Kevin aka kakanox

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Locked
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

PeterM wrote:als je voor een alu 1.6 gaat kan je toch gewoon de CA bak van de sport laten zitten?

P. :)

Mooie C4 overigens, is zo'n spoiler duur? Het blok kan je mooi overhangen in een AX.


Die spoiler kostte 398 euro. Je kunt ook de VTS met 2.0 16v met 180 PK kopen, dan krijg je de spoiler er gratis bij ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:shock: Die sulky is echt gestoord!! Ghehe.. wel humor :D

Bossie wrote:Je kunt ook de VTS met 2.0 16v met 180 PK kopen,


Shit, verklapt ;)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kakanox wrote:
Bossie wrote:Je kunt ook de VTS met 2.0 16v met 180 PK kopen,


Shit, verklapt ;)


Ik was idd in de veronderstelling dat het een 180 pk was :wink:
Freude am Fahren.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

master-arnie wrote:
kakanox wrote:
Bossie wrote:Je kunt ook de VTS met 2.0 16v met 180 PK kopen,


Shit, verklapt ;)


Ik was idd in de veronderstelling dat het een 180 pk was :wink:


:x Stom :x

1 blik op de site vd RDW zegt genoeg ;) Het is een 1.6 16v met 110 pk. Volgens de sterke hand der wet snel genoeg ;)

Maar, het is wel een echte VTS 8)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Bossie wrote:Volgens de sterke hand der wet snel genoeg ;)


...volgens de sterke rechtervoet van Hester niet, als ze straks aan die GT gewend is ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

En vandaag had ik weer ff een avondje tijd voor m'n AX-en :D

Eerst bezig geweest met de diesel (al een paar dagen weer eigenlijk, niet ge-update..). O.a. koelvloeistofslangen verkeerd aangesloten en uiteindelijk gecorrigeerd :D (had er geen foto's van.. lekker duidelijk plaatje in de Haynes ook). Volgens mij zit het nu goed, beetje op de gok/logica gedaan. Daarna het beetje electronica dat er nog op zit en nog niet aangesloten was ook maar ff aangesloten en uiteraard m'n nieuwe (plastic :() waterpomphuisdeksel gemonteerd. Dieselrijders, let ff op dat groene ding op de foto (bovenaanzicht, links/alu = motorsteun, rechts/bruin = uitlaatspruitstuk); als je je uitlaat vervangt, of een vloeistofslang, of wat dan ook... ZORG DAT JE DAT DING ALVAST KLAAR HEBT LIGGEN, hij gaat geheid kapot. Kost 32 ex btw trouwens, doet ff pijn...

Image
Image
Image

De foto's zijn al wat ouder...

Toen 't echt te donker werd ben ik nog ff bezig geweest aan het motorblokje voor de SPORT. Heb nu 2 blokjes open liggen en ga morgen aan de derde beginnen. Wil deze keer eens zuigertjes gaan wegen enz., eens kijken wat ik maximaal uit zo'n 1600je kan persen. Ga dus echt m'n tijd nemen en voorlopig ff een 1400 in de Sport hangen, ook eens kijken of ik geventileerde driegaats schijven toch nog ergens vandaan kan halen.

Een ultieme 1600: Uiteraard doen we dat niet met carburateurs maar met injectie.. Ik bedoel, zeg nou zelf:

Carbs identiek aan de mijne (motorblok en de rest ook trouwens :P)
Injectie identiek aan wat ik erop ga zetten

Vind die laatste toch echt nog wel lekkerder klinken :D Ennuhm.. dat is een 0 - 185 km/h...

Wordt vervolgd ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zooo... dieseltje heeft weer aandrijfasjes en 1 nieuw wiellager voor (ik zag je al denken Henk, zou dat nog wel heel zijn? Ik dacht hetzelfde nl. :))
Waarschijnlijk moeten de draagarmrubbers ook vervangen worden maar ik waag het er maar op bij de apk. Zo ja, dan krijgt m'n dieseltje GTI draagarmen :D

Verder zowel petertjuh12 als Bas & Sandra op bezoek gehad voor wat klein grut en achtereenvolgens kwamen Robin, Peter en Sjoerd (GTE) nog ff koekeloeren :)

't was gezellig!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Gisteren ook weer ff meegemaakt hoe het voelt om 225 te gaan in een gestripte AX :D Blijft erg stoer, misschien toch maar een iets langere bak onder m'n sportje plaatsen :lol:

Diesel is bijna klaar, dynamo er ff afgehaald om 'm schoon te maken en tot de ontdekking gekomen dat het een 50A dynamo is. Moet ik eigenlijk niet hebben, binnenkort eens informeren wat het kost om 'm om te laten bouwen naar 70 of 80A.
Startmotor ook helemaal schoongemaakt, kan er ook weer op, en de rest v/d uitlaat er ff tussen, koudestartinrichting ff aansluiten en dan issie klaar voor de APK :D

Vraag me alleen af... Zie topic in technisch ;)

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

waarom wil je een andere dynamo? voor een grotere accu voor audio ofzo?

waarom hou je die diesel niet lekker simpel, hop als 't hok maar rijdt, dan rij je goedkoop ipv allemaal geld erin proppen en dingen d'r aan doen dat je uiteindelijk nog steeds een sloot geld kwijt bent?
maar da's gewoon even wat ik me afvraag 8)
1721 cc Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

GTE wrote:waarom wil je een andere dynamo? voor een grotere accu voor audio ofzo?

waarom hou je die diesel niet lekker simpel, hop als 't hok maar rijdt, dan rij je goedkoop ipv allemaal geld erin proppen en dingen d'r aan doen dat je uiteindelijk nog steeds een sloot geld kwijt bent?
maar da's gewoon even wat ik me afvraag 8)


diesel eheft standaard 80A dynamo, dus dit is geen originele dynamo, wel zo handig als je een dieseltje hebt

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Indd, dynamo is niet origineel.. en ook al rijd ik niet veel korte stukjes.. wil wel kunnen blijven starten als ik dat wel ooit ga doen ;)

Vandaag weer ff bezig geweest aan dieseltje, had helaas niet veel tijd. Vooral bezig geweest met opruimen en saneren v/d bodem van onze voortuin :lol:

Pomp beter aangesloten (koudestartinrichting enzo), koppelingskabel erin, ontdekt dat ik een kapotte schakelstang heb en het oude dieselblok uit elkaar getrokken.

Begin er steeds meer van te balen dat dat blokkie kapot gelopen is, hij was nl. gereviseerd. Kon in het donker jammer genoeg geen foto's meer maken, maar er zit gewoon een overmaat zuigers in, en imitatie.

De olie die op de middelste twee zuigers stond is veroorzaakt door kapotte zuigerveren, en dat waarschijnlijk dus alleen doordat de boel te heet is geworden. De kop ziet er ook echt NIET uit als 400K kilometers, nokkenasje lijkt wel nieuw... Ga zoveel mogelijk bewaren, je weet nooit hoe het nog van pas komt. Krukas dus, en de kop, enz.

Fotootjes:
Image
Onderblok AX 1.4D (motortype K9Y, interne motorcode: TUD3Y)

Image
Cilinderkop AX 1.4D (K9Y), kleppenkant

Image
Cilinderkop AX 1.4D (K9Y), nokkenasje enzo :P


Verder nog ff de korte aandrijfassen van de AX Diesel en de GT naast elkaar gegooid:

Image
Aandrijfasjes... boven = 1.4D '93, onder = 1.4i GT '89

Image
Rechts = 1.4D '93, onder = 1.4i GT '89

Image
Naafzijde 1.4D '93

Image
Naafzijde 1.4i GT '89


Zo, da wassum weer voor vandaag! :P

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

en dan zegt technique digital dat er maar 1 soort as is :roll: (op de GTI na)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Browny wrote:en dan zegt technique digital dat er maar 1 soort as is :roll: (op de GTI na)


:lol: Dat dacht ik idd ook al ;)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

wow zoveel verschil in die assen :shock:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

AX 1.4D First maar "verkocht", want Type 1 ROELEERT! :lol:

en ik heb een sportje te koop, voor de liefhebber :)

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

gaat jij eindelijk voor 1.5d ????? :lol: :lol: :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Speederdd wrote:gaat jij eindelijk voor 1.5d ????? :lol: :lol: :lol:

nope... een type 1 AX :)

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Je gaat voor kwaliteit lees ik :wink: begrijpelijk 8)
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

diesel verkocht tijdens mijn vakantie???? :shock:
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahaha.. Ellen heeft de zwarte diesel nu. Ik heb een rode diesel gekocht... AX 14 RD Service...

een type 1! :D

Locked