Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 30/04

Post by Netheo »

citrofenwick wrote:Die crossbanden :P

En wij gaan onze saxo nu laten zandstralen. We hadden niet zoveel zin meer om de onderkant blank te zetten.
300 euro hé, en dan nog een abonnement bij de fitnessclub van 300 euro, dat maakt 600 euro. Als je het handmatig doet ben je hoop en al 100 euro kwijt aan staalborstels en je krijgt er ook een kas van :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 10/07

Post by AlexanderB »

gasmasker, stofbril en slijptol :P ik heb echt niet het geduld voor met de hand :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 10/07

Post by Netheo »

AlexanderB wrote:gasmasker, stofbril en slijptol :P ik heb echt niet het geduld voor met de hand :P
ik doe er ook geen tweede meer hoor, kheb men lesje geleerd :wink:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 10/07

Post by Netheo »

Vandaag weer aan de blauwe GT gewerkt. Ik ben rechts achter begonnen. want daar stond het minst in de weg in men knutselhok :) . Het Belgische weer iet het ook op de vlaamse feestdag vandaag niet echt toe om buiten te klussen.
Image
Eerst en vooral, de steun tussen de vleugel en chassisbalk moest er tussenuit. Deze zat een beetje in de weg dus ff de puntlassen uitgeboord en daar ging ie dan.
Image
Verder heb ik de roest eventjes beter bestudeerd. Is echt een lelijk plekje.
Image
Image
en dan heb ik er dit mee gedaan :twisted:
Image
Image
Image
Image

In het midden aan de balk van de koffer was ook nog een rotte plek dus deze er ook al uit geslepen.
Image
en dan links achter op inspectie.
Image
OEPS
Image
hier doen we morgen aan verder.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 11/07

Post by Johannus »

Goed bezig! mooi project :)
Image Image

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 11/07

Post by Netheo »

Vandaag wee constructief bezig geweest. Al lijkt er niet zoveel vooruitgang, toch een paar uurtjes gezwoegd voor het volgend resultaat te krijgen. Alle oppervlakte roest is voor 2/3 weg geslepen en behandeld aan de kofferbak. Het linkse gedeelte moet nog gedaan worden.
Image

Ook was ik niet echt tevreden na het verwijderen van de roest aan balk in het midden van koffer. De plaat zit daar geplooid tegen de dwarsbalk en die was mee rot. Dus de puntlassen uitgeboord en verder uit geslepen.
Image
Image

Wat me wel al opgevallen is, is dat de flits de roestplekken veel erger doet lijken dan ze zijn. Het lijkt wel of ik niets gedaan heb :D .

enfin morgen doen we verder met het ander deel van de kofferbak. Deze wil ik morgen helemaal klaar hebben om op te lassen.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 12/07

Post by Netheo »

En als jullie denken dat ik enkel maar kan afbreken
tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Image
de GT volcane is weer compleet :D

Voor de rest heb ik natuurlijk alleen maar afgebroken 8)
Image
Image
stukje rotte dubbele plaat in de koffer. gemakkelijke te herstellen

Image
de steun aan de linker kant zat dus ook duidelijk in de weg, puntlassen uitboren en mooi opzij gelegd om te bewaren :)

Image
soms vraag ik me af of er wel nog iets gaat van over schieten, wacht maar...

Image
Image
Image
de linker achter hoek bleek rot. Alleen de rotte plaat zat tussen 2 andere. dus eerst een stuk van de achterste balk/plaat verwijderd. maar het hield hier duidelijk niet op :?
Image
Image
Image
Image
Image
Iemand verfrissende ideeën?
of gewoon de hele hoek uitslijpen en overzetten van de donorkas? de donorkas is natuurlijk op dezelfde plaats niet zo fris meer, maar wel véél frisser dan deze.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 16/07

Post by Netheo »

Vandaag een drastische beslissing genomen.
de hele linker hoek eruit godverdomme :D
Image
rot langs alle kanten, kijk zelf maar
Image
Image
Image

Verder eindelijk alle vlieg roest onderaan tot aan de achterbank al verwijderd en behandeld. Komt eindelijk schot in de zaak :D
Image

Dan eens de kokerbalken bekeken en dankzij de flits op de gsm kunnen zien dat ze echt proper zijn binnenin. Jeuj minder werk :)
links
Image
en natuurlijk ook rechts
Image

Natuurlijk blijft de linker kant me parten spelen. Bij een toevallige passage van de lamp dit opgemerkt.
Image
Het bevindt zich net onder het linker achterraam binnenin de platen van de vleugel en de binnenkuip. Ik kan er met geen stokken aan :? Hoe gaan we dat weer oplossen...

Tot slot nog een grappig stukje roest, allez stukje, het is te zeggen, stukken :)
langs onder valt er niets te zien behalve mooi blank metaal aan de zittingen van de achterbank
Image
in de wagen zelf is het zo rot als iets, gelukkig is er de donorkas nog, daar is alles netjes.
Image
Image

2B continued
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/07

Post by Netheo »

Vandaag niet zoveel gedaan eigenlijk. Eerst ben ik naar de Citroën garage gegaan om een wielboogversteviging (ding waar de plastieke wielboog op bevestigd zit) links achter te gaan bestellen. Natuurlijk niet meer te verkrijgen. Dan maar de puntlassen uitgeboord en hopelijk valt deze nog te herstellen.
Image
Image
Image
Image

Aan de wielkasrand ook nog een stuk verwijderd, gewoon te krokant voor woorden.
Image

Ik heb ook nog dat vreemde plekje onder het raam blank gezet. Met een spiegel de rest gecontroleerd en er waren nog plekken op die rand. En je raad het nooit, rechter kant van het zelfde liedje.
Image
Image

Nu is echt alle roest achteraan weg. Het was te laat om te behandelen vermits ik na 6 uur droogtijd een 2de keer moet behandelen dus dit gebeurd morgen asap. Morgen ga ik ook beginnen met plaatjes maken en de nodige stukken uit de donorkas slijpen. Eerst natuurlijk nog aan plaatstaal geraken en daarvoor moet ik eerst weten hoe dik het plaatstaal van de ax is. lol planning is niet men sterkste kant :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/07

Post by Netheo »

Vandaag de resterende roestplekken opgeschuurd en behandeld.
Image
Image
Image
Image

En dan de hoek uit de donorkas geslepen. Eerst alles uitmeten natuurlijk dus veel héén en weer gelopen van de ene naar de andere ax. :jump:
Alle lijnen afgeplakt en dan gaan eten. Toen begon het ineens superhard te regenen en ik vreesde al dat al men werk voor nx was. Gelukkig bleef de tape toch plakken en kwam ik na veel slijp en zaag werk tot dit resultaat.
Image
Image
Image
Er zitten 2 kleine plekjes roest op die veel gemakkelijker kunnen verholpen worden dan bij de originele hoek.
IK ben net begonnen met het stuk van de achterste balk te verwijderen. Hier enkel wat opperplakteroest dus dit komt zeker goed.
Image

Voor de wielboogversteveging weet ik niet zo direct een oplossing, tenzij de de rotte stukken er van af slijpen en zelf kleine stukjes plaat proberen te modeleren tot die vorm. Ai ai ai :lol:
Verder heb ik ook nog plaatstaal gaan bestellen en een carrosseriehamer.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07

Post by Mastenhose »

Ik volg dit topic al geruime tijd, en ben onder de indruk van de werken die je verricht. Zelf had ik denk ik voor een betere gekozen! :oops:
De wielbogen, kun je die niet uit een sloper (GT/Volcane ...) slijpen?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07

Post by Netheo »

Mastenhose wrote:Ik volg dit topic al geruime tijd, en ben onder de indruk van de werken die je verricht. Zelf had ik denk ik voor een betere gekozen! :oops:
De wielbogen, kun je die niet uit een sloper (GT/Volcane ...) slijpen?
Ik dacht dat ik voor een betere had gekozen :D Maar als je al geruime tijd met een slijptol onder een auto zit om de bodem proper te krijgen dan geef je niet zomaar op 8) . Ik ben nu bezig ik doe voorts. Het feit is ook dat ik bij het zien van al deze roest een andere kon kopen en even ver kon staan. Wat er nog is en waar jullie in Nederland geen last van hebben, de keuring. Het moet in principe een GT carb zijn zodat ik niet te veel last krijg als ik er webers op zet. Char haar oude GT injection was veel beter kwa kas, maar dan zouden er bij de keuring vragen worden gesteld als ze die webers zagen.

Ik kan inderdaad de wielbogen uit een GT slijpen. Maar ik heb de indruk dat bij elke GT/volcane/furio onder de afdichtingskit de wielbogen vol roest zitten. Als jij eentje weet staan mag je me de wielboog altijd uitslijpen en opsturen :D

En ook al is het veel werk, het geeft moed om te lezen dat mensen onder de indruk zijn, THX :)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07

Post by citrofenwick »

Ik ben ook zeker onder de indruk!

Je komt hier nu wel een pak roest tegen dat je niet verwacht had, maar dat kom je bij quasi elke AX tegen hoor. Ik dacht dat mn rallyhokkoets ook weinig roest had. Tot ik het roest in de koffer onder de bittumen zag... Ik ben zeker dat de meeste axjes hier in de club meer roest hebben dan de eigenaren weten.

Doe zo voort :)
ps, ik heb momenteel ook nog een sloopkoets staan. Als je nog iets nodig zou hebben...
AX-kopen is verslavend.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07

Post by Netheo »

citrofenwick wrote:Ik ben ook zeker onder de indruk!

Je komt hier nu wel een pak roest tegen dat je niet verwacht had, maar dat kom je bij quasi elke AX tegen hoor. Ik dacht dat mn rallyhokkoets ook weinig roest had. Tot ik het roest in de koffer onder de bittumen zag... Ik ben zeker dat de meeste axjes hier in de club meer roest hebben dan de eigenaren weten.

Doe zo voort :)
ps, ik heb momenteel ook nog een sloopkoets staan. Als je nog iets nodig zou hebben...
ja, een wielboogversteviging links achter. deze is goed rot. Dus mocht je eentje hebben mag je het uitslijpen, inpakken en opsturen. :D Maar ik heb de indruk dat alle axjes hier vol roest zitten.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07

Post by Browny »

Fenwick, een ax met roest? Die zijn toch zeldzaam. Flink bezig Michaël! Nog iemand hier die onder de indruk is!

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07

Post by Netheo »

Browny wrote:Fenwick, een AX met roest? Die zijn toch zeldzaam. Flink bezig Michaël! Nog iemand hier die onder de indruk is!
THX, zondag hoop ik een beetje verder te knutselen want nu men jaarlijks verlof erop zit gaat het terug een pak trager :oops:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07

Post by Netheo »

Vandaag eindelijk nog wat verder kunnen knutselen. Ik ben begonnen met de hoek links achter verder klaar te stomen om er opnieuw op te lassen. Eerst nog wat plaat en roest verwijderd zodat deze zou passen. Wel veel geklungeld, heen en weer gelopen en nog maar eens gemeten.

Uiteindelijk paste het relatief goed :) . Hier en daar een serieuze opening maar ja, ik had dan maar net iets beter mijn eerste 'cut' moeten maken. :oops:
Final fitting zag er zo uit:
Image
Image

Dan de boel hier en daar gepunt, wat aangepast en dan de buitenkant volledig afgelast en glad geschuurd. Dan kwam het er zo van achter.
Image
Van opzij gezien ziet de lijn er toch wel goed uit, juist onderaan is het ietsiepietsie te hoog. Het is geen mm verschil. Het moet toch geplamuurd/gelood worden dus dit komt wel slim
Image
Voorts heb ik de versteviging vast gepunt en de binnenkant afgelast. Tijdens het schuren vloog ineens het schuurschijfje in stukken en brokken. OEPS
Image
Dan maar geprobeerd met een grindschijfje maar deze is echt te lomp om mee te werken en dus maar gestopt voor vandaag.
Zo zijn we dan geëindigd:
Image
Image

Ikzelf ben tevreden, wetende dat dit de eerste keer is dat ik zoiets onderneem. Natuurlijk kan het beter, en zeker de tijd die erover gaat kan stukken korter, maar een wijze man zei ooit: "al doende leert men". :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/07

Post by Holländer »

niets dan HULDE! ongelovelijk wat een project maak je daar van. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je tevreden bent als die weer op de weg is! heel veel succes ermee!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 29/07

Post by Netheo »

Vandaag weer wat verder kunnen doen aan de blauwe GT. Eerst de lasnaden nog wat beter afgewerkt zodat ik een testfitje kon doen met het achterlicht.
Dit blijkt toch goed aan te sluiten en de lijn is in mijn ogen perfect.
Image

Dan heb de rest van het balkje in antiroestspray gezet zodat ik niet hetzelfde zou voorhebben als voorheen.
Image

Gelukkig droogt dit snel want ik zat op hete kolen :) . Dan het stukje balk van de donorkas pas gemaakt en opgelast.
Image

Verder heb ik eerst de resterende gaten uitgetekend in karton. Dit omdat er geen enkele rechthoekig gat zonder plooien moet gelast worden en dus opmeten kwasie ondoenbaar is. Dus de 'american hotrod' methode toegepast. THX discovery channel :D . Karton over getekend op het plaatstaal en dan uitgeslepen.
De plaatjes monteren ging bij het één al gemakkelijker als bij het andere. Vooral de platen aan de binnenkant tussen de buitenvleugel en binnenkant van de koffer waren echt kak om te lassen. Voor het kleine plaatje onderaan de bumperophanging wist ik niet meteen iets om het op zijn plaats te houden. Ik heb namelijk niet zo'n grote carrosserievisegripe. Dan heb ik het maar zo opgelost :lol: :
Image
Maar de plaatjes zitten erin. Enkel de lassen nog afwerken. das voor morgen.
Image
Image
2 kak platen aan de binnenkant, hier heb ik echt op gevloekt zenne :wall
Image
stukje langs de binnenkant met de fantastische karakterlijn in. Die heb ik al een beetje proberen te reconstrueren :) .

2B continued!!!
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 04/08

Post by wilfred »

Goed bezig

Post Reply