wink:
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Mooi dat het allemaal goed gegaan is :D

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Haha :P cool... Keulen is ze ook al een keer eerder geweest! :D

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Mooie foto in Parijs en Brussel van een oude bekende :wink:

Image

Zo zag "Die-Andere" eruit toen we haar in november 2008 kochten, en eigelijk was slopen de bedoeling. We hadden alleen een zwart dashboard nodig maar de AX was veel te goed om te slopen

Voor de liefhebbers van foto's uit het recente verleden KLIK HIER

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Leuke rit achter de rug. Jammer dat je Keulen centrum niet in mag met het ax-je, dat had nog mooie foto's kunnen opleveren aan de Dom.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

is te milieu-onvriendelijk :lol: right.. maar een dikke pc-hoofttractor mag dr wel in als ie n roetfilter heeft..

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Voor een AX met lambda, kat en U9 op het kenteken krijg je gewoon een groene umweltsticker.
Was anderhalf jaar geleden geen probleem met mijn GT.

Leuke foto's!
Op vakantie gaan met de AX is leuk en superpraktisch.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Zo, alweer bijna 1000 kilometer extra op 't klokje gezet. Mijn auto is verzekerd tot en met 7000 kilometer. Heb sinds het half jaar dat ik 'm heb er al meer in gereden.... :?

Auto houdt zich fantastisch, maar de sludge in de radiator baart me toch echt wel zorgen. Ik deed een paar dagen geleden de wekelijkse vloeistoffen-check. Effe snel olie pijlen, remvloeistof controleren, ruitensproeier bijvullen en koelwater checken.
En potverdorie: Wéér allemaal sludge onder de radiator-dop en in de vulbuis van de radiator. 't Zat er helemaal vol mee. (helaas geen foto van). En ik heb toch echt geen korte ritjes gereden. De kortste rit tot nu toe was 85 kilometer...Waar kan die mayonaise van komen?

Koppakking klinkt me net wat te voor de hand liggend...Dan zou ik toch meer moeten merken? De auto gebruikt geen olie of koelwater. Maar wel dus iedere keer sludge in de radiator en carterontluchting. Heel irritant...

@Henk
Fijn dat je 'm niet gesloopt hebt. Heb er veel plezier van :wink:. Wel deze lente met roestpreventie bezig, wat de linkerdorpel begint in massa af te nemen... :P

@Rio97
Met z'n 2-en, en de achterbank ook gebruiken als opslagruimte voor koffers en tassen is 't heel best te doen... Helaas ramde mijn vriendin (vanwege de stress van 't schakelen en een koppelingspedaal) met 50 kilometer per uur een stoeprand. De snelweg is nu wat minder comfortabel geworden, want 't stuur trilt nu uit je klauwen. Morgen maar weer uitbalanceren. Op háár rekening... :twisted:

@De rest
Bedankt voor de reacties.. :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ceristimo wrote:Helaas ramde mijn vriendin (vanwege de stress van 't schakelen en een koppelingspedaal) met 50 kilometer per uur een stoeprand. De snelweg is nu wat minder comfortabel geworden, want 't stuur trilt nu uit je klauwen. Morgen maar weer uitbalanceren. Op háár rekening... :twisted:
Hopelijk kom je weg met alleen balanceren!
Met een beetje pech heb je een kromme velg, dan kun je beter een afspraak bij de velgendokter maken, of gewoon een ander setje kopen natuurlijk! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

Ceristimo wrote:Zo, alweer bijna 1000 kilometer extra op 't klokje gezet. Mijn auto is verzekerd tot en met 7000 kilometer. Heb sinds het half jaar dat ik 'm heb er al meer in gereden.... :?
je kan vrij eenvoudig je verzekeringsmaatschappij bellen en de hoeveelheid km's laten verhogen, meestal kost dan maar enkele euro's per maand meer, "valt wel mee" dus :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:
Ceristimo wrote:Zo, alweer bijna 1000 kilometer extra op 't klokje gezet. Mijn auto is verzekerd tot en met 7000 kilometer. Heb sinds het half jaar dat ik 'm heb er al meer in gereden.... :?
je kan vrij eenvoudig je verzekeringsmaatschappij bellen en de hoeveelheid km's laten verhogen, meestal kost dan maar enkele euro's per maand meer, "valt wel mee" dus :)
Wie controleert het aantal kilometers? De verzekeringsmaatschappij waar ik bij zit, weet niet wat de km.stand was bij aanschaf van de auto, dus hoe kunnen zij beoordelen wat ik ermee gereden heb?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ja, niemand dan ;) maar sommige maatschappijen vragen dr wel naar bij aanvraag, en, zoals ik kon ondervinden, bij schade..

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:ja, niemand dan ;) maar sommige maatschappijen vragen dr wel naar bij aanvraag, en, zoals ik kon ondervinden, bij schade..
Bij schade kan 't de dagwaarde bepalen he, dus da's niet eens zo vreemd... Maargoed, zelf rij ik dusdanig weinig, dat ik de 7500km per jaar niet eens haal...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Zo blijkt maar weer hoe mannen het multi-task sprekenderwijs toch eigenlijk heel best presteren. Schakelen, koppelingpedaal, sturen, verkeer overzien, vrouwelijk schoon overzien, slap ouwehoere.. 8)

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

AX heeft sinds vorige week donderdag stilgestaan. Toen ik haar vanochtend weer wilde gebruiken zaten de remmen vast. Na flink gas geven en een hard 'kloenk' geluid schoot de auto los... Dat ellendige zout...

Die-Andere rijdt nog steeds perfect. Één probleem: Ik heb een gat linksachter. Ik kan alleen niet ontdekken wáár. Als ik over een nat wegdek rijd, dan klinkt het in de auto alsof er linksachter een raam openstaat (is sinds een paar weken zo, al vóór het Europa avontuur, maar volgens mij had ze het niet toen ik haar kocht). En mijn kofferbak staat vol water.
En als ik zeg 'vol water', dan overdrijf ik niet. Het lijkt alsof iemand een emmer met water in de kofferbak heeft gemikkerd. Het klotst... En de achterkant van mijn mooie half-lederen bankstel begint te schimmelen.
En ik kan NIET ontdekken waar dat gat zit...

Actieplan:
Auto opkrikken, wiel eraf, hogedrukreiniger in de linkerwielkast en kijken waar het water binnenkomt.... Goed plan of?...

En vandaag een Frankenstein AX gespot in Groningen:
Blauwe Type2, met 'first' op de kofferbak maar mét achterruitenwisser en Type1 achterlichten... 8) Ik vond 'm stoer.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

"Die-Andere rijdt nog steeds perfect. Één probleem: Ik heb een gat linksachter. Ik kan alleen niet ontdekken wáár. Als ik over een nat wegdek rijd, dan klinkt het in de auto alsof er linksachter een raam openstaat (is sinds een paar weken zo, al vóór het Europa avontuur, maar volgens mij had ze het niet toen ik haar kocht). En mijn kofferbak staat vol water."

Sluit je achterklep wel?
De boutjes van het slot willen nog weleens loswerken.
Dan hoor je via de achterklep weggeluiden.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Zou ook zo lang je achterbank eruit halen, aangezien het én zonde is van je halfleren bekleding, maar je daaronder misschien ook wel iets kan vinden... De rubbers van je zijruitjes kun je ook nog even controleren...

Heb je inmiddels je velg nog laten nakijken?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply