Tijd voor een flinke update, excuses voor de grote hoeveelheid in 1 keer maar dat heeft een reden gehad:
De afgelopen weken heb ik vrij genomen om onder andere de peugeot eens flink onder handen te nemen.
Helaas heb ik ook 1,5 week geen internet gehad waardoor ik geen updates e.d heb kunnen plaatsen dus het is nu nogal
een lang verhaal geworden
De huidige airbox beviel mij niet echt gezien ik vaak onder de moterkap zit (wees gerust gezien het meestal alleen om onderhoud of verbeteringen gaat)
was het ding erg onhandig geworden, en aangezien de orginele airbox met een aanpassing net zo goed zo niet beter werkt heb ik deze teruggeplaatst.
Op marktplaats voor 2 tientjes een nieuw vervangingsfilter van K&N gekocht om het af te maken. Het had net zo goed een OMP,Green,Pipercross e.d kunnen zijn maar 2 tientjes is niet echt veel en ze werken allemaal hetzelfde.
Filtertje plus een hele K&N propoganda,
Filtertje in het doosje gezet.
En alles weer netjes op zijn plek
Buisje voor de airbox
En we konden gaan beginnen aan de ombouw naar het AST schroefsetje!
Het opkrikken, demonteren, gescheld en gevloek heb ik maar even achterwege gelaten dit keer

vandaar geen foto's daarvan.
Verder waren er problemen met de draadbussen die je op de veerpoten zet, sommige hadden het prob dat die niet geheel vastkonden waardoor de dempers speling hadden.Zelf merkte ik dat zodra je gewoon hardweg doordraaide dit netjes verdwijnde.
Het setje compleet gemonteerd op een veerpoot.
Gemonteerd in (onder) de auto) opeens heb je heel veel ruimte daar

.
Totaal kan de demper in 12 standen versteld worden, van stug, tot bottenrammelaar.
Hij zakt precies 2,1 mm uit als je auto opkrikt, erg makkelijk met het wiel verwisselen gezien je niet veel hoeft te krikken.
dat je bijna geen krik onder de 106 meer krijgt na het "verlagen" is bijzaak....
Het verlagen van de achterkant ging wat moeizamer, het koste veel moeite om de auto precies op hoogte uit te meten en elke keer de torsie te vertellen maar uiteindelijk was alles wel gelukt (volle dag bezig geweest) en was dit het resultaat:
Voor...
En achter.
Zoek de verschillen
Om precies te zijn is de ruimte tot aan de velg iets minder dan 100mm (10cm), ja ik weet ik ben nogal een perfectionist helaas
vandaar dat het allemaal wat langer duurt
En de dempertjes achter (billsteins welke iets liever zijn dan de ast dempers)
Hij is voor als achter 25mm omlaag gegaan, het is niet echt een verlaging meer het corrigeren van de ruimte in de wielkasten, het is meer op prestatie dan uiterlijk gericht (hoewel dat eerste ook een punt was maar dat had ik al kunnen doen met 2 goedkope veertjes).
Het was al een kart maar nu is het helemaal erg, de auto geeft bijna niet meer mee. De demping is stug, dat de veren zo groot zijn als 2 colablikjes is dat niet zo raar, maar het is absoluut geen stuiterbak geworden. De dempers doen precies wat ze moeten doen, en dat is de schokken opvangen en dit doen ze zeer goed dit was juist een van de redenen waarom ik AST wou en ze maken hier hun naam in waar. het is nu dus wel een stugge auto maar zeker niet een geheel zonder comfort (hoewel je dat niet moet gaan vergelijken met andere auto's)
En het eindresultaat:
(achter de peu mijn "tijdelijke" vervoer toen deze op kratjes stond)
Het enige minpuntje is dat de auto lichtjes schuin staat (hoewel dat standaard ook zo is). Opzich staat het wel stoer en de wielkasten komen zo perfect uit maar wellicht
dat ik deze nog een tandje (0,5 > 1 cm) verzet om hem iets rechter te zetten maar voorlopig laat ik het even zo. Het is ook even afwachten hoe
de auto zich gedraagd kwa weggedrag op het circuit, en met name op de grens kwa overstuur, gezien het ding nu onderstuur vreemd is geworden.
Dat is ook een reden waarom ik de achterkant liever iets lager zie (minder kans op overstuur).
Next up zijn de voorremmen

.